Citat:
Ursprungligen postat av
fdpktant
Förstår inte hur ni kan jubla över denna utvisning. Det känns som att man utvisar helt fel människor från Sverige, man utvisar de som är lätta att få ut ur landet men som borde få stanna kvar. Tänk om man kunde få ut alla skitmänniskor som lever på att sälja knark och utpressa folk och är rena skiten istället. Det känns som man tar chansen utvisa såna som inte borde utvisas bara för att visa att man kan. Häromdan fritogs ngr med gaffeltruck från förvaring och där borde man sätta in alla resurser man har på att se till att de återbördas dit och snabbt kastas ur landet.
Se mitt inlägg ovan detta. Tycker själv att jag förklarar rätt utförligt vad problemet är och varför de inte ska få stanna i Sverige. Hur är detta ”rätt” människor att behålla? Rätt för vem egentligen? Förstår verkligen inte hur du tänker.
De har kommit till Sverige med en agenda att få gratis sjukvård till sitt gravt handikappade barn, en bättre levnadsstandard och möjligheter för barnen dvs ekonomiska migranter utan giltigt asylskäl.
Föräldrarna kommer aldrig att ha ett arbete som innebär självförsörjning utan med största sannolikhet vara personliga assistenter åt sin handikappade son. Jag vågar satsa mitt lillfinger på att föräldrarna är kusiner, deras föräldrar och farföräldrar är kusiner, att deras barn kommer att gifta sig med sina kusiner osv osv. Kusingifte i flera generationer tillbaka ökar sannolikheten för grova handikapp.
Denna familj är en av många som enbart dränerar svensk välfärd och belastar systemet. I detta fallet sjukvården.
Jag och många i tråden klarar av att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Att förstå och anse att samtliga utan giltigt asylskäl så som ekonomiska migranter och de som begår brott ska utvisas.
Varför klarar du inte att ha dessa två tankar i huvudet samtidigt?
Migrationsverket är en enorm myndighet med gott om handläggare och tjänstemän. Jag kan garantera dig att de tillsammans med andra myndigheter klarar utmärkt av att hantera denna familjens utvisningsbeslutet samtidigt som de hanterar andras utvisningsbeslut till exempel de som utvisas pga grova brott och/eller upprepad brottslighet.
Jag länkar en dokumentär på 40 minuter som handlar om kusingifte i England och de problem och risker som det medför. Man får bland annat följa en pakistansk familj som har flera, om inte alla barn som är gravt handikappade.
Den är både bra och intressant.
Det bor över 1,5 miljoner registrerade pakistanier i England. Säkerligen nästan 2 miljoner om man inkluderar papperslösa/icke registrerade. Majoriteten av dessa är gifta med sin kusin. Förstår du hur mycket det kostar samhället att försörja migranter som dels har en liten chans att bli självförsörjande och har familjemedlemmar som kräver vård dygnet runt?
https://youtu.be/NkxuKe2wOMs?si=hZKb7Zwjk7FQcfLv