2025-03-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
jag upprepar det jag sagt innan det finns tre personer som är kvar som aldrig kommer vinna farmen, och det är amanda alida och adam, alla speciella på ett dåligt sätt på farmen på sitt egna lilla sätt, mest normal av dem är väl alida men jag tror inte ens hon själv tror hon kan vinna farmen.

Jag hoppas du har rätt.
Citera
2025-03-12, 16:05
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmVanhorn
Någon som vet varför torsdagens avsnitt inte finns på play? Hatar att följa tabloiden, stenålders hittepå
Det finns där.
Citera
2025-03-12, 16:18
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Västgötska. Eller som det utalas mer som väschötska.
Bönder ifrån vägöta schlätta
Citera
2025-03-12, 16:21
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Samtliga djur avlivas efter varje säsong.
Katterna dränks i sjön, hönsen nackas med yxa, getterna skjuts, grisarna skjuts, korna skjuts och hästarna garroteras. Allt kött bränns på bål då det anses otjänligt. Askan sprids sedan från bryggan på Lillängen.
Det är Hasse som står för nödslakten och det krävs en 75:a Kron för att hans nerver skall palla med, något som tyvärr påverkar kvalitén på avlivningarna. Skott som tar fel och måste tas om, huvudlösa tuppar som yrar omkring på gårdsplanen och sprutar blod, våldsamma gråtattacker när hästarna stryps mm.
Hasse är den som drabbas av PTSD. Varje år.
Ja och deltagarna erbjuds ett sista avsked i form av tidelag, Robban och adam hade det skom krav för vara med i årets säsong tex.
Citera
2025-03-12, 16:33
Medlem
Nektarins avatar
Citat:
Bönder ifrån vägöta schlätta
Bönner ifrå väschöttaschlätta.
Citera
2025-03-12, 16:43
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Farmen har varit mitt absoluta favoritprogram i många många år, men helvete vilken usel säsong. Alla personer som har stuckit ut lite, har fått lämna eller lämnat självmant.

Det är för få personer på Farmen så att dela upp hälften på Torpet är ju bara efterblivet, Torpet ska finnas som "andra chansen" man ska inte sträva efter att dra dit. Dessutom är det ren och skär glädje där borta utan massa tunga uppdrag, så att kolla på Torpet är bara tråkigt.

Storbonden får alltså lotta vilka som drar till Torpet och där missar man intriger då man inte kan pakta. Nu är det två mindre grupper på varje ställe, vilket är ett grundrecept för att gruppen ska hålla ihop. När du får större grupper, det är då splittringarna kommer.

Nä, hela Farmen är ren och skör katastrof. Har inte ens längtat att se och ligger nog 20 avsnitt bak tack vare detta med.

Är det någon annan som känner samma sak?

Otroligt dåligt castat med merparten från Stockholm, alla är i samma ålder, ett programformat som numera tar bort alla intriger och alla steg som kan skapa intriger försvinner.

Man hade inte missat något om man spolade fram hela säsongen till finalen, tro mig.
Citera
2025-03-12, 17:54
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Farmen har varit mitt absoluta favoritprogram i många många år, men helvete vilken usel säsong. Alla personer som har stuckit ut lite, har fått lämna eller lämnat självmant.

Det är för få personer på Farmen så att dela upp hälften på Torpet är ju bara efterblivet, Torpet ska finnas som "andra chansen" man ska inte sträva efter att dra dit. Dessutom är det ren och skär glädje där borta utan massa tunga uppdrag, så att kolla på Torpet är bara tråkigt.

Storbonden får alltså lotta vilka som drar till Torpet och där missar man intriger då man inte kan pakta. Nu är det två mindre grupper på varje ställe, vilket är ett grundrecept för att gruppen ska hålla ihop. När du får större grupper, det är då splittringarna kommer.

Nä, hela Farmen är ren och skör katastrof. Har inte ens längtat att se och ligger nog 20 avsnitt bak tack vare detta med.

Är det någon annan som känner samma sak?

Otroligt dåligt castat med merparten från Stockholm, alla är i samma ålder, ett programformat som numera tar bort alla intriger och alla steg som kan skapa intriger försvinner.

Man hade inte missat något om man spolade fram hela säsongen till finalen, tro mig.
Håller med till 100%. Kollade igenom hela denna veckas avsnitt i ett svep. Totalt uttråkad och det enda dom gör är att äta, kramas och pyssla lite. "Värstingarna" försvann från start och kvar blev ungefär samma slags människor som i den förra omgången. Ett riktigt sömnpiller och noll spänning.
Citera
2025-03-12, 18:20
Medlem
Hur kan Sofia var chef då hon inte ens klarar av att fatta ett beslut om vem som ska bli förstekämpe i tinget?
Citera
2025-03-12, 18:39
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Det här håller jag ju inte med om helt och hållet, amanda har redan åkt ut en gång, nicklas valde henne då han bedömde henne som svagast motståndare vilket hon är, andreas hade garanterat valt henne med om han blivit förste kämpe, nu blir det inte så, hoppas adam blir det nu istället och han är ju en fegis så han väljer säkert med amanda.

Ja folk gillar nog henne för hon är en stämningshöjare skulle jagvsäga skrattar och skojar mycket och är allmänt bäng, sådant är roligt.

Det där hon sa om alida till micke är ju bara för hon är kär i micke, och det är inte unikt för en ung tjej göra sådär det är snarare ganska vanligt.

Amanda är ung naiv och bäng hon är inte det minsta taktiskt utan är totalt känslostyrd, jag upprepar det jag sagt innan det finns tre personer som är kvar som aldrig kommer vinna farmen, och det är amanda alida och adam, alla speciella på ett dåligt sätt på farmen på sitt egna lilla sätt, mest normal av dem är väl alida men jag tror inte ens hon själv tror hon kan vinna farmen.

Ja, hon har redan åkt ut en gång ja..och borde inte fått chansen att komma tillbaka enligt min åsikt. Nicklas valde henne till andrekämpe för att hon var den enda han "kunde" ta eftersom de andra tre valbara var Micke och de andra killarna och tror inte han vågade annat i det läget faktiskt.

Det kanske var en spoiler jag råkade lägga om att hon skvallrat IGEN... Men det får du väl se i veckan hur lojal hon är mot sina så kallat närmaste.

Hon är absolut glad, sprallig och en stämningshöjare och det är ju därför hon glider fram på en räkmacka utan bekymmer därinne. Social kompetens är inte att förringa i sådana lägen och det besitter hon ju. Tycker dock inte att man kan skylla på åldern att man inte kan hålla snattran utan att springa runt och vara en sladdertacka och starta bränder och drama överallt.
Citera
2025-03-12, 19:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Ja, hon har redan åkt ut en gång ja..och borde inte fått chansen att komma tillbaka enligt min åsikt. Nicklas valde henne till andrekämpe för att hon var den enda han "kunde" ta eftersom de andra tre valbara var Micke och de andra killarna och tror inte han vågade annat i det läget faktiskt.

Det kanske var en spoiler jag råkade lägga om att hon skvallrat IGEN... Men det får du väl se i veckan hur lojal hon är mot sina så kallat närmaste.

Hon är absolut glad, sprallig och en stämningshöjare och det är ju därför hon glider fram på en räkmacka utan bekymmer därinne. Social kompetens är inte att förringa i sådana lägen och det besitter hon ju. Tycker dock inte att man kan skylla på åldern att man inte kan hålla snattran utan att springa runt och vara en sladdertacka och starta bränder och drama överallt.
Skvallra och starta bränder är hon dock inte ensam om skapa där, även om hon kanske gör det mest uppenbart av alla, hon har inte lärt sig hustla än
Citera
2025-03-12, 19:46
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nektarin
Bönner ifrå väschöttaschlätta.
Det är ingen bonde, det är en skådis som är gårdshandlaren, som jag känner igen men inte kan placera, jag tror att det kan vara han Eva Bysing!

Jesper kommer ut som hedonistisk, känslostyrd & gränslös då han ger ifrån sig hela gården i utbyte mot en serotonin-receptor knarkberoende chokladbit, det är en fin tradition som sträcker sig ända tillbaka till Jerker Dalman i Robinson som bytte bort sin väninna Agneta i utbyte mot chips med fel smak om jag inte missminner mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Micke räddade upp situationen hos gårdshandlaren. Tyvärr visar han upp PH-svenska när han säger lovord istället för löfte.
PH värdet?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-03-12 kl. 20:02.
Citera
2025-03-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det är ingen bonde, det är en skådis som är gårdshandlaren, som jag känner igen men inte kan placera, jag tror att det kan vara han Eva Bysing!
Att de fick tag på Gurie Nordwall ändå!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in