2025-03-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det förstår jag verkligen men jag tänker att det kan bli för mycket för henne och familjen också.
Nu har ju folk verkligen reagerat på detta kanske det räcker för hennes skull.

Vad är det som räcker? Du är verkligen luddig i dina antaganden om vad målsägande känner och upplever, kan du förklara varför DU känner att det räcker för målsäganden?
Citera
2025-03-12, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Åja, du tänker nog en hel del på Anjo. Eftersom du försöker leda bort diskussionen från honom, han som har orsakat allt sorg för målsägande. Att du inte kan se det ena eller andra är inte så intressant om du inte kan förklara varför du upplever att du upplever vad målsägande upplever???

Jag försöker inte leda bort något från Anjo.
Dock tror jag att det kan bli väldigt tungt för målsägande att se och höra om detta när hon t.ex. slår på YouTube, jag skulle inte må bra av det.
Citera
2025-03-12, 17:29
Medlem
Citat:
Det förstår jag verkligen men jag tänker att det kan bli för mycket för henne och familjen också.
Det finns ingenting som heter ”reagerat så det räcker” på en barnvåldtäkt eller ett äckel som försöker rentvå en våldtäktsman och ta ifrån barnet hennes position som offer. Förstått?

Jag vet inte hur många gånger du har slätat över och ursäktat sexuella övergrepp eller opassande kontakt av sexuell karaktär med barn. Nu räcker det.
Senast redigerad av Pallal 2025-03-12 kl. 17:33.
Citera
2025-03-12, 17:30
Avslutad
Citat:
Vad är det som räcker? Du är verkligen luddig i dina antaganden om vad målsägande känner och upplever, kan du förklara varför DU känner att det räcker för målsäganden?

För att det kan skada henne ännu mer, hon mår säkert tillräckligt dåligt och hennes familj också, tycker alla borde låta henne vara om hon inte gör något uttalande själv eller via sin advokat.
Citera
2025-03-12, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det finns ingenting som heter ”reagerat så det räcker” på en barnvåldtäkt eller ett äckel som försöker rentvå en våldtäktsman och ta ifrån barnet hennes position som offer. Förstått?

Jag vet inte hur många gånger du har slätat över och ursäktat sexuella övergrepp mot barn. Nu räcker det.

Jag skyddar inte handlingen mot tjejen men om jag vore henne skulle jag tycka det vore så jobbigt att det bara fortsätts diskuterats om.
Citera
2025-03-12, 17:33
Medlem
Citat:

Du kan bara glömma att folk slutar kritisera Anjos dokumentär och slutar stödja brottsoffret.

Sluta med dina Anjovänliga snyftargument - Anjo kommer, med all rätt, att få lida för den skada han har orsakat brottsoffret. Bara att acceptera detta.
Citera
2025-03-12, 17:34
Medlem
Citat:
Jag försöker inte leda bort något från Anjo.
Dock tror jag att det kan bli väldigt tungt för målsägande att se och höra om detta när hon t.ex. slår på YouTube, jag skulle inte må bra av det.

Det låter bättre, du skulle inte må bra av det. Låt det vara bra där, uttala dig inte för målsägandes del om du mår dåligt av det. Försök lyssna lite på lugn musik så kanske det känns bättre för dig.
Citera
2025-03-12, 17:34
Medlem
Citat:
Jag skyddar inte handlingen mot tjejen men om jag vore henne skulle jag tycka det vore så jobbigt att det bara fortsätts diskuterats om.

Ja det är sant, prova lite lugn musik, ta en kopp te så kanske det lugnar sig för dig. Har du någon vän du kan prata med?
Citera
2025-03-12, 17:35
Medlem
Citat:
För att det kan skada henne ännu mer, hon mår säkert tillräckligt dåligt och hennes familj också, tycker alla borde låta henne vara om hon inte gör något uttalande själv eller via sin advokat.

Om du känner dig så här uppriven kan du prova ringa till jourhavande medmänniska eller dito präst. Så du får prata ut om saken.
Citera
2025-03-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Du kan bara glömma att folk slutar kritisera Anjos dokumentär och slutar stödja brottsoffret.

Sluta med dina Anjovänliga snyftargument - Anjo kommer, med all rätt, att få lida för den skada han har orsakat brottsoffret. Bara att acceptera detta.

Anjos familj vill säkert att det slutas prata om hans fruktansvärda dokumentär. Det förstår jag, men jag skulle nog ändå vara emot det om det var min man som höll på att gulla med våldtäktsmän.
Citera
2025-03-12, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64

Du vill ju bara missförstå vad jag säger, jag har inte backat upp Anjo eller filmen.
Men är det någon som har frågat målsägande vad hon känner? Vi vet via hennes advokat hur hon kände inför filmen så vad tror du hon känner av allt eftersnack? hon kanske inte alls mår bra av det.
Sen vad som händer med Anjo vet inte jag.
Citera
2025-03-12, 17:43
Avslutad
Citat:
Ja det är sant, prova lite lugn musik, ta en kopp te så kanske det lugnar sig för dig. Har du någon vän du kan prata med?

Du behöver inte vara spydig, vet du hur hon känner själv? vet du om hon vill att folk ska snacka om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in