2025-03-14, 02:29
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Får som sagt läsa fupen själv istället. Misstag av mig att försöka ha en diskussion här innan jag gjort det, omöjligt att göra något av det förhöret utan att veta vem fan det är och om han är trovärdig eller ej. Det är också tydligt att folk som skriver i den här tråden är minst lika partiska som ni hävdar att Anjo är. Ni har säkert rätt i att han är partisk åt Antonios fördel, men ni är lika kassa åt andra hållet.

Vissa här tror ju till o med att det räcker att läsa domen för att bilda sig en uppfattning om rättsprocessen gått rätt till eller inte. Lol.
Vad då "minst lika partiska som ni hävdar att Anjo är"?
Jag har kommit med exakt det du bad om. Fakta. Jag tog t.o.m med vittnenas förhör ifrån ena vittnet. Inte vittnet Anjo hade med
Jag censurerade dock vittnens namn eftersom jag inte vill hänga ut hans namn på flashback, det är av respekt emot honom.

Ditt svar till mig känns snarare som att det är du som är partisk, och du blir arg när man svarar dig med fakta som bevisar att domen var rätt.

Men begär ut FUP och dom och lös själv så står allt där.
Citera
2025-03-14, 02:31
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jag tycker att olämpliga kreatörer har fått leka svin alldeles för länge och alldeles för ifred.

Om de nu är så ”great” varför lägger de all energi på att bemöta en grej, ”Dokumentären”.

I början var det kul att följa motståndsrörelsen, men nu har jag tröttnat och återgår till Prime Crime. Raskfinns ju redan där och kommer nog dyka upp igen.

Jag saluterar att åsikter och rent skit utmanas.

Hur tänker du?
Vad har någonting av det du skrev med min kommentar att göra?
Det du skrev har ju ingenting att göra med att, enligt rasks logik, så tycker Anjo som Leo kinesen och Pär Öberg?
Citera
2025-03-14, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
https://www.tiktok.com/@sandrasyrena/video/7478095258056805654?sender=@sandrasyrena/

hon verkar vettig ju, måste vara ett geni

Jag tackar så mycket 😊
Citera
2025-03-14, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Lugna ner dig lite, du får det att låta som han är nästa James Cameron.

Nej, säger enbart att jag uppskattat hans tidigare verk. Bland annat den om psykisk ohälsa och den Joz.
Citera
2025-03-14, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Grym filmskapare?

Naaaah…. tror de flesta ser att det sceniska är på nivå en duktig gymnasieelev med film på schemat gör bättre.

Så! Vad gör honom ”stor” då?

Han har drevat mot svaga människor. Och klimatet är ett klimat han förstärker med si-bilder och marknadsföring som passar på väskkopior.

Jag uppskattade hans tidigare verk. Jag trodde han var en filmskapare när jag började följa honom. Den dokumentären om psykisk ohälsa, och den om Joz.

Då var han clean. Rättvist. Bra. Därefter har det spårat totalt. Vet inte vad som hände.
Citera
2025-03-14, 04:55
Medlem
Någon som vet vilken skola legio jobbar på?
Citera
2025-03-14, 04:57
Medlem
Trodde verkligen inte att Anjo och Rask va såhär jävla dåliga..
Jag undrar vad Anjo tänkte när han skickade prints på sin konversation med Axel till Rask?

I måndags kväll fick anjo veta att om han bara slutade så är det inget mer. Men han va tvungen att peta lite mer..
I onsdags fick Anjo veta att han borde hålla käften och inte gnälla mer.
Så idag släppte Rask ( troligen efter önskemål/krav av Anjo ) ca en timme totalt haveri där han drar in Chrippa, Linnéa, Axel, Legio samt skulle återkomma med svar till Medvikt i morgon.

Anjos vlogg kändes mest bara konstig och forcerade
Citera
2025-03-14, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Någon som vet vilken skola legio jobbar på?

Vad spelar det för roll?
Citera
2025-03-14, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Får som sagt läsa fupen själv istället. Misstag av mig att försöka ha en diskussion här innan jag gjort det, omöjligt att göra något av det förhöret utan att veta vem fan det är och om han är trovärdig eller ej. Det är också tydligt att folk som skriver i den här tråden är minst lika partiska som ni hävdar att Anjo är. Ni har säkert rätt i att han är partisk åt Antonios fördel, men ni är lika kassa åt andra hållet.

Vissa här tror ju till o med att det räcker att läsa domen för att bilda sig en uppfattning om rättsprocessen gått rätt till eller inte. Lol.

Antonio själv säger att han låg på en sten och kollade på när flicke barntet våldtogs, för att sedan stoppa det när E säger till han att stoppa våldtäkten. Detta berättar Antonio i Anjos dokumentär.

Så det tror fan att det är 100% rätt att fan skapet blev dömd. Först supa ner barnet sedan liga på en sten och kolla på när barnet knullas.

Tror du i din vildaste fantasi att folk tycker detta är ett men låtsas som att man tycker det är för att man hatar Anjo, så är du väldigt märklig i din fantasi.
Citera
2025-03-14, 06:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Otvivelaktigt så döms nog alldleles för många oskyldigt i sexualbrottsmål.

Eh, gör de? Den absoluta majoriteten av anmälda sexbrottsmål går inte ens till rättegång, mycket mindre blir dömda på grund av det svåra bevisläget som oftast finns (dvs ord-mot-ord). Man kan såklart diskutera detta dilemma rent generellt, men att påstå att många är oskyldigt dömda finns det inget belägg för.
Citera
2025-03-14, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Vad spelar det för roll?

Han kan komma att behöva stöd i form utskick av mail, efter gårdagens video. Vi behöver stötta honom ifall han får problem.
Citera
2025-03-14, 06:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Jag uppskattade hans tidigare verk. Jag trodde han var en filmskapare när jag började följa honom. Den dokumentären om psykisk ohälsa, och den om Joz.

Då var han clean. Rättvist. Bra. Därefter har det spårat totalt. Vet inte vad som hände.

Det fetade:
Ja, herregud...jag tittade faktiskt på flera av de avsnitten förra veckan, för att se om han skapat något vettigt tidigare. Vid en första anblick kanske de kan uppfattas som "dokumentärer"? Sedan tyckte jag snabbt att man upptäckte att det handlade enbart om att olika personer med någon form av psykisk ohälsa fick berätta fritt. Inga direkta följdfrågor, ingen bakgrund/insikt i varför de mår som de gör.

Lite som Jacke Bergs oförmåga att förstå hur hans uppväxt kan ha bidragit till hans missbruk.

En vettig dokumentär om psykisk ohälsa hade haft som syfte att kanske kunna ge andra med liknande en eller annan aha-upplevelse. Kanske en psykolog som diskuterade med berättaren.
Nog förstår jag att de här personernas bakgrund/uppväxt starkt bidragit till att de mår dåligt, men jag är inte säker på att de själva förstår det alla gånger (exempelvis Anjo själv)

Avsnitten är vad de är, en serie YT filmer utan direkt mål o mening o utan något djup i innehållet.
"Dokumentärer" skulle jag inte kalla de heller.

Dvs. Jag saknar ett tydligt SYFTE. Jag saknar intervjuer med familjerna runt om, inte bara ett klatchigt klipp där mormor sjunger en fräck visa... Jag saknar en psykolog som analyserar. Jag saknar en sammanfattning där huvudpersonerna får råd o planläggning inför hur de går vidare.

Just det där saknar Anjo. Han har varken insikt eller kunskap att göra en dokumentär.
Senast redigerad av miapetter 2025-03-14 kl. 06:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in