2025-03-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppalillaloppa
Tror inte ett ögonblick på dig. Lexbase har aldrig tagit bort något.
Nya tider mr Lexbase
Citera
2025-03-16, 17:07
Medlem
Vad skrev du för att de skulle ta bort dig?
Citera
2025-03-16, 17:12
Medlem
marytraders avatar
Är det någon här som provat att polisanmäla Lexbase EFTER domen i HD, när de vägrat ta bort eller uppgifter? Berätta gärna vad polisen sade angående er anmälan. Jag vet att folk provat innan domen så det behövs ej tas upp.
Citera
2025-03-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoskoter2025
Vad skrev du för att de skulle ta bort dig?
Jag skrev att HD har kommit fram till att gdpr lagen har företräde. Detta implicerar per automatik att det är absolut förbjudet att publicera domar på nätet. Jag skrev också att jag kommer att yrka på kompensering för förtal
Senast redigerad av konsulten-it 2025-03-16 kl. 17:36.
Citera
2025-03-16, 18:32
Medlem
Citat:

Ursäkta?

Förutom att de historiskt har tagit bort anställda och anhöriga så har de tagit bort personer i förlikningsärenden samt kriminella de inte vågat stå upp mot. Välkänt sedan länge och har lyfts bland annat på den s.k. säkerhetsbloggen.
Citera
2025-03-16, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ursäkta?

Förutom att de historiskt har tagit bort anställda och anhöriga så har de tagit bort personer i förlikningsärenden samt kriminella de inte vågat stå upp mot. Välkänt sedan länge och har lyfts bland annat på den s.k. säkerhetsbloggen.

Ja kan någon bekräfta om det verkligen stämmer att Gunner Axén har ett åtal om misshandel dom mot sin fru? Om det stämmer hur kommer det sig att ingen att offentlig gjort här på flashback?
Citera
2025-03-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Ja kan någon bekräfta om det verkligen stämmer att Gunner Axén har ett åtal om misshandel dom mot sin fru? Om det stämmer hur kommer det sig att ingen att offentlig gjort här på flashback?

Ej åtal, förundersökning nedlagd (det var hans sambo).

Detsamma gäller sexuellt ofredande där han var anklagad för att (bland annat) ha tafsat på ung moderattjej.

Han är väldigt skicklig på att se till att det inte finns vittnen när han utsätter kvinnor för brott.
Citera
2025-03-16, 19:38
Avslutad
Citat:
Ej åtal, förundersökning nedlagd (det var hans sambo).

Detsamma gäller sexuellt ofredande där han var anklagad för att (bland annat) ha tafsat på ung moderattjej.

Han är väldigt skicklig på att se till att det inte finns vittnen när han utsätter kvinnor för brott.

Finns det inga papper på det? Karman hade varit obeskrivlig när hans verksamhet blir nedlagd och sedan får smaka på sin egen medicin
Citera
2025-03-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Är det någon här som provat att polisanmäla Lexbase EFTER domen i HD, när de vägrat ta bort eller uppgifter? Berätta gärna vad polisen sade angående er anmälan. Jag vet att folk provat innan domen så det behövs ej tas upp.

Polisen är ej tillsynsmyndighet ad gäller den här typen av överträdelser utan det är IMY som är det. IMY är dessvärre den mest inkompetenta myndigheten i förhållande till uppdrag i landets historia så du får tyvärr driva din fråga själv.
Senast redigerad av faqstru 2025-03-16 kl. 19:46.
Citera
2025-03-16, 20:06
Medlem
Citat:

Citat:
Ursäkta?

Och det största problemet med den här typen av tjänster, om man bortser från integritet och liknande aspekter, är att de inte är heltäckande. Inte minst nu, när det är uppenbart att det saknas domar från åtminstone några domstolar.

För den som använder tjänsten för att kolla upp någon blir det en falsk trygghet, eftersom frånvaron av domar inte nödvändigtvis betyder att personen inte är dömd.

Så har det varit länge, men i och med uppmärksamheten i samband med HD-domen så kanske fler får upp ögonen för att dessa tjänster inte alltid levererar den trygghet de gärna marknadsför.
Citera
2025-03-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Finns det inga papper på det? Karman hade varit obeskrivlig när hans verksamhet blir nedlagd och sedan får smaka på sin egen medicin

Det finns papper på det.

Ska försöka komma ihåg att leta upp ärendenummer i ett arkiv jag har tillgång till, under kommande vecka. Har dock lite annat att stå i så du får gärna påminna mig i slutet av veckan att lägga upp det här (har bara tillgång till det under veckodagar).
Citera
2025-03-17, 08:12
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Vilket brott menar du har begåtts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in