Citat:
Ursprungligen postat av
IlDivinoCodino
Farmen har varit mitt absoluta favoritprogram i många många år, men helvete vilken usel säsong. Alla personer som har stuckit ut lite, har fått lämna eller lämnat självmant.
Det är för få personer på Farmen så att dela upp hälften på Torpet är ju bara efterblivet, Torpet ska finnas som "andra chansen" man ska inte sträva efter att dra dit. Dessutom är det ren och skär glädje där borta utan massa tunga uppdrag, så att kolla på Torpet är bara tråkigt.
Storbonden får alltså lotta vilka som drar till Torpet och där missar man intriger då man inte kan pakta. Nu är det två mindre grupper på varje ställe, vilket är ett grundrecept för att gruppen ska hålla ihop. När du får större grupper, det är då splittringarna kommer.
Nä, hela Farmen är ren och skör katastrof. Har inte ens längtat att se och ligger nog 20 avsnitt bak tack vare detta med.
Är det någon annan som känner samma sak?
Otroligt dåligt castat med merparten från Stockholm, alla är i samma ålder, ett programformat som numera tar bort alla intriger och alla steg som kan skapa intriger försvinner.
Man hade inte missat något om man spolade fram hela säsongen till finalen, tro mig.
Håller med till fullo.
Dessutom har sättet de redigerar alla dokusåpor numera spårat ut fullständigt. Det är pepprat med synkar och voiceover från synkar. Bakåtblickar och kommande.
Folk som snackar om vad de planerar att göra och hur det kändes när något hände i evigheter. Själva händelserna visas knappt eller är rena antiklimax. Det är en evig parad av spiksoppa.
Jag utgår ifrån att produktionen spenderar allt mindre tid på plats av budgetskäl så man måste spä ut det lilla innehåll man få tag på. Man spelar in en massa synkar så att man kan klippa ihop något som liknar ett narrativ i efterhand.
Det blir lite som att titta på amerikansk fotboll. Det tar en timma att se på vad som egentligen är 5 minuter spel.