• 1
  • 2
2025-03-14, 08:40
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Det tjatas ju om att ungdomar saknar konsekvenstänk och att de därför förtjänar att gå fria eller sitta inne en väldigt kort stund.

Varför ska man bry sig om dom har konsekvenstänk eller inte?
En bitande hund avlivas ju och den har ännu sämre konsekvenstänk och den är människans BÄSTA vän.

Dessutom, har ungdomar verkligen så jävla uselt konsekvenstänk att de inte förstår skadan en käftsmäll, ett knivhugg eller ett skott kan orsaka? Är de verkligen så jävla korkade?
Och återigen, varför ska vi bry oss?
Utvecklas inte konsekvenstänket om man märker att konsekvenserna är allvarliga, som 40 år istället för 4, på kåken?

Som jag ser det så vågar de vara gangstaz för att Sverige har skapat omständigheter som gör att det vågas.
Senast redigerad av Olivoljetorsk 2025-03-14 kl. 08:41. Anledning: stavfel
Citera
2025-03-14, 08:58
Medlem
Lås in på anstalt. De får träna upp sitt konsekvenstänk där som en konsekvens.
Citera
2025-03-14, 09:01
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Lås in på anstalt. De får träna upp sitt konsekvenstänk där som en konsekvens.

Haha. Precis !
Men ändå menar psykiater och läkare och andra "experter" att det är bättre att låta dom gå fria, antingen direkt eller ASAP, så att dom kan göra ännu mera skit.
Det gör mig till ett större och större frågetecken varje dag.
Citera
2025-03-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Haha. Precis !
Men ändå menar psykiater och läkare och andra "experter" att det är bättre att låta dom gå fria, antingen direkt eller ASAP, så att dom kan göra ännu mera skit.
Det gör mig till ett större och större frågetecken varje dag.

Ja. Det enda jag vet är att de inte kommer kunna göra något mer skit om de är inlåsta alternativt avrättade.
Citera
2025-03-14, 09:14
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Ja. Det enda jag vet är att de inte kommer kunna göra något mer skit om de är inlåsta alternativt avrättade.

Helt rätt igen.
Men säger man detta till politiker får man som svar: "Detta är en mycket komplicerad fråga och det finns ingen snabb lösning."
Och försöker man utveckla samtalet så avbryter dom en och säger: "Jag måste gå, men du får ha det så bra." , och överger en.

Jag tolkar det som att de unga kriminella behandlas som gudar och deras offer som skit.
Man får ju inte lust att betala skatt då eftersom skatten går till både politikerna och de unga gangstrarna.
Citera
2025-03-14, 09:31
Medlem
Traveller7s avatar
Det ordnar sig. Det finns utmärkt vårdpersonal ute.
Bara de inte hamnar mellan stolarna. Som den skadeskjuten Akaka Boto.
Som aldrig fann ro. Det skall till för oss ett mirakel. Nåt övernaturligt. Jesus! Jesus räddar. Men hur ska man slå dem för att de ska vakna? Sent ska syndaren vakna heter det ju. Man får kolla i djävulens bok. Använda ormgift.
Jes 2:11-12
De stolta måste sänka blicken, människans högmod skall kuvas. Herren ensam triumferar den dagen. Ty Herren Sebaot har bestämt en dag med dom över allt som är övermodigt och stolt, över allt som skjuter i höjden och yvs,

Ords 19:18
Fostra din son medan det finns hopp; du vill ju inte att han skall dö.Ords 22:15
Dårskapen sitter djupt hos pojken, men det fostrande riset driver ut den.
Citera
2025-03-14, 09:45
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Det ordnar sig. Det finns utmärkt vårdpersonal ute.
Bara de inte hamnar mellan stolarna. Som den skadeskjuten Akaka Boto.
Som aldrig fann ro. Det skall till för oss ett mirakel. Nåt övernaturligt. Jesus! Jesus räddar. Men hur ska man slå dem för att de ska vakna? Sent ska syndaren vakna heter det ju. Man får kolla i djävulens bok. Använda ormgift.
Jes 2:11-12
De stolta måste sänka blicken, människans högmod skall kuvas. Herren ensam triumferar den dagen. Ty Herren Sebaot har bestämt en dag med dom över allt som är övermodigt och stolt, över allt som skjuter i höjden och yvs,

Ords 19:18
Fostra din son medan det finns hopp; du vill ju inte att han skall dö.Ords 22:15
Dårskapen sitter djupt hos pojken, men det fostrande riset driver ut den.

Gärna utan kristet schvammel
Citera
2025-03-14, 09:49
Medlem
T.om ett barn under 10 år vet vad som är rätt och fel. Självklart vet dom vad som händer om man skjuter/hugger någon.
Citera
2025-03-14, 10:01
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
T.om ett barn under 10 år vet vad som är rätt och fel. Självklart vet dom vad som händer om man skjuter/hugger någon.

Korrekt. Man lärde sig av morsan, långt innan dagis till och med, att man inte får slå nån.
Men dessa "experter" med sin "forskning" ska envisas med att 14-åringar inte förstår hur allvarliga skador det kan bli när man spöar, hugger eller skjuter någon.
Lol, tycker dessa psykiater,läkare och politiker borde skickas till låst psykiatrisk avdelning där de får gå om grundskolan.

SD och AFS är de enda som jag vet vill sänka straffrättsåldern ( tror den heter så), men röstar man på dessa är man ju RASIST, det hemskaste man kan vara.
Citera
2025-03-14, 10:14
Medlem
Citat:
Korrekt. Man lärde sig av morsan, långt innan dagis till och med, att man inte får slå nån.
Men dessa "experter" med sin "forskning" ska envisas med att 14-åringar inte förstår hur allvarliga skador det kan bli när man spöar, hugger eller skjuter någon.
Lol, tycker dessa psykiater,läkare och politiker borde skickas till låst psykiatrisk avdelning där de får gå om grundskolan.

SD och AFS är de enda som jag vet vill sänka straffrättsåldern ( tror den heter så), men röstar man på dessa är man ju RASIST, det hemskaste man kan vara.

Behövs mycket hårdare straff generellt. Vid upprepade våldsbrott borde det bli livstids fängelse, tills man dör +250 år så det känns extra hopplöst, precis som i USA. Hårt mot hårt, fungerar inte med saft och bullar eller pizzamöte med tungt kriminella.
Citera
2025-03-14, 10:24
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Det tjatas ju om att ungdomar saknar konsekvenstänk och att de därför förtjänar att gå fria eller sitta inne en väldigt kort stund.

Varför ska man bry sig om dom har konsekvenstänk eller inte?
En bitande hund avlivas ju och den har ännu sämre konsekvenstänk och den är människans BÄSTA vän.

Dessutom, har ungdomar verkligen så jävla uselt konsekvenstänk att de inte förstår skadan en käftsmäll, ett knivhugg eller ett skott kan orsaka? Är de verkligen så jävla korkade?
Och återigen, varför ska vi bry oss?
Utvecklas inte konsekvenstänket om man märker att konsekvenserna är allvarliga, som 40 år istället för 4, på kåken?

Som jag ser det så vågar de vara gangstaz för att Sverige har skapat omständigheter som gör att det vågas.

Nej, uppenbarligen ej.
Citera
2025-03-14, 10:53
Medlem
Citat:
Helt rätt igen.
Men säger man detta till politiker får man som svar: "Detta är en mycket komplicerad fråga och det finns ingen snabb lösning."
Och försöker man utveckla samtalet så avbryter dom en och säger: "Jag måste gå, men du får ha det så bra." , och överger en.

Jag tolkar det som att de unga kriminella behandlas som gudar och deras offer som skit.
Man får ju inte lust att betala skatt då eftersom skatten går till både politikerna och de unga gangstrarna.

Vi borde kunna bygga upp lite baracker på en relativt stor ö och sen får de små matpaket veckovis. Övrig tid får de lösa sina egna problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in