2025-03-08, 20:52
Medlem
ynk21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Var har jag skrivit att solen är liten?

Ja solen är betydligt närmre än vad vetenskapen ljuger om ja.

Du har ju inte skrivat att du är bög heller, även om vi alla vet att du är det, så exakt vad du skriver är inte så viktigt.

Men du har ju tidigare påstått att solen är både lokal och nära, så då är du ju bevisligen en lögnare eftersom du nu påstår att stjärnor inte är det.
Citera
2025-03-08, 22:13
Medlem
Jag har tittat på inläggen för billigost, och de flesta består av 1 mening med ett frågetecken efter. Det är de svar han ger om han svarar alls. Kanske har han inte svaren på frågorna, eller förstår dem inte. Jag tror inte det går att vara så dum. David Weiss, Eric Dubay och Austin Witsit tjänar pengar på att komma undan, vilket billigost förmodligen inte gör. Vad är förklaringen då? Tja, jag tror att vi tyvärr har att göra med ett troll, och det är meningslöst att fortsätta mata det. Lycka till de som vill fortsätta.
Citera
2025-03-08, 22:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag har tittat på inläggen för billigost, och de flesta består av 1 mening med ett frågetecken efter. Det är de svar han ger om han svarar alls. Kanske har han inte svaren på frågorna, eller förstår dem inte. Jag tror inte det går att vara så dum. David Weiss, Eric Dubay och Austin Witsit tjänar pengar på att komma undan, vilket billigost förmodligen inte gör. Vad är förklaringen då? Tja, jag tror att vi tyvärr har att göra med ett troll, och det är meningslöst att fortsätta mata det. Lycka till de som vill fortsätta.
Men du kan ju inte ge upp nu. Han har ska ju göra en analys av ljuset från stjärnorna genom atmosfären till Norrköping ikväll.

Det är mer spännande än mellon.
Citera
2025-03-08, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Att "halveringen kommer uppfattas som mindre och mindre ju längre distansen är" är ren rappakalja som ingen nykter person ens kan ta på allvar. Att det dessutom inte har med trådens ämne säger väl det mesta om dig.

Hur förklarar du att ekvatorn är 4000 mil lång?

Som jag skrev till Jonas1968

Om du står vid ett hus som är 10 meter högt, så är halvering av det är 5 meter, ytterligare halvering är 2.5 meter. 5 meter är mer än 2.5 meter, det hoppas jag du förstår.

Eller tror du 2.5 meter är lika stort som 5 meter? 😂
Citera
2025-03-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Men du kan ju inte ge upp nu. Han har ska ju göra en analys av ljuset från stjärnorna genom atmosfären till Norrköping ikväll.

Du har förmodligen rätt. Det ska bli spännande att se hur han kommer att klara det i en mening med ett frågetecken efter.
Citera
2025-03-08, 22:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ja! Själv väntar jag på bilderna från tokfrans ’experiment’ han påstod sig ha utfört i sin 30m långa hall.

Citat:
Nu funger det inte riktigt så vad gäller synen. Pappret kommer upplevas större och större i förhållande till glaset ju längre ifrån du flyttar glaset. Vinkeln synlinjen får i förhållande till objektet som flyttar sig längre och längre bort kommer bli mindre och mindre. Titta på 2b i bilden nedan så förstår du principen.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSd-F8mqmqh3FguGj2JrrGfJPXpBlF6WrWUBA&usqp=CAU

Ditt trådexempel indikerar bara på att de faktiska måtten på objekten är samma, men för ögat kommer glaset bli mindre och mindre ju längre bort det är och därmed en helt annan vinkel.

🍿🍿🍿
Citera
2025-03-08, 22:32
Avslutad
Citat:

Och du har inte orkat leta efter dina unika bilder som visar stjärnor vid horisonten i Norrköping eller?

Du är ganska unik som lyckats fota stjärnor vid horisonten, för det är liksom totalt omöjligt i Sverge.

Men ja och vad säger du om jag lägger upp en bild sen och det inte är en enda stjärna vid horisonten?
Citera
2025-03-08, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ynk21
Du har ju inte skrivat att du är bög heller, även om vi alla vet att du är det, så exakt vad du skriver är inte så viktigt.

Men du har ju tidigare påstått att solen är både lokal och nära, så då är du ju bevisligen en lögnare eftersom du nu påstår att stjärnor inte är det.

Jag har skrivit att solen är betydligt närmre än vad vetenskapen säger, men det är väl inte så förvånande att du inte är läskunnig. Är du efterbliven på riktigt?
Citera
2025-03-08, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja! Själv väntar jag på bilderna från tokfrans ’experiment’ han påstod sig ha utfört i sin 30m långa hall.

🍿🍿🍿

Påstår du också att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige?
Citera
2025-03-08, 22:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Påstår du också att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige?

Hallå gubbn, dokumentationen ifrån ditt lille hallexperiment, finns det ingen eller?
Citera
2025-03-08, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hallå gubbn, dokumentationen ifrån ditt lille hallexperiment, finns det ingen eller?

Det kommer, men, är du likt Västkustskt också säker på att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige?
Citera
2025-03-08, 22:55
Medlem
Citat:
Som jag skrev till Jonas1968

Om du står vid ett hus som är 10 meter högt, så är halvering av det är 5 meter, ytterligare halvering är 2.5 meter. 5 meter är mer än 2.5 meter, det hoppas jag du förstår.

Eller tror du 2.5 meter är lika stort som 5 meter? 😂

Du är fortfarande helt obegriplig. Du säger typ att en halvering av 4 är 2 och hälften äv det är 1. Och att 2 är större än 1. Och därför är jorden platt.

Jag vill nog hävda att ett 5m högt hus är en halvering av ett 10m högt hus vilket i sin tur är en halvering av 20. Och därför vet vi alla att jorden är en boll.

Eller tror du 5 meter är lika stort som 10 meter? 😂

Citat:
Eller tror du 2.5 meter är lika stort som 5 meter?

Det ska komma från snubben som inte tror på matematik. Hur vet du att 5 är större än 2? Är det hela inte helt enkelt ett påhitt?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-03-08 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in