Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Kan någon insiktsfull och kunnig nysta i lite vad som kan hända för Anjos del av allt kring #dokumentären?
Både rättsligt och karriärmässigt om en månad, ett halv år, om ett år och framöver?
Kommer någon ens att minnas denna Anjo och dokumentären om tio år? Jag tror att detta tillsammans med kraftig övervikt kan göra honom sjuk. Både han och Lisen ser oerhört slitna ut. Lisen har gått ner mycket i vikt och ser tärd ut, hon ser inte nöjd ut men kämpar på och stöttar sina store man. Hans ansikte har också förändrats, svarta pandaringar kring ögonen, svårt att se om hans vikt gått upp eller ner riktigt tycker jag. Det är naturligtvis inget illa jag önskar dem, men det är svårt att inte se den hälsosamma aspekten på hela spektaklet. Anjo har väl alltid varit kraftigt överviktig?
Som medicinskt kunnig ser man faktiskt en väsentlig skillnad i Pontus mående. Precis som du beskriver utstrålar ansiktet stress, trötthet osv. Ringarna talar sitt tydliga språk. Detta, tillsammans med hans övervikt, är väldigt farligt i längden då det påverkar kroppen negativt. Här föreligger faktorer som hjärtproblem, högt blodtryck, diabetes och en rad andra negativa effekter på organ.
Om jag vore i hans kläder skulle jag bege mig till närmaste vårdcentral och göra ett hälsotest.