2025-03-12, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Norrlänningarna varierar sin gäddklädsel i alla fall.

Det är inte bara varselkläder på gäddorna. Den senaste hade väl på sig en lite dyrare friluftsjacka som Gunde och Ferry mfl gör reklam för?

Bajs Hank hade väl också lite mer märkeskläder än varsel?

Finns det fler exempel?
Det stämmer.
RevolutionRace på senaste #577. Inget jättedyrt märke direkt, men klart finare än Jula varsel hahaha...

Och en blå Peak Performance hoodie hade Hank #292 kommer jag ihåg.
Citera
2025-03-12, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Norrlänningarna varierar sin gäddklädsel i alla fall.

Det är inte bara varselkläder på gäddorna. Den senaste hade väl på sig en lite dyrare friluftsjacka som Gunde och Ferry mfl gör reklam för?

Bajs Hank hade väl också lite mer märkeskläder än varsel?

Finns det fler exempel?
Fast i chatten hänger varselvästen över sätet på bilderna från bilen. Klart han ska ha cred för att klätt upp sig till dejten men man börjar fundera på vad de där västarna innehåller, någon giftig pfas som går på hjärnan.
Citera
2025-03-12, 08:48
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarapatrioten
Fast i chatten hänger varselvästen över sätet på bilderna från bilen. Klart han ska ha cred för att klätt upp sig till dejten men man börjar fundera på vad de där västarna innehåller, någon giftig pfas som går på hjärnan.

I vissa yrken måste man ju dock ha varselkläder. Det är farligt att inte ha det och då är man ju muppig om man går utan varsel. Det sjuka är ju de gäddor som dyker upp till träffen i sin skitga varseldress. Skulle de göra så om de skulle på en Tinder-date med en vuxen? Knappast. Ännu konstigare är ju de gäddor som är arbetslösa men går till Jula och köper varsel/arbetskläder de går runt med.
Citera
2025-03-12, 09:13
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Ännu konstigare är ju de gäddor som är arbetslösa men går till Jula och köper varsel/arbetskläder de går runt med.

Haha ja det här har jag också tänkt på. Det är ju sjukt konstigt att tro att det är trendigt med varselkläder och klä sig som en industriarbetare när man är arbetslös. Enda logiska förklaringen jag kan komma på är att de har nån kompis som har ett jobb som inte byter om från varselkläderna på fritiden och helger och att de hämtar inspiration därifrån.
Citera
2025-03-12, 09:23
Medlem
De kläderna håller normalt sett längre och är oftast relativt billiga. Samt att den typen av människor gärna sysslar med sånt som gör dom skitiga som hobby.

Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi
Haha ja det här har jag också tänkt på. Det är ju sjukt konstigt att tro att det är trendigt med varselkläder och klä sig som en industriarbetare när man är arbetslös. Enda logiska förklaringen jag kan komma på är att de har nån kompis som har ett jobb som inte byter om från varselkläderna på fritiden och helger och att de hämtar inspiration därifrån.
Citera
2025-03-12, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligagurra
Dom har fan inte skam i kroppen när en individ ber dom sluta filma
Kan man då inte göra det

jaaa det är såååå synd om han.. hur har dom mage att filma honom .. han borde anmäla dom🤣🤣
Citera
2025-03-12, 09:43
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
#577. Flintskallig, medelålders man som är tatuerad och utrustad med skägg.

Jösses, vi skriver 2025 och inte 2015. Bäst före datum har gått ut för längesedan.
Ja det gäller ju tyvärr inte bara dumpens gäddor, men det här med att ha ett skägg är otroligt konstigt. Är det för att berätta för omvärlden att man faktiskt saknar smak men har hört att maga-jänkare förväntar sig det på svenska gubbar?
Citera
2025-03-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
I vissa yrken måste man ju dock ha varselkläder. Det är farligt att inte ha det och då är man ju muppig om man går utan varsel. Det sjuka är ju de gäddor som dyker upp till träffen i sin skitga varseldress. Skulle de göra så om de skulle på en Tinder-date med en vuxen? Knappast. Ännu konstigare är ju de gäddor som är arbetslösa men går till Jula och köper varsel/arbetskläder de går runt med.
Personligen tycker jag inte det är muppigt med varselkläder, det är bra att synas, kanske inte förstahandsvalet på en dejt om inte platsen är en mörk skogsväg men då känns det som en tveksam dejt av andra skäl än klädseln. Muppigt är att sexchatta med barn, det är fel hur välklädd man än är.
Citera
2025-03-12, 10:24
Medlem
wpgnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Rikrigt trevligt när gäddorna ser ut att ha total dödsångest, vi har ändå fått se några sådana nu den senaste tiden.

Lägger 100 spänn på att #577 tar livet av sig.

Pulsen klev nog upp ett par slag på honom där,sen när han åker iväg så är det nog många tankar och
pratande högt och skrikandes.Hade han inte sömnproblem förut så fick han nog det nu också
Citera
2025-03-12, 11:03
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananfobi

Jag förstår inte heller tankegångarna. Visst, det kanske är praktiskt och slitstakt på något sätt, men om man vill ha billiga kläder så finns det mycket annat att välja på. De flesta som har arbetskläder brukar ju inte ha dem på fritiden. Hur ofta ser man målare som glider runt i sina kläder på fritiden? Typ aldrig.

Men det kan kanske vara så att det i vissa krestar är status att faktiskt ha ett jobb och då har man arbetskläderna på fritiden och de som inte har ett jobb kanske vill känna lite samhörighet.

Var det inte en tjock gädda som satt i bilen och hade sina "praktiska" byxor halvt nerhasade så halva röven syntes? Minns inte nummer på honom.

Det har diskuterats tidigare i tråden, men gäddor älskar ju t-shirts med nonsenstryck. Var köper man sådana egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Skarapatrioten
Personligen tycker jag inte det är muppigt med varselkläder, det är bra att synas, kanske inte förstahandsvalet på en dejt om inte platsen är en mörk skogsväg men då känns det som en tveksam dejt av andra skäl än klädseln. Muppigt är att sexchatta med barn, det är fel hur välklädd man än är.

Jag skulle inte säga att det är muppigt att sexchatta med och våldta barn. Det är sjukt.

Muppigt är att inte ha varsel när man måste det och att ha det när man inte måste.
Citera
2025-03-12, 11:51
Medlem
Protonic75s avatar
Intressant diskussion om varsel kläder det blev
Kan tänka mig att en del mupp Gäddor är lite halv skrotiga av sig, dom svingar sig under kompisens oljiga bil utan att blinka och eldar koppar ledningar på tomten av sitt hus. Gör saker man blir smutsig av helt enkelt.
ta tex #566 han renoverar nog växellådor på köksbordet när han kommer hem
Citera
2025-03-12, 12:11
Medlem
Ond.hickas avatar
De borde ha lite fler samtalsämnen i rockärmen när de konfronterar, nu blir det ju tyst och obekväm stämning när han inte brassar iväg direkt. #577
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in