Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Vad är det som är kontroversiellt? Nu är det läge att knäcka ryggen på ryssen rejält, då tycker jag vi ska göra det.
Ja du pratar alltid som du har förstånd till det.
Du säger att det är läget knäcka ryggen på ryssen just nu.
Du kanske inte riktigt har hängt med i svängarna men just nu så är det ryssen som slår skiten ur Ukraina på alla fronter.
Det är alltså inte något någon fördel till Ukrainas sida just nu som du verkar tro utan det är just nu på håret att de klarar överleva om det blir någon vapenvila ens.
Du kanske ska ta uppdatera det lite grann vad som händer mitt tips till dig igen är att sluta titta på TV4 och SVT.
Och du ska inte lyssna på den lille expert General Major expert finnjäveln passakivi.
För han saknar allt vett och sans och jag undrar vad det är för slags mediciner han använder sig av för verkligheten lever han inte i varje fall.
Och sedan måste jag också ställa frågan att är det här först idag som Ukraina börjar förstå att Europa och USA enbart utnyttja dem för deras soldater och att det är de som ska döda på slagfältet för att Europa ska kunna klara sig.
Det verkar inte som att den normale medel Ukraina är speciellt upplyst eller speciellt smart
Det är väl klart som fan att Europa och USA utnyttjar Ukraina och deras unga män för att de ska dö på slagfältet.
Och detta har alltså Ukraina uppfattat idag?
Ja det tog lite tid innan poletten ramlar ner men bättre sent än aldrig kanske