2025-03-13, 09:05
Avslutad
Jag tycker köket är fint på många sätt men skulle aldrig vilja ha ett litet marmorbord som mitt enda matbord hemma. Återigen uppenbart att hennes ängslighet och hur hemmet ser ut går före funktion och att någon faktiskt ska ha ett vardagsliv där. Hade också ställt det stora vitrinskåpet med finporslin i hallen eller vardagsrummet istället för att klämma in det bredvid kylen. Men är också väldigt glad över att det inte finns en flashbacktråd som ska tycka till om hur jag har möblerat mitt hem. Haha. Men så tjänar jag inte en massa pengar på att visa upp det heller. Folk tycker en väldig massa saker om vad jag gör på mitt jobb så det är väl inte mer än ok att tycka en massa om vad Elsa gör på sitt jobb?
Citera
2025-03-13, 09:14
Medlem
Varför byta ut en fin stenskiva bara för att den inte var exakt som man ville ha den? Finare färger och material i köket som tidigare ägaren valt…
Citera
2025-03-13, 09:42
Medlem
För att det ska se franskt och drömmigt filmiskt ut?

Nä,jag tycker köket litet men fint!
Men inget diskställ? Skafferi för torrvaror? Måste också bli supertrångt m 6 pers runt det lilla bordet,som hon säger att det ryms. Men för bara tre pers.funkar det bra.
Citera
2025-03-13, 09:58
Medlem
Jag tror det dröjt för att Elsa vet att det blir negativa kommentarer. Det ÄR ett väldigt litet kök, även för en familj på tre personer. Det är inte ett socialt kök för människor som lagar mat. Diskhon, en enda, är ju jätteliten! Väldigt lite arbetsyta också. Nej, där kan man på sin höjd plocka fram sina små platta paket med ost och charkuterier. Tavlan vid fläkten kommer heller inte vara i fara. Tror inte att det steks och kokas där särskilt ofta!

Jag förstår att Elsa vill att det ska vara estetiskt tilltalande men det här är bara ett showroom. Inget kök man lagar mat i!
Citera
2025-03-13, 10:17
Medlem
Ja, det ser tyvärr ganska opraktiskt ut. Jag har gjort massa felköp i mitt liv och det handlar mest om köp som varit snygga snarare än praktiska. Har förstått att det praktiska är en minst lika viktig komponent och försöker komma ihåg det om jag är påväg att inhandla något spontant. Förstår inte hur Elsa missar detta gång på gång, när hon säger att inredning är det hon tänker på hela dagarna. Tror inte heller cafébordet rymmer 6 pers. Och ja, det fina skåpet känns lite intryckt där vid kylen.
Citera
2025-03-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Ja, det ser tyvärr ganska opraktiskt ut. Jag har gjort massa felköp i mitt liv och det handlar mest om köp som varit snygga snarare än praktiska. Har förstått att det praktiska är en minst lika viktig komponent och försöker komma ihåg det om jag är påväg att inhandla något spontant. Förstår inte hur Elsa missar detta gång på gång, när hon säger att inredning är det hon tänker på hela dagarna. Tror inte heller cafébordet rymmer 6 pers. Och ja, det fina skåpet känns lite intryckt där vid kylen.

Tror det handlar mycket om att hon vill ha allt hon ser och hon kan inte sålla för hon vet inte själv vad hon gillar egentligen. Hon verkar bara ha-galen numera. Sen slocknar begäret så fort hon gjort köpet.
Citera
2025-03-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Har för mig att hon skrivit om att lägga en större skiva på befintligt bord för att tillfälligt få det större när de har gäster.
Jag tycker att köket är fint, men måste va svårmöblerat med så litet. Smart att ställa ett separat skåp som extra förvaring när det är lite fasta skåp. Men håller med om att det där skåpet är så fint att det borde få en värdigare plats i vardagsrummet istället.
Senast redigerad av Fridafogel99 2025-03-13 kl. 10:54.
Citera
2025-03-13, 11:57
Medlem
Jag tycker inte att att köket var fint faktiskt. Bara väldigt mörkt och plottrigt. Tycker att Elsa brukar lyckas bättre än så här! Och bordet är ju pyttigt, går ju inte att duka upp en hel helgfrukost där? Tänker också på när Lynn har kompisar över, snart kommer de ju vara gängliga killar som tar upp massa plats! De kommer att växa ut lägenheten snabbt, speciellt när Lynn blir lite äldre och det finns behov av mer space och privatliv för honom och hans vänner.
Citera
2025-03-13, 12:25
Avslutad
Tror att Elsa har en begränsad förmåga att tänka ”fint, men passar inte hos mig” eller ”fint, men inte så praktiskt” utan har bara ett habegär som styr först utan eftertanke. Jag hade blivit tokig i det köket, inte minst för att blandaren separerar varm och kallvatten i två kranar till en minimal diskho. Inredning är ju ett intresse hos henne och inte ett yrke som hon ibland verkar tro. En duktig utbildad inredare/inredningsarkitekt hade hittat snygga och praktiska lösningar som fått ett litet kök att fungera bra.

Minns när hon renoverade badrummet i förra lägenheten. Så tjusigt och genomtänkt men utan krokar/stång för handdukar. Någon ifrågasatte det och hon svarade att handdukarna kan ligga vikta på hyllan eller hängas över badkarskanten. Fattar inte hur de gjorde med alla fuktiga handdukar. Ok om man nu ska bo där själv men att vara inredningsinfuencer och inspirera andra med att det är för fult med krokar till handdukar blir ju skevt.
Senast redigerad av LineKA 2025-03-13 kl. 12:30.
Citera
2025-03-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag tycker inte att att köket var fint faktiskt. Bara väldigt mörkt och plottrigt. Tycker att Elsa brukar lyckas bättre än så här! Och bordet är ju pyttigt, går ju inte att duka upp en hel helgfrukost där? Tänker också på när Lynn har kompisar över, snart kommer de ju vara gängliga killar som tar upp massa plats! De kommer att växa ut lägenheten snabbt, speciellt när Lynn blir lite äldre och det finns behov av mer space och privatliv för honom och hans vänner.
13 miljoner för denna lägenhet som är för livet🤮Ingen balkong och ett kök litet som min första studentlya. Lägenheten kopia från förra förutom att ungen slipper ligga på undantag bakom en köksvägg!
Citera
2025-03-13, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
13 miljoner för denna lägenhet som är för livet🤮Ingen balkong och ett kök litet som min första studentlya. Lägenheten kopia från förra förutom att ungen slipper ligga på undantag bakom en köksvägg!

Jag tycker att lägenheten i sig är jättefin och det är väl läget man betalar för, även om jag tycker det är helt galna summor folk betalar för sina bostäder i Stockholm. Men det krävs ju lite kreativitet och praktiskt tänk för att den också ska bli bra att leva i. Tyckte bilderna från när förra ägaren bodde där visade mycket bättre lösningar. Elsa kanske hittar fina saker men är sämre på att inreda med ett helhetstänk med både estetik och funktion.
Citera
2025-03-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Jag tycker att lägenheten i sig är jättefin och det är väl läget man betalar för, även om jag tycker det är helt galna summor folk betalar för sina bostäder i Stockholm. Men det krävs ju lite kreativitet och praktiskt tänk för att den också ska bli bra att leva i. Tyckte bilderna från när förra ägaren bodde där visade mycket bättre lösningar. Elsa kanske hittar fina saker men är sämre på att inreda med ett helhetstänk med både estetik och funktion.

Det är ju lite som när hon klär sig, barbent i november och skira klänningar i grönsakslandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in