Citat:
Ursprungligen postat av
Bananfobi
Haha ja det här har jag också tänkt på. Det är ju sjukt konstigt att tro att det är trendigt med varselkläder och klä sig som en industriarbetare när man är arbetslös. Enda logiska förklaringen jag kan komma på är att de har nån kompis som har ett jobb som inte byter om från varselkläderna på fritiden och helger och att de hämtar inspiration därifrån.
Jag förstår inte heller tankegångarna. Visst, det kanske är praktiskt och slitstakt på något sätt, men om man vill ha billiga kläder så finns det mycket annat att välja på. De flesta som har arbetskläder brukar ju inte ha dem på fritiden. Hur ofta ser man målare som glider runt i sina kläder på fritiden? Typ aldrig.
Men det kan kanske vara så att det i vissa krestar är status att faktiskt ha ett jobb och då har man arbetskläderna på fritiden och de som inte har ett jobb kanske vill känna lite samhörighet.
Var det inte en tjock gädda som satt i bilen och hade sina "praktiska" byxor halvt nerhasade så halva röven syntes? Minns inte nummer på honom.
Det har diskuterats tidigare i tråden, men gäddor älskar ju t-shirts med nonsenstryck. Var köper man sådana egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skarapatrioten
Personligen tycker jag inte det är muppigt med varselkläder, det är bra att synas, kanske inte förstahandsvalet på en dejt om inte platsen är en mörk skogsväg men då känns det som en tveksam dejt av andra skäl än klädseln. Muppigt är att sexchatta med barn, det är fel hur välklädd man än är.
Jag skulle inte säga att det är muppigt att sexchatta med och våldta barn. Det är sjukt.
Muppigt är att inte ha varsel när man måste det och att ha det när man inte måste.