2024-12-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Jag tycker det är konstigt eftersom vi svenskar ju sägs vara så bra på engelska. Ändå dyker det alltid upp svenskar i AFS som knappt kan säga en hel mening på engelska. Eller som i finalavsnittet, inte kan prata engelska alls.

Vi svenskar är generellt sett bra på att läsa och förstå engelska men vi är ofta inte lika bra på att tala engelska. Detta beror givetvis på att man i allmänhet inte använder engelska i tal i närheten av lika ofta som man läser eller hör det. Dessutom är den äldre generationen generellt sämre på engelska än de yngre generationerna, och självklart varierar kunskapsnivån även på individnivå. Men jämfört med de flesta andra länder där engelska inte är huvudspråket så är svenskar bra på engelska.
Citera
2024-12-22, 16:36
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Klart de får stanna så länge de vill (ja eller vad lagboken nu säger), på egen bekostnad, och möjligen får de köpa en egen flygbiljett. Produktionen kan ju knappast hindra dem.
Möjligen har de lovat att hålla tyst om eventuella möten med släktingat.

Får och får, men de har naturligtvis skrivit på ett kontrakt med vissa villkor de förbinder sig att följa om de inte ska drabbas av extra kostnader. Som minimum lär de i alla fall få stå för hemresan själva om de vill stanna och amerikaner har superkort semester så det är inte säkert att de har möjlighet att vara kvar längre ändå.
Citera
2024-12-22, 19:05
Medlem
Julie vann rättvist, hon var klart bäst eller bra i de flesta momenten hela tävlingen igenom. Om jag hade varit en yngre man, och hon inte redan hade haft familj, hade jag helt klart velat att hon skulle föda mina barn. Vilken kvinna. Smart, fokuserad, kurvig, vacker.
Citera
2024-12-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulgubbe
Julie vann rättvist, hon var klart bäst eller bra i de flesta momenten hela tävlingen igenom. Om jag hade varit en yngre man, och hon inte redan hade haft familj, hade jag helt klart velat att hon skulle föda mina barn. Vilken kvinna. Smart, fokuserad, kurvig, vacker.

Håller med. Hon är attraktiv för att vara så gravt överviktig som hon trots allt är. Vackert ansikte. Om hon går ner 12 kg och tränar lite skulle jag kunna tänka mig bilda familj med henne för fem år sedan.
Citera
2024-12-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Håller med. Hon är attraktiv för att vara så gravt överviktig som hon trots allt är. Vackert ansikte. Om hon går ner 12 kg och tränar lite skulle jag kunna tänka mig bilda familj med henne för fem år sedan.
Hon är nog kurvig av naturen och har gått upp på kvinnors vis på grund av graviditet(er?). Amerikan också, iofs. Jag har annars inget emot lite gött fläsk, och man ska inte behöva leta efter en kvinna under täcket.
Citera
2025-03-15, 01:39
Medlem
Denna tråd är mer eller mindre död!
Gör ett försök att blåsa liv i den!
Någon som vet om det blir någon ny säsong av AfS i år??
Citera
2025-03-15, 07:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Denna tråd är mer eller mindre död!
Gör ett försök att blåsa liv i den!
Någon som vet om det blir någon ny säsong av AfS i år??

De söker ju deltagare i alla fall:

https://www.greatswedishadventure.com/
Citera
2025-03-15, 10:21
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

I formuläret som ska fylla i frågas det om den sökande har tatueringar. Varför ställs den frågan? Ökar eller minskar chansen att komma med i programmet om man har tatueringar?
Citera
2025-03-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Det är ju ett lovande tecken faktiskt!
Vi hoppas på det bästa då!
Allt för Sverige är verkligen en favorit för mig, riktigt bra program som berör fortfarande!
Citera
2025-03-16, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
I formuläret som ska fylla i frågas det om den sökande har tatueringar. Varför ställs den frågan? Ökar eller minskar chansen att komma med i programmet om man har tatueringar?
Oerhört märkligt fråga! Ja det är en relevant undran från din sida!
Det kanske kommer visa sig framöver?
Citera
2025-03-16, 11:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia

Det beror ju på varför de frågar. Själv anser jag att tatueringar är fult och bara bärs av osäkra personer men i det här fallet kan jag tänka mig att de frågar för att ta reda på hur det kan se ut i bild. Om det är för jävla fula tribaler, något anstötande, rasistiskt etc. kan de nog väljas bort.
Citera
2025-03-16, 12:21
Medlem
Fattar inte meningen med att skriva om ett program där senaste säsongen är avslutad sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in