Citat:
Jag håller med. Skälet till att bilder togs bort från de offentliga fupparna var att folk la upp det på nätet.
Ofta saknar jag numera händelserapporter, utskrift av larmsamtal och dödsorsaken dvs det skriftliga rättsläkarutlåtandet från obduktionen. Man får inte sammanhang när helheten ej offentliggörs.
Vill någon hänvisa till rätt fil (så många här) om de nyss nämnda tre delarna finns offentliggjort i det här fallet?
Ofta saknar jag numera händelserapporter, utskrift av larmsamtal och dödsorsaken dvs det skriftliga rättsläkarutlåtandet från obduktionen. Man får inte sammanhang när helheten ej offentliggörs.
Vill någon hänvisa till rätt fil (så många här) om de nyss nämnda tre delarna finns offentliggjort i det här fallet?
Det är verkligen en svårorienterad fup, inte bara för att den är stor.
Har inte sett något rättsläkarutlåtande men vissa delar hänvisar till utlåtandet.
Så man verkar behöva läsa igenom allt ordentligt och klippa och klistra om man ska försöka få till någon form av helhetsbild kring t.ex skador och dödsorsak.
Har inte tagit mig igenom hela ännu, men tror inte att det kommer dyka upp en tydligare bild än så i det jag har kvar.
Sen är ju maskningen bland det värsta jag sett.
T.ex maskerat namn eller delvis maskning av fullständigt namn i raden där det står vem förhöret hålls med för att sen i förhöret skriva ut namnet på flera ställen. Namn som maskats men fullständigt personnummer står synligt.
Foton som maskerats nästan genomgående har missats på flera ställen. Namn som är maskade i en bilaga är inte maskade i en annan.
Adresser, namn på hvb-hem som missats på vissa ställen osv osv.
Skulle man ha tid att gå igenom och kartlägga allt material så skulle man nog kunna få fram namn och platser på nästan alla som finns med i denna fup.
Förstår såklart att det är ett enormt arbetet att maska en såhär stor fup, men kan tycka att det borde finnas någon säkrare rutin på att gå igenom det maskade materialet för att säkerställa att det är så bra maskat som möjligt.