2025-03-08, 23:12
Medlem
Som sagt, lyssnade på hennes dagbok.
Det är sånt jag gör låtsassovandes tills jag noterat att de har kommit hem eller hört av sig.

Linderborgs trauma är upptäckten att hennes särbo varit otrogen.
Då gör hon slut.
Dit är jag med, det är normalt.
Men sen, sen larmar hon.
Och alla kommer, ska komma, rusande.
(Fun fact; hon gråter mot Jan Guillous axel, patetiskt förnamnet.)

För Linderborg är det hemskt, skakande, att sonen inte ens hör av sig inom nåt dygn; han måste ju förstå att hon behöver tröstas.

Min son blev överfallen och knivhuggen; ett svenskt mansvrål och två cm från döden.

Det är inte onormalt att en ung man inte skyndar till sin mamma när hon har beklagat sig över sina kärleksbekymmer, det normala är att han låter bli.

Det onormala är att få mess från föräldrar man inte sett sen barnen gick i lågstadiet;
"Kom din son hem inatt?"

Linderborg lever i en rosa bubbla som hon tror är samhället hon har skapat.
Citera
2025-03-09, 08:52
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Som sagt, lyssnade på hennes dagbok.
Det är sånt jag gör låtsassovandes tills jag noterat att de har kommit hem eller hört av sig.

Linderborgs trauma är upptäckten att hennes särbo varit otrogen.
Då gör hon slut.
Dit är jag med, det är normalt.
Men sen, sen larmar hon.
Och alla kommer, ska komma, rusande.
(Fun fact; hon gråter mot Jan Guillous axel, patetiskt förnamnet.)

För Linderborg är det hemskt, skakande, att sonen inte ens hör av sig inom nåt dygn; han måste ju förstå att hon behöver tröstas.

Min son blev överfallen och knivhuggen; ett svenskt mansvrål och två cm från döden.

Det är inte onormalt att en ung man inte skyndar till sin mamma när hon har beklagat sig över sina kärleksbekymmer, det normala är att han låter bli.

Det onormala är att få mess från föräldrar man inte sett sen barnen gick i lågstadiet;
"Kom din son hem inatt?"

Linderborg lever i en rosa bubbla som hon tror är samhället hon har skapat.
Jag tågluffade själv under två månader på 80-talet. Mina föräldrar fick mig att lova att jag skulle ringa en gång i veckan för att de inte skulle oroa sig för mycket. Efter några veckor härsknade jag till eftersom det var så jobbigt att ta sig till en telefon i södra Portugal och förlängde tiden mellan samtalen till två veckor. Jag var trots allt på semester och kunde inte foka på mina föräldrar hela tiden... Det är inte barns uppgift att sörja för sina föräldrars ångest.
Citera
2025-03-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Sent ska syndaren vakna…
Media är väl de som stått på barrikaderna och hamrat in PK och gjort allt för att förbjuda allt som inte är woke!

Tyvärr upplever jag att den yngre generationen är helt hjärntvättade i detta och man märker att yngre kollegor är snöflingor av rang som gärna förbjudet allt. Skämt tål de inte heller! Allt ska vara allvarligt, och känselspröten för risk för att känna sig stött är välslipade.

Enligt egen efterforskning verkar USA, England och Sverige vara eliten gällande PK och woke.

Tyvärr ser jag ingen ljusning i detta land och kan jag kommer jag förhoppningsvis flytta härifrån, ifrån alla dessa osköna allvarsamma människor. Det är en dröm att slippa alla lättkränkta människor!

Trist att du ska behöva lämna just pga den anledningen. Finns det ingenting vi kan göra?
Senast redigerad av kajnus 2025-03-09 kl. 14:08.
Citera
2025-03-10, 07:35
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu avpublicerad.

Den var för politiskt inkorrekt.
Sånt man får tänka, men inte säga utåt
Citera
2025-03-10, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Den var för politiskt inkorrekt.
Sånt man får tänka, men inte säga utåt

Jag tycker MSM börjat med "tankebrott" likt romanen 1984. Tragiskt att skåda för varje människa som är objektiv. Ren terror emot Svenska folket, som är goda och skyddar det Svenska folket. Som vi.
Citera
2025-03-10, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Wow. Avancerad gaslighting.

Min uppdaterade lista på Aftonbladets (fasta) kolumnister.

1. Oisín Cantwell och Peter Kadhammar

Glömde Andreas Cervenka, han är alltid läsvärd. Han är informerad om saker som betyder något.
Citera
2025-03-10, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurasiatic
Glömde Andreas Cervenka, han är alltid läsvärd. Han är informerad om saker som betyder något.
Ja. Det är orättvist att inte nämna honom. Jag var otroligt fånig när det blev utrensning av Åsa Linderborg på grund av en skriftlig bortförklaring av en liten avpublicering. I stunden en affekterad bra idé, i efterhand
Som om någon skulle fästa vikt vid mina privata favoriter.
Citera
2025-03-10, 19:56
Avslutad
Citat:
Ja. Det är orättvist att inte nämna honom. Jag var otroligt fånig när det blev utrensning av Åsa Linderborg på grund av en skriftlig bortförklaring av en liten avpublicering. I stunden en affekterad bra idé, i efterhand
Som om någon skulle fästa vikt vid mina privata favoriter.

Jojo, men alltså hon är doktor i socialdemokratins historia om jag utvecklar det där då. https://uu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A169710&dswid=-1717

Vad exakt tillför hon?

Cervenka skriver om rätt komplicerade saker, Hansson om rätt komplicerade saker, Oisin om rätt komplicerade saker. Kadhammar om rätt komplicerade saker.

Alla män.

Hon använder sin spalt till hennes navel och Meghan.

Jag blir bara förbannad när jag tänker på hur många kvinnor som hade gjort ett bättre jobb.
Citera
2025-03-10, 20:23
Avslutad
Citat:
Jojo, men alltså hon är doktor i socialdemokratins historia om jag utvecklar det där då. https://uu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A169710&dswid=-1717

Vad exakt tillför hon?

Cervenka skriver om rätt komplicerade saker, Hansson om rätt komplicerade saker, Oisin om rätt komplicerade saker. Kadhammar om rätt komplicerade saker.

Alla män.

Hon använder sin spalt till hennes navel och Meghan.

Jag blir bara förbannad när jag tänker på hur många kvinnor som hade gjort ett bättre jobb.

Ibland skriver hon om sin navel men det är generellt på en hög nivå. Har ej läst Hansson. Förstår ej varför. Måste vara ämnesval eller rubriker.
Citera
2025-03-10, 20:25
Avslutad
Citat:
Ibland skriver hon om sin navel men det är generellt på en hög nivå. Har ej läst Hansson. Förstår ej varför. Måste vara ämnesval eller rubriker.

Ja typ guldspaden för läkemedelsskandaler och flyktingsmuggling.

Bra att du känner till Åsa iaf.
Citera
2025-03-10, 20:26
Avslutad
Citat:
Ja typ guldspaden för läkemedelsskandaler och flyktingsmuggling.

Bra att du känner till Åsa iaf.
Jaja
Citera
2025-03-10, 20:28
Avslutad
Citat:
Jaja

Alltså man måste lira boll med killarna. De gör skit på riktigt. Man kan inte hålla på och hacka på dem hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in