2025-03-14, 13:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Hade det inte vara rimligare att agera vuxet, att förbättra relationen till barnet och barnets mor, sluta torska på drogtest, slippa ha okända myndighetspersoner efter sig och kanske t o m skaffa en stadigvarande och trygghetsskapande bostad, istället för att överge dottern...?

Att lämna sitt kött och blod vind för våg verkar gå i arv i familjen Annorlunda.
Han försökte ju förbättra relationen med Julia, men hon var mer intresserad av att springa Jockes ärenden, spela in, starta bråk och ljuga.
Så det får du lägga i någon annan korg.

Han har inte övergett jäntan någon gång.
Citera
2025-03-14, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Vad är det ens ni tjafsar om nu? det här måste va flashbacks mest tjafsigaste tråd.
Läs socialtjänstens ansökan i förvaltningsrätten om ni undrar något istället för att tjafsa med varandra är mitt tips, där står det klart och tydligt att båda föräldrarna brister och att socialtjänsten anser att det sker på ett sätt som skadar barnets hälsa och psykosociala utveckling.

_

Tack för ett mycket bra och klargörande inlägg.
Citera
2025-03-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Att han skrev över flickan, behöver ju inte vara för att det är det bästa för henne, som vissa skriver. Är väl det smidigaste för honom själv, då har han inte något ansvar, i hans ögon.

Ja, precis. Modern till barnet kan ju varken sköta sin egen eller barnets hygien. Istället för att ta ansvar och se till dotterns behov så rymde han till Spanien och sket i socialnämndens sammanträde om LVU.

Vi får väl hoppas att han har så pass mycket umgänge framöver att han har tid att byta blöja och ställa in henne i duschen emellanåt.

"Vad bidde det? Det bidde en ny klocka!"
Citera
2025-03-14, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Pinsam bara..

Är hon bara fanatiker i en sekt eller beror den galna blicken på att hon har struma?

Tänkte ifall du vet...

Hur ska jag veta?

Förstår inte varför du så ofta går på utseende, har du själv problem med ditt utseende?

Uppenbart så känner hon med flickan och tycker att det blev rätt beslut inte konstigare än så.
Citera
2025-03-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Avstod han vårdnaden för att slippa bli av med vårdnaden kanske?

Det är något jag har funderat på. Han skrev sig utflyttad. Han har tydligen fixat ett långtidsbpende i Spanien. Och han skrev häromdagen att han skulle till Spanien. Då kan ju ett barn vara ett hinder. Och det är ju så att genom att skriva över vårdnaden blir inte barnet satt under LVU.
Citera
2025-03-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, precis. Modern till barnet kan ju varken sköta sin egen eller barnets hygien. Istället för att ta ansvar och se till dotterns behov så rymde han till Spanien och sket i socialnämndens sammanträde om LVU.

Vi får väl hoppas att han har så pass mycket umgänge framöver att han har tid att byta blöja och ställa in henne i duschen emellanåt.

"Vad bidde det? Det bidde en ny klocka!"

Byta blöja var väl lite av hans specialitet, ett tecken som flera gånger lyftes upp som ett bevis på hans otroliga förmåga som förälder!

_
Citera
2025-03-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är något jag har funderat på. Han skrev sig utflyttad. Han har tydligen fixat ett långtidsbpende i Spanien. Och han skrev häromdagen att han skulle till Spanien. Då kan ju ett barn vara ett hinder. Och det är ju så att genom att skriva över vårdnaden blir inte barnet satt under LVU.

Nej, det är inte så, kan ni sluta gissa er till saker och skriva det som att det är fakta

_
Citera
2025-03-14, 13:53
Medlem
Citat:

Målet har nog hela tiden varit att slippa föräldraskapet. Nu slipper Linnea agera styvmorsa också.

Världen ligger äntligen öppen för Bonnie & Clyde!
Citera
2025-03-14, 13:53
Medlem
Citat:

Vad finns det för bevis för att han fixat långtidsboende i Spanien?

Jag vet att han sagt att det blir Spanien om reseförbudet hävs.
Citera
2025-03-14, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Men kom igen, du ser väl själv att hon har en fanatisk blick?

Det är nog inte konstigt med tanke på sekten hon besöker och kallar för kyrka.

Vet du vad om du vill prata om Anna Books utseende så har hon nog en egen tråd.
Jag är här för att diskutera chrippa.
Citera
2025-03-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Att han skrev över flickan, behöver ju inte vara för att det är det bästa för henne, som vissa skriver. Är väl det smidigaste för honom själv, då har han inte något ansvar, i hans ögon.

Lättare träffa henne via Julia än via LVU.
Citera
2025-03-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Byta blöja var väl lite av hans specialitet, ett tecken som flera gånger lyftes upp som ett bevis på hans otroliga förmåga som förälder!

_

Ja, fy fan, vilken tragik... Att få henne torr innan grundskolan börjar om nåt år verkar ingen tänkt på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in