2025-03-12, 12:54
Medlem
PROLIFICs avatar
Trippelgäddan alltså. Det var ju nån (emmizen?) som förtutspådde att det skulle bll han. #196 #466 #575

Ett obotligt svin. Första gången kom han in via tips. Dömd för sexuellt ofredande mot barn och han verkar ha chattat på exakt samma sätt med det stackars barnet som tredje gången med Dumpen. Finns i polisens spaningregister för misstanke om sexualbrott mot barn. Otrevlig och hotfull. Kan den här jäveln ens ha ett socialt umgänge? Han sitter väl bara ensam hemma och äcklar sig med barn online. Fy fan.

Jag scrollade igenom chattloggarna som finns i FUP:en och de är grövre än de med Dumpen och det är skrivet till en riktig 13-årig tjej.

Han liksom bara ångar på med sina störda fantasier.

"Skulle vara skönt att hålla ner dig och sära på dina ben och pressa in min hårda kuk i din sköna lilla tighta oskuldsfitta"

"Skulle trycka ner den så djupt i din hals jag kunde"

"Skulle spruta ut min varma sköna sperma i din hals"

"Gör som jag säger till dig"

"Vill knulla dig hårt bakifrån och hålla tag om ditt hår"

Flickan uppmuntrar honom inte. Säger att han är sjuk i huvudet, att han gör henne obekväm och kallar honom pedofil och våldtäktsman. Men bara fortsätter och fortsätter.

I domen står att läsa att han skyller handlingarna på sitt "tidigare" amfetaminmissbruk, arbetslöshet och att han fått motta hot efter att ha publicerats på Dumpen. Fy fan vilken jävla sopa!
Citera
2025-03-12, 12:57
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
De borde ha lite fler samtalsämnen i rockärmen när de konfronterar, nu blir det ju tyst och obekväm stämning när han inte brassar iväg direkt. #577
Håller med till 100%. Var finns viljan till dialog? Visst längtar man något fruktansvärt till tiden då Kungsgäddan konverserade Norrlands Losers i närmare en timme utan en enda sekund av pinsam tystnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Norrlänningarna varierar sin gäddklädsel i alla fall.

Det är inte bara varselkläder på gäddorna. Den senaste hade väl på sig en lite dyrare friluftsjacka som Gunde och Ferry mfl gör reklam för?
Norrlänningarna sitter på mer pengar än man tror. Tänk bara på Kungsgäddan som spände de ekonomiska musklerna ordäntligt och pyntade upp för både prinsesstårta och en kopp svindyrt kaffe.

Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Bajs Hank hade väl också lite mer märkeskläder än varsel?
Det var inte ett bajs.

Citera
2025-03-12, 14:40
Medlem
PROLIFICs avatar
#577 Stringmannen

Här att vi att göra med en figur som är dömd för att sexuellt ha ofredat en 11-åring på en sida som så uppebart är till för barn på låg- och mellanstadiet. Nu kallar han sig för "Söker tjej som använder string" på Snapchat. En gubbe som är närmare 60 än 50 sitter alltså på Snap och söker tjejer. Bara det är sjukt. Vilka i den åldern använder Snap? Förutom de som vill skoja till det med filter tillsammans med barnbarnen?

Hur de får kontakt framgår inte av chattloggarna. Han är oerhört tjatig och grund i sin kommunikation och skriver på ett sätt som gör att jag misstänker nåt kognitivt fel. Han borde väl ha en lindrig IF? Många av de gäddor som har det har skrivit på samma grunda och tjatiga sätt.

Han ljuger och säger att han är 25 men skickar en selfie i grodperspektiv där han ser ut som den pösmunksgubbe han är.

"Vill du att jag ska tänka på dina fina trosor tills kommer hem från skolan sötnos"

Till en 12-årig flicka. Nej, inga barn vill att det sitter störda gubbar och tänker på deras underbyxor hela skoldagen.

"Hur mycket ska jag tänka på dom"

Vad fan vill han ha för svar? Det rätta svaret är givetis "Inte alls", men vad tänker han att hon ska svara? Lite, mycket, lagom?

Han, som många andra med IF, drar igång med "Älskar dig". Följt av "Har du något hår på snippan" "Jag har stånd"

Han frågar också om hon har några yngre tjejer som vill rida på hans kuk.

Och hur han hela tiden skriver slidan i bestämd form.

"Så du skulle stoppa in min i din slidan"

"Slicka på slidan"

"Du får lova att din slidan är bara min föralltid nu"

"Skickar en röstmeddelande säg att du längtar jätte mycket att få din kuk i min sköna slidan älskling"

"Längtar din slidan att att min ska komma in där snart älskling"

"Du får lova att du inte ge din söta slidan till nån annan"

Andra godingar:

"Hade du vilja sätt min där nere om jag har tagit ut den lite utanför kalsongerna"

"Gör det något om man pussa rumphålet"

"Hade du vilja att jag hade min tunga vid rövhållet slicka lite på den"

"Hade du särra på rumoan så min tunga kom till hålet"

"Så kunde jag slicka lite rent den"

"Hade det inte varit skönt att jag hade tungan där så smakade på den älskling"

"Okej då slicka ja din slidan istället så det blir skönt för dig"

"Säg att du älskar mig älskling när du spelar in din röst"

"Älskling när jag tänker på dig nu så har jag stånd i kalsongerna nu"

"Den älskar dig jätte mycket nu" (den = kuken)

"Ja men han vill inte gå ner än han tänker mycket på dig och fin fina slidan" (han = kuken)

"Den gick ner nu men den blev lite ledsen att den skulle gå ner" (den = kuken)

"Så du vet att den älskar dig Den vill komma ut från kalsongerna"

"Jag är vaken nu ligger i soffan naken älskling"

Riktig citatmaskin.

Han kallar brösten för toppar och skriver att han aldrig har sugit på bröst tidigare.

"Jag är glad att jag träffade dig på kamrat är mycket kär i dig nu"

Han blir needy och klängig när han tycker att barnet svarar för långsamt. Han pratar om att det blir mycket sperma i kondomen. Det kanske rinner över. Den här gubben kan väl aldrig ha haft sex?

Och hans grafiska beskrivning av magåkomman han drabbats av när han ställer in träff. Lös i magen, han mår skit (), det "korrar" i magen och han har spytt.

För att inte tala om penisbilderna. Vad fan är det han visar upp? Och på andra bilden påstår han att den är hård? Den är sladdrig och helt täckt av förhud. Ser ut som en tecknad svamp i en Bamse-tidning.
Senast redigerad av PROLIFIC 2025-03-12 kl. 15:26.
Citera
2025-03-12, 14:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Efter snart 600 konfrontationer så sticker vissa ut men ingen sticker ut såsom #505 Kungsgäddan. Han var lugn och en filbunke hela tiden och uttryckte tydligt att det var lite synd att tjejen inte dök upp men att den yngre av kvinnorna kunde ta hennes plats. Mespojken och gamkärringen kunde avlägsna sig men den yngre kvinnan fick gärna följa med pappa hem och prova vattensängen.

Nånting sånt. Under tiden satt han och metodiskt slevade i sig bakelse och drack kaffe och presenterade till och med Dumpen för expediten på caféet. Maken till is i magen på den mannen.

Också roligt hur han provocerade många här i tråden. Det var en lika stor behållning som själva konfrontationen, att se hur den här mannen blankt förnekade de värsta sociopaterna deras nöje. De är vana vid att se gråt och ångest, inte en man som på lugn norrländska spenderar en timme med att ragga på ena konfrontatören.

Vad säger du, Hassan? Nog var #505-an något i hästväg?
Han hade ett befriande lugn över sig, det måste man ge honom. Man måste ha klara psykopatiska drag för att kunna trycka tillbaka allt vad känslor heter i en sådan situation. Inte en tillstymmelse till att visa någon upprördhet, eller för den delen ånger. Det läskiga är att han var helt övertygad om att han inte hade gjort det minsta fel utan att alla konsekvenser ett barn skulle kunna drabbas av enkom beror på vuxnas moralpanik. En man som för allt i världen aldrig kommer att anpassa sig till hur samhället ser ut om han anser att grunden till ett problem ligger på ett djupare plan. Tyvärr är det en inställning som får en att framstå som maximalt osympatisk. Hans agerande är också en form av försvarsmekanism, där man inte för något i världen skulle erkänna att man gjort något fel utan istället bara hävdar djupare förklaringar för att rättfärdiga sitt beteende.

Så nä, han framstår varken som klok eller sympatisk. Men det var absolut uppfriskande med någon som reagerade på ett unikt sätt vid konfrontationen.

Citera
2025-03-12, 14:54
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
De kläderna håller normalt sett längre och är oftast relativt billiga. Samt att den typen av människor gärna sysslar med sånt som gör dom skitiga som hobby.

Står mellan att handla kläder på Temu och Jula så kanske, annars håller jag nog inte med dig. Att ligga på soffan och porrsurfa hela dagen är väl normalt sett inte heller en hobby man blir särskilt skitig av men jag är inte heller expert i ämnet. Att ha varselkläder på andra ställen än på jobbet är bara konstigt. Ska du snickra hemma i garaget så finns det funktionskläder i bra kvalitet som inte är neongula med reflexer.

Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Hur ofta ser man målare som glider runt i sina kläder på fritiden? Typ aldrig.

Men det kan kanske vara så att det i vissa krestar är status att faktiskt ha ett jobb och då har man arbetskläderna på fritiden och de som inte har ett jobb kanske vill känna lite samhörighet.

Det har diskuterats tidigare i tråden, men gäddor älskar ju t-shirts med nonsenstryck. Var köper man sådana egentligen?

Precis, det kan ju bara vara de som tjänar så lite så att de inte har råd med andra kläder än det som de får på jobbet och folk som har en funktionsnedsättning och har fått för sig att varselkläder har någon form av status som går med det på fritiden. T-shirtarna du pratar om hittat man väl på sånna kringresande marknader och i diverse lågprisbutiker? Kanske i ett marknadsstånd i Thailand för de som har haft råd med en biljett dit.
Citera
2025-03-12, 15:14
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Står mellan att handla kläder på Temu och Jula så kanske, annars håller jag nog inte med dig. Att ligga på soffan och porrsurfa hela dagen är väl normalt sett inte heller en hobby man blir särskilt skitig av men jag är inte heller expert i ämnet. Att ha varselkläder på andra ställen än på jobbet är bara konstigt. Ska du snickra hemma i garaget så finns det funktionskläder i bra kvalitet som inte är neongula med reflexer.

Precis, det kan ju bara vara de som tjänar så lite så att de inte har råd med andra kläder än det som de får på jobbet och folk som har en funktionsnedsättning och har fått för sig att varselkläder har någon form av status som går med det på fritiden. T-shirtarna du pratar om hittat man väl på sånna kringresande marknader och i diverse lågprisbutiker? Kanske i ett marknadsstånd i Thailand för de som har haft råd med en biljett dit.

Jag har för mig att det där inavlade gänget som mördade transkvinnan i Långshyttan köpte arbets/varselkläder för att de tyckte att det var coolt. Och kanske för att det ser ut som att man har ett jobb.

Vill man köpa billga och diskreta kläder kan man gå till Lager 157. Men en del vill tydligen synas ordentligt på fritiden.

En som hade nonsenstryck på tröjan var en av panngäddorna. #101 som kom med husbil. Hans fru är från Thailand har jag för mig så han kan mycket väl ha köpt sin i ett marknadsstånd där. Samma med #444 - Janne som brukade vara i Filippinerna. Här läckrar han sig i ett rött linne med tufft tryck:

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/07/10.png

Annars är det nog som du säger - hos kringresande marknadsnasare.

Edit: Såg nu att det även finns tishor med nonsenstryck på Jula. Så klart.
Senast redigerad av PROLIFIC 2025-03-12 kl. 15:24.
Citera
2025-03-12, 15:14
Medlem
pentrys avatar
Citat:
#577 Stringmannen

Här att vi att göra med en figur som är dömd för att sexuellt ha ofredat en 11-åring på en sida som så uppebart är till för barn på låg- och mellanstadiet. Nu kallar han sig för "Söker tjej som använder string" på Snapchat. En gubbe som är närmare 60 än 50 sitter alltså Snap och söker tjejer. Bara det är sjukt. Vilka i den åldern använder Snap? Förutom de som vill skoja till det med filter tillsammans med barnbarnen?

Hur de får kontakt framgår inte av chattloggarna. Han är oerhört tjatig och grund i sin kommunikation och skriver på ett sätt som gör att jag misstänker nåt kognitivt fel. Han borde väl ha en lindrig IF? Många av de gäddor som haft det har skrivit på samma grunda och tjatiga sätt.

Han ljuger och säger att han är 25 men skickar en selfie i grodperspektiv där han ser ut som den pösmunksgubbe han är."

"Vill du att jag ska tänka på dina fina trosor tills kommer hem från skolan sötnos"

Till en 12-årig flicka. Nej, inga barn vill att det sitter störda gubbar och tänker på deras underbyxor hela skoldagen.

Vad fan vill han ha för svar? Det rätta svaret är givetis "Inte alls", men vad tänker han att hon ska svara? Lite, mycket, lagom?

Han, som många andra med IF, drar igång med "Älskar dig". Följt av "Har du något hår på snippan" "Jag har stånd"

"Slicka på slidan"

"Skickar en röstmeddelande säg att du längtar jätte mycket att få din kuk i min sköna slidan älskling"

Andra godingar:

"Hade du vilja sätt min där nere om jag har tagit ut den lite utanför kalsongerna"

"Ja men han vill inte gå ner än han tänker mycket på dig och fin fina slidan" (han = kuken)

Riktig citatmaskin.

Han kallar brösten för toppar och skriver att han aldrig har sugit på bröst tidigare.

Han blir needy och klängig när han tycker att barnet svarar för långsamt. Han pratar om att det blir mycket sperma i kondomen. Det kanske rinner över. Den här gubben kan väl aldrig ha haft sex?

Och hans grafiska beskrivning av magåkomman han drabbats av när han ställer in träff. Lös i magen, han mår skit (), det "korrar" i magen och han har spytt.

För att inte tala om penisbilderna. Vad fan är det han visar upp? Och på andra bilden påstår han att den är hård? Den är sladdrig och helt täckt av förhud. Ser ut som en tecknad svamp i en Bamse-tidning.

Alltid bra sammanfattningar och analyser för oss som inte orkar ögna igenom milslånga chattloggar med ihopskrumpna kukar och ölmagar samt eventuella fupar. Keep up the good work!
Citera
2025-03-12, 15:23
Medlem
Citat:
#577 Stringmannen

Här att vi att göra med en figur som är dömd för att sexuellt ha ofredat en 11-åring på en sida som så uppebart är till för barn på låg- och mellanstadiet. Nu kallar han sig för "Söker tjej som använder string" på Snapchat. En gubbe som är närmare 60 än 50 sitter alltså på Snap och söker tjejer. Bara det är sjukt. Vilka i den åldern använder Snap? Förutom de som vill skoja till det med filter tillsammans med barnbarnen?

Hur de får kontakt framgår inte av chattloggarna. Han är oerhört tjatig och grund i sin kommunikation och skriver på ett sätt som gör att jag misstänker nåt kognitivt fel. Han borde väl ha en lindrig IF? Många av de gäddor som haft det har skrivit på samma grunda och tjatiga sätt.

Han ljuger och säger att han är 25 men skickar en selfie i grodperspektiv där han ser ut som den pösmunksgubbe han är.

"Slicka på slidan"

Andra godingar:

Riktig citatmaskin.

Tack för de klockrena sammanfattningarna och analyserna som räddar oss från att drunkna i ändlösa chattloggar med allt för mycket onödig info.
Citera
2025-03-12, 15:25
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Alltid bra sammanfattningar och analyser för oss som inte orkar ögna igenom milslånga chattloggar med ihopskrumpna kukar och ölmagar samt eventuella fupar. Keep up the good work!

Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tack för de klockrena sammanfattningarna och analyserna som räddar oss från att drunkna i ändlösa chattloggar med allt för mycket onödig info.

Tack så mycket!
Citera
2025-03-12, 15:52
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Trippelgäddan alltså. Det var ju nån (emmizen?) som förtutspådde att det skulle bll han. #196 #466 #575

Ett obotligt svin. Första gången kom han in via tips. Dömd för sexuellt ofredande mot barn och han verkar ha chattat på exakt samma sätt med det stackars barnet som tredje gången med Dumpen. Finns i polisens spaningregister för misstanke om sexualbrott mot barn. Otrevlig och hotfull. Kan den här jäveln ens ha ett socialt umgänge? Han sitter väl bara ensam hemma och äcklar sig med barn online. Fy fan.

Jag scrollade igenom chattloggarna som finns i FUP:en och de är grövre än de med Dumpen och det är skrivet till en riktig 13-årig tjej.

Han liksom bara ångar på med sina störda fantasier.

"Skulle vara skönt att hålla ner dig och sära på dina ben och pressa in min hårda kuk i din sköna lilla tighta oskuldsfitta"

"Skulle trycka ner den så djupt i din hals jag kunde"

"Skulle spruta ut min varma sköna sperma i din hals"

"Gör som jag säger till dig"

"Vill knulla dig hårt bakifrån och hålla tag om ditt hår"

Flickan uppmuntrar honom inte. Säger att han är sjuk i huvudet, att han gör henne obekväm och kallar honom pedofil och våldtäktsman. Men bara fortsätter och fortsätter.

I domen står att läsa att han skyller handlingarna på sitt "tidigare" amfetaminmissbruk, arbetslöshet och att han fått motta hot efter att ha publicerats på Dumpen. Fy fan vilken jävla sopa!

Ett riktigt avskräde, och sådana ska vi vurma om tycker en del. Det här är ju på en fullständigt annan nivå än varselvästarna, en del av dom åker ju med som collateral damage och är inga pedofiler i den bemärkelsen. Om någon inte har sett The Captive (2014) rekommenderar jag den starkt.
Citera
2025-03-12, 16:10
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Jag har för mig att det där inavlade gänget som mördade transkvinnan i Långshyttan köpte arbets/varselkläder för att de tyckte att det var coolt. Och kanske för att det ser ut som att man har ett jobb.

Vill man köpa billga och diskreta kläder kan man gå till Lager 157. Men en del vill tydligen synas ordentligt på fritiden.

En som hade nonsenstryck på tröjan var en av panngäddorna. #101 som kom med husbil. Hans fru är från Thailand har jag för mig så han kan mycket väl ha köpt sin i ett marknadsstånd där. Samma med #444 - Janne som brukade vara i Filippinerna. Här läckrar han sig i ett rött linne med tufft tryck:

https://dumpen.se/wp-content/uploads/2024/07/10.png

Annars är det nog som du säger - hos kringresande marknadsnasare.

Edit: Såg nu att det även finns tishor med nonsenstryck på Jula. Så klart.

Är man så hjärnslö så att man tycker att varselkläder är coolt så är man verkligen så långt ned man kan komma i WT-träsket. De fyller ingen som helst funktion på fritiden och det ser dessutom inte speciellt bekvämt ut med halvstela byxor i arbetsmaterial. Bättre då som du säger med billig t-shirt och chinos från Lager 157 men det finns väl inte på så många ställen och gäddorna kanske bara klarar av att porrsurfa och inte shoppa online.

Men som någon annan skrev så verkar norrlänningarna hålla lite högre stil i sammanhanget. De flesta därifrån är ju rena modelejonen i jämförelse. Vi har väl inte sett nån gädda i några riktigt dyra kläder än dock.

En annan sak som hade varit kul att se på är en sammanställning av gäddornas bilar. Vilka märken är populära och är rosthål standard?

Hade också varit kul om en gädda ogenerat dök upp i dumpen-merch.
Citera
2025-03-12, 16:35
Medlem
PROLIFICs avatar
#577 - Eken

De verkar träffas på nåt de kallar för Porrbio? Vad är det? En grupp på Kik? Chattsida?

Han får omgående reda på att barnet är 14. Han skickar en bild på sitt kalsongklädda skrev och bara ben när han ligger och tittar på tv. Han frågar om bild och frågar vad hon har på sig och skriver att han själv är naken så chatten är redan från start sexuellt inriktad. Är tjatig om intima bilder och tror att barnet tycker att han är snygg när han skickar en bild från jobbet med grått getskägg, slitet ansikte och kåporna på huvudet som Musse Pigg-öron.

"Hur mycke sex gillar du?"

Vad är det för konstig fråga?

Han är frikostig med selfies och skickar bilder tagna i nåt märkligt grodperspektiv när han ligger i sängen. Antar att han vill visa övekropp men den är inte mycket att visa. Konstigt ändå, han har ju ett fysiskt yrke. Han är inte tjock eller så, men ser liksom ganska slapp och svag ut men verkar ändå vilja visa upp sig.

På frågan om han är singel svarar han "Kan man säga".

Väldigt inriktad på sexprat. När barnet säger att hon gått och lagt sig blir svaret "Sexigt". Det kanske inte är det första man tänker på? Och särskilt inte när man pratar med ett barn.

Samma frågor som från så många andra gäddor. Brukar du smeka dig? Är du rakad?

Han frågar faktiskt om samtycke för penisbild och skickar en i det där märkliga grodperspektivet. Han ligger naken och håller luren under pungen. Ser väldigt konstigt ut. Pungen ser dessutom bullig och svullen ut. På senare bilder och i filmer så ser man ibland att han har kukring så jag antar att det är det som orsakar bullpungen. Han är renrakad och det är faktiskt svårt att se att det är en pung och penis. Man ser överkroppen och halva ansiktet. Skickar även en närbild på ollonet.

Han frågar barnet om hon vill knulla. Han vill det. "Fått kuk i dig" Nej, det har hon inte. Han verkar ångerfull i videon och säger att det var ett misstag att åka och möta upp barnet men jag skkulle säga att hela chatten är ett stort jävla misstag. Han är oerhört sexinriktad.

"Haft nått finger i fittan"

"Jag blir kåt på naken tjej och tänker pånsex" (sitter väl och runkar samtidigt, det är därför han skriver som en nyanländ)

Han frågar om barnets underkläder, om hon är naken, och verkar skicka en porrbild till henne, svårt att se motivet men troligen en man som slickar en kvinna. Han frågar en jävla massa om intima bilder och försöker sig på nån variant - hon gillar ju när han skickar så då kan väl hon skicka. Men seriöst, ditt pinsamma fanskap!

Han är avvaktande till träff p.g.a. hennes ålder. Han säger att det är han som är "synda bocken".

Några till penisbilder i samma vinkel. Pungen är stor och bullig nu med. Dessutom blank? Ser väldigt mysko ut. Jag är ingen expert på området med jag antar att det är en penisring som gör att det stryps åt och bullar till sig? "Smek dig lite och berätta" Hon ska alltså titta på blank bullpung och smeka sig?

Han groomar på och kallar henne fin och sexig.

Han frågar om barnets mamma har en sexleksak hon kan låna.

Runkfilmer och kukbilder. Han berättar han tänker på barnet och runkar. Uttrycker sig jävligt ofräscht. "Är du våt spelar de ingen roll de är bara hur du fixar att få in kuken i dig du har ju glidmedel i din fittsaft" (när barnet frågar om glidmedel)

Han försöker förhala träff genom att fråga henne om p-piller. Det är för hennes säkerhet. Hon ska fixa det i veckan. En medelålders man som förmår en 14-åring att skaffa p-piller. Med alla biverkningar det innebär. Sjukt!

Han förhalar träff. Skickar runkfilmer och bilder. Sexchattar. Groomar. Ännu en gång frågar han om mamma har en vibrator. Wtf?! Han pratar mycket om det förbjudna i att träffa henne.

"Hur känns de i fittan när du tänker på mig?" Han frågar om hon smakat på sin egen fitta.

Skickar en riktig närbild på ollonet. Man ser knappt ens vad det är.

"Renrakad fitta och ett par sexiga trosor"

Väldigt obehaglig chattlogg måste jag säga. Och sjuka mänger kukmaterial.
Senast redigerad av PROLIFIC 2025-03-12 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in