2025-03-09, 15:14
Medlem
Ni som läser fupen. Kan man se något mellan raderna att någon högre upp i hierarkin ligger bakom detta?
Citera
2025-03-09, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Jag tolkar förhören så att grupperingen från Hudiksvall hade blivit lurad till platsen i tron om att få köpa ett parti narkotika????

Men sen visade det sig att när morduppdtaget skjöts upp så skjöt personerna i lägenheten upp det förfalskade ”narkotikaköpet” som skulle äga rum, för att få ungdomarna att stanna?

Intressant. I vilken aktbilaga och sida kan man läsa om det?
Citera
2025-03-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Är långt ifrån klar med fupen, men känns som denna M*lek sätter sig i en del problem, troligen han som varit inblandad i att pistolerna försvann? Samt hjälpt till med att Layth blev mördad? Samt gått till polisen och golat ner alla och gett dom chattarna?

Han visste att han var näst på tur, och hade inget annat val än att gå till polisen för att få skydd.. Utifrån Abd*llah*is förhör låter det som att de hade en plan om att låtsas gola ner varandra, men alla verkar ljuga som hästen travar så det är svårt att veta vad de håller på med. Jag tycker också att det verkar som att M*lek var inblandad.
Citera
2025-03-09, 17:09
Medlem
Citat:
Har inte läst allt men än så länge kan jag inte förstå hur i helvete Robin kunde välja att åka till Sverige och lämna in sig själv??????

Måste fått ångest eller?
Av det jag sett hittills är han tvär torsk.

Läste lite. I CAPS skriver han jag ska kidnappa er och göra samma sak som med hår tjocka fitt negern. En trettio plussare som nu förmodligen kommer sitta inne resten av livet. Skriver på detta sätt till ett gäng 15-åringar bror bror bror. Jag utesluter inte att någon har pushat på honom vid sidan om.

Skulle inte förvåna att han själv skulle förlora livet om tabbarna inte kom fram.
Senast redigerad av TopDogg08 2025-03-09 kl. 17:11.
Citera
2025-03-09, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Läste lite. I CAPS skriver han jag ska kidnappa er och göra samma sak som med hår tjocka fitt negern. En trettio plussare som nu förmodligen kommer sitta inne resten av livet. Skriver på detta sätt till ett gäng 15-åringar bror bror bror. Jag utesluter inte att någon har pushat på honom vid sidan om.

Skulle inte förvåna att han själv skulle förlora livet om tabbarna inte kom fram.

Han måste ha blivit helt avtrubbat distanserad till fotfolket, känns som han chattar som en snorunge som spelar tv spel.

Dom alla som skriver i gruppchatten skriver som om de vore finniga tonåringar men leker med barns liv.
Citera
2025-03-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Jag tolkar förhören så att grupperingen från Hudiksvall hade blivit lurad till platsen i tron om att få köpa ett parti narkotika????

Men sen visade det sig att när morduppdtaget skjöts upp så skjöt personerna i lägenheten upp det förfalskade ”narkotikaköpet” som skulle äga rum, för att få ungdomarna att stanna?

Jag tolkar det som att det är något dom hittar på, han m*hdi ljuger satan försöker hitta på nån story om att han blev ditlurad men sen skriver han i en chatt att han drog därifrån för att han inte fick kliva samma dag.

Dvs han åkte till sthlm med vetskap att han skulle mörda men när det inte skedde den dagen han blev lovad så blev han sur som en barnunge och drog därifrån för att han skulle till sin mamma i Östersund dagen efter.

Sen utnyttjar han det faktum att han drog från lägenheten till sin fördel i sina historier till polisen. Men han har en del att förklara vad gäller smset där han skrev själv att han skulle kliva....

Han säger även till polisen att "kliva" betyder utföra ett narkotika uppdrag.
Citera
2025-03-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Vilken sida kan man läsa om detta i fupen?
Tacksam för svar
Citera
2025-03-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LidaChastain
Vilken sida kan man läsa om detta i fupen?
Tacksam för svar

Det är delen om mordet på Layth. Någon utav de sista filerna där. Jag tittade bara lite snabbt just då.
Citera
2025-03-09, 19:17
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att det är något dom hittar på, han m*hdi ljuger satan försöker hitta på nån story om att han blev ditlurad men sen skriver han i en chatt att han drog därifrån för att han inte fick kliva samma dag.

Dvs han åkte till sthlm med vetskap att han skulle mörda men när det inte skedde den dagen han blev lovad så blev han sur som en barnunge och drog därifrån för att han skulle till sin mamma i Östersund dagen efter.

Sen utnyttjar han det faktum att han drog från lägenheten till sin fördel i sina historier till polisen. Men han har en del att förklara vad gäller smset där han skrev själv att han skulle kliva....

Han säger även till polisen att "kliva" betyder utföra ett narkotika uppdrag.

Vad jag kan se så blev han släppt efter att han avlagt den historien. Samtidigt ska han ha pekat ut sina medkumpaner förutom hans "bästa vän"
Hans vän säger olika i förhör men förloppen skuggar ganska bra med vad m*hdi sagt under alla förhör.
Läser nu att meddelandet om "kliva" ska betyda något annat i den kontext det skrevs i? Att mottagaren som tog emot det ska ha varit granne i ett stödboende med uppdragsgivaren och han ska ha sålt droger i Hudiksvall, hans förklaring är att han därför inte kan förklara att det handlar om narkotika???

En av de inblandade i förberedelserna ska ha hotat denna m*hdi och hans vän i slutet på 2024 och nu står en G15 medlem åtalad för grovt övergrepp i rättsak. Jag får uppfattning av att han faktiskt talar sanning på grund av hoten från denna Y*usef??

Den andra killen från Hudiksvall vid namn M*lan ska ha sagt att någon annan ska ha lånat hans telefon och att denna "person" skulle lösa en narkotikatransport med M*hdi och den yngre vännen till honom?

Deras historier är väldigt olika, M*hdi förnekar att Milan ska ha lånat ut sin telefon till någon annan men att det är en narkotikatransport det handlar om.
Senast redigerad av GTAFan 2025-03-09 kl. 19:32.
Citera
2025-03-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4202
Intressant. I vilken aktbilaga och sida kan man läsa om det?

Sidan 588-589 i AB 7
Citera
2025-03-09, 23:31
Medlem
Jag tycker förr i tiden var fupparna mycket bätree gjorda. 2020 tex då öppna man fuppen o direkt kunde navigera till intressanta saker. Nu är de fanimej bara förhör och massa skit. Hittar ingenting intressant i fuppar längre? Tänkte denna skulle va intressant men de känns ju som inte ens en bråkdel av de som ska finnas finns med? Lite signal meddelanden och sen bevis på att idioten Loco är Robin. Inga bilder ingenting
Citera
2025-03-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Jag tycker förr i tiden var fupparna mycket bätree gjorda. 2020 tex då öppna man fuppen o direkt kunde navigera till intressanta saker. Nu är de fanimej bara förhör och massa skit. Hittar ingenting intressant i fuppar längre? Tänkte denna skulle va intressant men de känns ju som inte ens en bråkdel av de som ska finnas finns med? Lite signal meddelanden och sen bevis på att idioten Loco är Robin. Inga bilder ingenting

Jag håller med. Skälet till att bilder togs bort från de offentliga fupparna var att folk la upp det på nätet.

Ofta saknar jag numera händelserapporter, utskrift av larmsamtal och dödsorsaken dvs det skriftliga rättsläkarutlåtandet från obduktionen. Man får inte sammanhang när helheten ej offentliggörs.

Vill någon hänvisa till rätt fil (så många här) om de nyss nämnda tre delarna finns offentliggjort i det här fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in