Citat:
Ursprungligen postat av
MRKrasnov
Skulle säga att NASAs pengar är skattepengar.
Space X får en massa pengar via upphandlingar m.m av staten.
Nä lägg ned, kostar alldeles för mycket! Finns många andra hål att stoppa dessa pengar. Sponsra rika att åka till rymden, låter korkat de luxe!
Att nasas pengar är skattepengar förstår jag också. Men det är upp till Nasa att välja vart man spenderar dessa på. Då skulle jag hellre se det som att nasa slösar skattepengar på Boeing och blue origin .
Nasa gav Boeing ett kontrakt på många miljader dollar på att utveckla starliner, som är ett extremt misslyckande projekt , ett stort skämt rent ut sagt.
Spacex sponsrar rika att åka till rymden? Vad pratar du om?.. låter som du snackar om Bezos blue origin shepard?
när det kommer till starship så vet jag att det var någon rik Japan som köpte en resa till månen och tillbaka men drog sig tillbaka.
Jared Isaacman har åkt två gånger med dragon kapseln men vad jag vet så betalade han väldigt stora summor pengar för dom resorna.. Som även har varit extremt produktiva.
Annars har det ju bara varit astronauter som mestadels rört sig till och från ISS i dragon kapseln. Samt uppskjutningar av starlinks ect.
jag hoppas att du förstår att starship inte har hunnit haft några bemannade resor ännu. Utan befinner sig i en komplex utvecklingsstadium.
Btw så kommer jag snart införskaffa mig starlink för att supporta spacex och deras framtid. Hoppas fler hoppar på och supportar dom , så dom kan skicka upp allt fler skepp och bygga ut sin verksamhet.