2025-03-12, 20:51
Medlem
Var det bara jag som hörde när Amanda sade till gårdfarihandlaren:
"Ja, jo, för karamellerna kan jag tänka mig att följa med farbror upp i skogen..."
2025-03-12, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Att de fick tag på Gurie Nordwall ändå!!!
Är det någon man bör känna till?
2025-03-12, 21:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Är det någon man bör känna till?
Absolut. Gurie spelade Ida i tv-serien Raskens från 1976 med bl.a. Sven Wollter.

https://www.sydsvenskan.se/2020-11-10/gurie-nordwall-glommer-aldrig-inspelningarna-till-raskens
2025-03-12, 23:38
Medlem
FruKrokodils avatar
Ingen kan tycka detta års farmen är minsta kul att följa. Min man kollar och jag tvingas se skiten, så otroligt trist underhållning.

Hur tänkte dom som castade serien? Var det enda spännande att ta in Alidas (vad är det för fel på hennes röst??) fd pojkvän, han som ändå drog dag två av okänd anledning.

Hur kan man klippa ihop detta sömnpiller och nöjt plocka ut en månadslön??
2025-03-13, 00:17
Medlem
Det är så efterblivet hur grabbpakten, Micke, Andreas och Adam, tycker att andra är falska, ormar, bryter löften osv, när det de gör är att spela precis som de själva gör.

Det är som att de tre har fått för sig att alla därinne är där för att se till att de 3 vinner och inte förstår att de andra försöker vinna själva, men de tror väl att jorden kretsar kring dem.
2025-03-13, 02:33
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hur kan Sofia var chef då hon inte ens klarar av att fatta ett beslut om vem som ska bli förstekämpe i tinget?
Hon är butikschef över en Preemmack, och hon fick jobbet precis innan farmen startade, så hon har nog inte så stor ledarerfarenhet, och en mack är inte största stället direkt, har för mig jag läste hon fick jobbet för arbetsgivaren ville ha arbetsplatsen mera jämställd ochså.

Allt det här läste jag i en intrevju med henne på nätet tror det var i tidningen hänt.
2025-03-13, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ingen kan tycka detta års farmen är minsta kul att följa. Min man kollar och jag tvingas se skiten, så otroligt trist underhållning.

Hur tänkte dom som castade serien? Var det enda spännande att ta in Alidas (vad är det för fel på hennes röst??) fd pojkvän, han som ändå drog dag två av okänd anledning.

Hur kan man klippa ihop detta sömnpiller och nöjt plocka ut en månadslön??
Det är precis lika värdelöst som förra året. De klipper ihop små utvalda klipp utan kontext för att få det att verka mer spännande än det är.
2025-03-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hur kan Sofia var chef då hon inte ens klarar av att fatta ett beslut om vem som ska bli förstekämpe i tinget?

Vad fan är hon chef för?
Hörde dessutom att hennes kampsportkarriär är ren och skär bullshit!
2025-03-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Vad fan är hon chef för?
Lite slag mot huvudet har hon nog fått , hon verkar vara lite punchig i kolan.
2025-03-13, 10:23
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

Tog SM-brons i K1 2019. Dock bara 3 tävlande i +70kg klassen.
https://smoothcomp.com/sv/event/1708/bracket/96744
2025-03-13, 11:24
Medlem
JohnClays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Farmen har varit mitt absoluta favoritprogram i många många år, men helvete vilken usel säsong. Alla personer som har stuckit ut lite, har fått lämna eller lämnat självmant.

Det är för få personer på Farmen så att dela upp hälften på Torpet är ju bara efterblivet, Torpet ska finnas som "andra chansen" man ska inte sträva efter att dra dit. Dessutom är det ren och skär glädje där borta utan massa tunga uppdrag, så att kolla på Torpet är bara tråkigt.

Storbonden får alltså lotta vilka som drar till Torpet och där missar man intriger då man inte kan pakta. Nu är det två mindre grupper på varje ställe, vilket är ett grundrecept för att gruppen ska hålla ihop. När du får större grupper, det är då splittringarna kommer.

Nä, hela Farmen är ren och skör katastrof. Har inte ens längtat att se och ligger nog 20 avsnitt bak tack vare detta med.

Är det någon annan som känner samma sak?

Otroligt dåligt castat med merparten från Stockholm, alla är i samma ålder, ett programformat som numera tar bort alla intriger och alla steg som kan skapa intriger försvinner.

Man hade inte missat något om man spolade fram hela säsongen till finalen, tro mig.

Håller med till fullo.

Dessutom har sättet de redigerar alla dokusåpor numera spårat ut fullständigt. Det är pepprat med synkar och voiceover från synkar. Bakåtblickar och kommande.

Folk som snackar om vad de planerar att göra och hur det kändes när något hände i evigheter. Själva händelserna visas knappt eller är rena antiklimax. Det är en evig parad av spiksoppa.

Jag utgår ifrån att produktionen spenderar allt mindre tid på plats av budgetskäl så man måste spä ut det lilla innehåll man få tag på. Man spelar in en massa synkar så att man kan klippa ihop något som liknar ett narrativ i efterhand.

Det blir lite som att titta på amerikansk fotboll. Det tar en timma att se på vad som egentligen är 5 minuter spel.
2025-03-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Hon är butikschef över en Preemmack, och hon fick jobbet precis innan farmen startade, så hon har nog inte så stor ledarerfarenhet, och en mack är inte största stället direkt, har för mig jag läste hon fick jobbet för arbetsgivaren ville ha arbetsplatsen mera jämställd ochså.

Allt det här läste jag i en intrevju med henne på nätet tror det var i tidningen hänt.

Aha ja den tidningen ska man inte lita blint på i alla fall. Men det stämmer det du skrev i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in