Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Var köper du proverna?

Ifrån lite olika ställen bl.a Gents, Escentica sist en dekant ifrån dofts.se men de lever inte upp till blixt snabb leverans dock men hyfsade priser på samples och dekanter.

Dekanter är vad jag förstått lite större mängd än samples men ändå inte på flaska.

Överlåter tips till andra mer erfarna dock så har jag läst att Nishane Ani ska vara en god vaniljdoft. Nishparfym som är dyrare finns säkert vanliga designers med.

Fragrantica.com är en bra sida där du kan läsa och söka om/efter dofter.

Hermes har jag sniffat några på, givre tror ja den hette luktade ok.

Finns ju grupper på FB med om man känner för det, bara å googla å kika.
Citera
2025-03-08, 21:01
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeventy4a
Ifrån lite olika ställen bl.a Gents, Escentica sist en dekant ifrån dofts.se men de lever inte upp till blixt snabb leverans dock men hyfsade priser på samples och dekanter.

Dekanter är vad jag förstått lite större mängd än samples men ändå inte på flaska.

Överlåter tips till andra mer erfarna dock så har jag läst att Nishane Ani ska vara en god vaniljdoft. Nishparfym som är dyrare finns säkert vanliga designers med.

Fragrantica.com är en bra sida där du kan läsa och söka om/efter dofter.

Hermes har jag sniffat några på, givre tror ja den hette luktade ok.

Finns ju grupper på FB med om man känner för det, bara å googla å kika.
Facebook har jag aldrig tänkt på.

Frågade chatgpt efter dofter nära mina gamla favoriter som utgått ur sortiment. Kanske de föreslagna doftar bättre/vuxnare. Dock skulle jag aldrig köpa parfym i prisklasser av 2500-3500. Inte riktigt min standard

Tack för tipsen!
Citera
2025-03-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Facebook har jag aldrig tänkt på.

Frågade chatgpt efter dofter nära mina gamla favoriter som utgått ur sortiment. Kanske de föreslagna doftar bättre/vuxnare. Dock skulle jag aldrig köpa parfym i prisklasser av 2500-3500. Inte riktigt min standard

Tack för tipsen!

Tveksam till att ja skulle köpa fullstora flaskor till de priserna med. Köpte 10ml creed aventus för ca 440kr nu sist, räcker för i sommar om ja varvar med lite andra parfymer. Kul å kunna varva med olika så man inte tröttnar.

Haft på mig Nishane hacivat igår samt en liten påfyllning med en liten spray i armvecket idag.

Luktar underbart gott, känner som en pepprig doft fast finns ju inge peppar i den vanliga hacivat.

Någon som testat Hacivat X vad som skiljer den mot originalet?
Citera
2025-03-10, 09:02
Medlem
Har någon köpt parfym på computersalg.se? Eller något annat som erbjuds där.
Tänker lägga en beställning och ta det med klarna 30 dagar.
Citera
2025-03-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen

Beställde en deo därifrån nyligen, enda ja kan klaga på var lev. Tiden på ca 14 dar trots att den fanns i lager vid beställning.
Citera
2025-03-10, 14:38
Medlem
Citat:
Beställde en deo därifrån nyligen, enda ja kan klaga på var lev. Tiden på ca 14 dar trots att den fanns i lager vid beställning.

Ok. Skall testa i slutet av månaden. Det får ta den tid det tar.
Tack för svaret.
Citera
2025-03-10, 16:49
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultanen
Är visserligen nåt år sedan men det var inga problem. Under en veckas leveranstid såvitt jag minns.
Citera
2025-03-12, 20:00
Medlem
Kikade på min fahrenheit som är 75ml edt, googlade men hittar bara 50 och 100ml edt version.

Kollade igen på min flaska, hade helt förträngt att den heter aqua fahrenheit. De som finns nu heter ju inte aqua.

Skiljer doften på nya å gamla edt?
Citera
2025-03-12, 20:26
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Kikade på min fahrenheit som är 75ml edt, googlade men hittar bara 50 och 100ml edt version.

Kollade igen på min flaska, hade helt förträngt att den heter aqua fahrenheit. De som finns nu heter ju inte aqua.

Skiljer doften på nya å gamla edt?
Med största sannolikhet gör den det. I alla fall enligt Fragrantica.
Citera
2025-03-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Med största sannolikhet gör den det. I alla fall enligt Fragrantica.

Ok. Lanserades 2011, blev ingen hit med andra ord.

Köpte den för ca 7-8år sen för att minnas tillbaks och innebär alltså att jag har en annan version utan att ha märkt nån skillnad🥱

Nu måste ja ju köpa mer parfym lik för baskat, om nu edt versionen är som den ja hade på 80-90 talet.

Ja fattar inte vad de ska röra till det med alla versioner på parfymer nu mer.

Kolla ex.vis Burberry hero edt som är min nya "fahrenheit" finns ju även som parfym samt EDP ingen av de är lika i doft men samma serie.

Fattar att de vill sälja men ha kvar samma noter i alla versioner å döp om till en ny serie om man lägger till nån ny not som vanilj bl.a i det här fallet.

Är speciellt vanligast i designer kategorin.

Enklare på nish parfymer på det viset och få rätt direkt.
Citera
2025-03-13, 00:32
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ok. Lanserades 2011, blev ingen hit med andra ord.

Köpte den för ca 7-8år sen för att minnas tillbaks och innebär alltså att jag har en annan version utan att ha märkt nån skillnad🥱

Nu måste ja ju köpa mer parfym lik för baskat, om nu edt versionen är som den ja hade på 80-90 talet.

Ja fattar inte vad de ska röra till det med alla versioner på parfymer nu mer.

Kolla ex.vis Burberry hero edt som är min nya "fahrenheit" finns ju även som parfym samt EDP ingen av de är lika i doft men samma serie.

Fattar att de vill sälja men ha kvar samma noter i alla versioner å döp om till en ny serie om man lägger till nån ny not som vanilj bl.a i det här fallet.

Är speciellt vanligast i designer kategorin.

Enklare på nish parfymer på det viset och få rätt direkt.
Känns som att alla märken börjar med det. Kolla bara på alla dessa "elixir" tom Azarro har släppt en
Citera
2025-03-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Känns som att alla märken börjar med det. Kolla bara på alla dessa "elixir" tom Azarro har släppt en

Elixir, l homme, intense, m.fl. kolla prada l'homme edt som liknar prada l'homme eau edt men helt olika. Kan bli galet om nån frågar vad parfymen heter om man glömmer eau ex.vis.

Jag skulle inte följa strömmen utan komma på nå enklare.

Är ju som sagt greenhorn i parfymeri världen men har hunnit snappat upp en del på ca 6månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in