2025-03-10, 17:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Vi förstår alla vart du vill komma och jag kan bara hålla med! Anna Book, Jocke&jonna och Bert Karlsson bör också portas från sociala medier, där är jag helt på din sida.

Du var ju riktig kul tycker jag :-)
Citera
2025-03-10, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Har det börjat sjunka in för mupparmens ledare och hans utvecklingsstörda sidekick att åtal kommer väckas inom snar framtid?

Inte avundsjuk, har själv suttit i rättegång som tilltalad och det är inte kul men detta är ju bara pinsamt att bli åtalad för.

Kommer bli ett helvete att komma ut på arbetsmarknaden när man får en mobbardom i pannan, ingen kommer vilja anställa en sån där vidrig jävel.

Hur vet du det? Seriös fråga, vill verkligen veta. Det är så tröttsamt att ha läst i flera månader massa lösa påståenden för att skifta fokus. Rätt patetiskt faktiskt. Men motbevisa gärna.
Citera
2025-03-10, 17:38
Avslutad
Brott och Blandat gör en riktigt bra video just nu, på youtube
Gå in, lyssna, likea och följ

Anjo får en lektion om hur man beter sig på sociala medier. Han (Anjo) har inte ens kollat upp Tony innan han spydde galla över honom
Citera
2025-03-10, 18:03
Medlem
Jag läser kommentarerna på Cluees post om J.L:s kommande biofilm och återfår lite hopp om livet.
Sen kollar jag Chrippas storys och läser ”Mobbarens mobbare kommer få betala ett högt pris, chefen överallt kommer få betala det högsta priset”
Är det Anjo som är mobbarens mobbare och J.L chefen? Eller är J.L mobbarens mobbare och Stefan Hallgren chefen? Vad tror ni? Alternativ 1 va?
Citera
2025-03-10, 18:18
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
Jag läser kommentarerna på Cluees post om J.L:s kommande biofilm och återfår lite hopp om livet.
Sen kollar jag Chrippas storys och läser ”Mobbarens mobbare kommer få betala ett högt pris, chefen överallt kommer få betala det högsta priset”
Är det Anjo som är mobbarens mobbare och J.L chefen? Eller är J.L mobbarens mobbare och Stefan Hallgren chefen? Vad tror ni? Alternativ 1 va?
Jag uppfattar det också som alt. 1
Citera
2025-03-10, 18:37
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Förlåt tar upp en gammal tråd med dig Lessler med ännu fler följdfrågor.

Filmen har ju legat uppe nu i typ 10 dagar trots att många är medvetna om att BOs namn förekommer, antar att Pontus också vet om det.

Du skriver att det kan vara olagligt att visa namnet i form av olaga integritetsintrång.
Låt säga att BO faktiskt gått vidare med polisanmälan, går det säga mellan tumme och pekfingret hur länge den iså fall kommer kunna ligga ute på nätet? Krävs rättegång och dom innan material raderas? Eller blir det aktuellt direkt vid anmälan eller förundersökningen?
Hur blir det när ett, eventuellt, brott är pågående?
Jag läste att du skrev att antal visningar på materialet inte skulle spela någon roll, så det har ingen betydelse om 100 eller 100 000 personer hinner se materialet?

Inga problem, ExErslim. Tack för frågorna.

Svårt att säga hur länge det kommer att ligga ute. Jag tror inte att en domstol i ett mål om olaga integritetsintrång kan beordra den dömde att ta bort materialet. Inte heller att polisen skulle kunna det.

Däremot är nog bild på namnet eller uttalande om namnet på BO att betrakta som en personuppgift enligt GDPR. BO skulle kunna anmäla till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), så får den göra en utredning om brott mot GDPR har skett. Om så är fallet kan IMY förelägga Pontus att ta bort materialet som rör BO, om jag har fattat IMY:s information rätt.

BO skulle också kunna höra av sig direkt till Pontus eller till Youtube och begära att det tas bort, om inte Pontus gör det frivilligt.

Olaga integritetsintrång och även förtal anses inte som ett perdurerande (pågående) brott om det inte, när det gäller förtal, sker inom ramen för ett utgivningsbevis, som jag har förstått inte är aktuellt här.

Det betyder att vid en fällande dom är gärningen en gång för alla bedömd och det blir inte ett nytt brott för samma film bara för att den ligger kvar efter domen. Det anses som samma gärning.

Skrev jag det!? I så fall var det fel. Antal visningar spelar roll - ju större spridning, desto allvarligare. När det gäller förtal, räcker det i princip att en enda person har sett det för att det ska vara brott. Men omfattande spridning är alltid en försvårande omständighet vid såväl förtal som olaga integritetsintrång.
Senast redigerad av Lessler 2025-03-10 kl. 18:40.
Citera
2025-03-10, 18:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Brott och Blandat gör en riktigt bra video just nu, på youtube
Gå in, lyssna, likea och följ

Anjo får en lektion om hur man beter sig på sociala medier. Han (Anjo) har inte ens kollat upp Tony innan han spydde galla över honom

Den var suverän! Med en lite blinkning till Anjos gapande om "konstruktiv kritik" o att han bara sett HAT...
Citera
2025-03-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Inga problem, ExErslim. Tack för frågorna.

Svårt att säga hur länge det kommer att ligga ute. Jag tror inte att en domstol i ett mål om olaga integritetsintrång kan beordra den dömde att ta bort materialet. Inte heller att polisen skulle kunna det.

Däremot är nog bild på namnet eller uttalande om namnet på BO att betrakta som en personuppgift enligt GDPR. BO skulle kunna anmäla till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), så får den göra en utredning om brott mot GDPR har skett. Om så är fallet kan IMY förelägga Pontus att ta bort materialet som rör BO, om jag har fattat IMY:s information rätt.

BO skulle också kunna höra av sig direkt till Pontus eller till Youtube och begära att det tas bort, om inte Pontus gör det frivilligt.

Olaga integritetsintrång och även förtal anses inte som ett perdurerande (pågående) brott om det inte, när det gäller förtal, sker inom ramen för ett utgivningsbevis, som jag har förstått inte är aktuellt här.

Det betyder att vid en fällande dom är gärningen en gång för alla bedömd och det blir inte ett nytt brott för samma film bara för att den ligger kvar efter domen. Det anses som samma gärning.

Skrev jag det!? I så fall var det fel. Antal visningar spelar roll - ju större spridning, desto allvarligare. När det gäller förtal, räcker det i princip att en enda person har sett det för att det ska vara brott. Men omfattande spridning är alltid en försvårande omständighet vid såväl förtal som olaga integritetsintrång.

Tack för ditt svar!
Då låter det som att det kan ta en stund alltså..

BO uttryckte redan innan filmen släpptes till Pontus att han inte fick publicera den. Jag antar att BO eller hens advokat anmält den till vimeo (där filmen ligger) också.

Angående sista stycket, jag har troligtvis uppfattat dig fel! När jag läste på om brottet olaga integritetsintrång såg jag också att spridningen hade stor påverkan på domen.
Citera
2025-03-10, 21:00
Medlem
Krakatoas avatar
Skilleras sågar Anjos senaste video vid fotknölarna:

https://www.youtube.com/watch?v=Towe7BHyOmc
Citera
2025-03-10, 21:57
Medlem
Kan någon insiktsfull och kunnig nysta i lite vad som kan hända för Anjos del av allt kring #dokumentären?

Både rättsligt och karriärmässigt om en månad, ett halv år, om ett år och framöver?

Kommer någon ens att minnas denna Anjo och dokumentären om tio år? Jag tror att detta tillsammans med kraftig övervikt kan göra honom sjuk. Både han och Lisen ser oerhört slitna ut. Lisen har gått ner mycket i vikt och ser tärd ut, hon ser inte nöjd ut men kämpar på och stöttar sina store man. Hans ansikte har också förändrats, svarta pandaringar kring ögonen, svårt att se om hans vikt gått upp eller ner riktigt tycker jag. Det är naturligtvis inget illa jag önskar dem, men det är svårt att inte se den hälsosamma aspekten på hela spektaklet. Anjo har väl alltid varit kraftigt överviktig?
Citera
2025-03-10, 21:59
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Tack för ditt svar!
Då låter det som att det kan ta en stund alltså..

BO uttryckte redan innan filmen släpptes till Pontus att han inte fick publicera den. Jag antar att BO eller hens advokat anmält den till vimeo (där filmen ligger) också.

Angående sista stycket, jag har troligtvis uppfattat dig fel! När jag läste på om brottet olaga integritetsintrång såg jag också att spridningen hade stor påverkan på domen.

Varsågod!

Ah, alright, Vimeo ligger den på, alltså. Jag såg den på Youtube, bara, via någon länk i tråden.

Gott, ja precis, spridningen har som sagt betydelse för brottets svårhetsgrad.
Citera
2025-03-10, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Skilleras sågar Anjos senaste video vid fotknölarna:

https://www.youtube.com/watch?v=Towe7BHyOmc

Riktigt obehaglig person den där A Ö....... Och han är en dels nya idol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in