2025-03-07, 23:15
Medlem
Jeff.Becks avatar
Det känns som myndighetsaktivism som undergräver förtroendet för staten.

En släkting var nära att bli av med körkortet efter semestern pga höga värden, personen fick återkomma efter två månader och klarade körkortet då värdena blivit bättre.

En annan släkting som är en rätt senior läkare konstaterade att värdena säger väldigt lite och ifrågasatte huruvida vårdcentralen agerat rätt.
2025-03-07, 23:17
Medlem
flugornass avatar
Slå ihop trådrarna:

(FB) Festande leder till körkortdindragning trots att msn är nykter

(FB) Ny trend: Folk söker vård, tar blodprov, körkortet dras in

(FB) Festande leder till körkortdindragning trots att msn är nykter
2025-03-07, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Alla med körkort ska tvingas till PEth-test när de söker vård”

”Transportstyrelsens ansvariga tjänstemän vill gå ytterligare steg för att framtvinga en alkoholfriare livsstil för svenskar som vill ha kvar sina körkort. Ett nytt förslag innebär att alla som söker vård ska kunna tvingas att ta PEth-blodprov och följa läkarnas råd om alkohol om de vill behålla sina körkort.

Transportstyrelsens förslag, som är ute på remiss och bland annat går ut på att alla svenskar med körkort måste lämna PEth-blodprov om en läkare tycker det”

https://www.skd.se/2025-02-20/alla-med-korkort-ska-tvingas-till-peth-test-nar-de-soker-vard/
Och sen tar dom vapenlicenserna och vårdnaden om barnen.
Men ingen bryr sig.
2025-03-07, 23:20
Medlem
llundberg57s avatar
Om dom tog mitt körkort för något som detta så skulle jag helt enkelt köra ändå. Myndigheterna kan fara åt helvete!
2025-03-07, 23:23
Medlem
Hela Sverige har blivit ett skitland att leva i.Det påminner om ett Gestapo samhälle
2025-03-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zondera
Nu är det potentiella alkoholister vars körkort ska ryka genom algoritmer och statistik som bygger på bla bla bla.
Snart står alla dem med ADHD och Asperger på tur, för tänk en trafikolycka och personen inblandad där har någon av dessa diagnoser?
Vilken grupp i samhället står näst på tur att bli av med sina körkort? Och varför ska mångas körkort ryka utan att de ens begått något brott?
Det är ju det.
Mitt körkort rykte för att jag hamnade i fyllecell för många gånger.
(Tror gränsen är tre gånger under en 24 månadersperiod).
Tack för den, fick undvika rekommenderade brev för att behålla mitt jävla jobb tiden ut trots att jag inte var onykter när jag jobbade.

Skulle aldrig kört onykter innan. Höll det heligt.
Men gränser luckras, ser man mig som bov, blir jag bov. Blir jag dömd för ett brott jag inte begått så börjar jag begå brott.
Det luckrar upp samhället på ett sätt som inte är bra för tilliten eller gemenskapen.
2025-03-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Alla med körkort ska tvingas till PEth-test när de söker vård”

”Transportstyrelsens ansvariga tjänstemän vill gå ytterligare steg för att framtvinga en alkoholfriare livsstil för svenskar som vill ha kvar sina körkort. Ett nytt förslag innebär att alla som söker vård ska kunna tvingas att ta PEth-blodprov och följa läkarnas råd om alkohol om de vill behålla sina körkort.

Transportstyrelsens förslag, som är ute på remiss och bland annat går ut på att alla svenskar med körkort måste lämna PEth-blodprov om en läkare tycker det”

https://www.skd.se/2025-02-20/alla-med-korkort-ska-tvingas-till-peth-test-nar-de-soker-vard/
Jag känner en läkare. Han tycker att alla riksdagsledamöter, ministrar och politiska tjänstemän liksom verksledningar bör testas. Han har goda bevis för att dom är alkade/knarkade eller lobotomerade.
2025-03-07, 23:34
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Och sen tar dom vapenlicenserna och vårdnaden om barnen.
Men ingen bryr sig.
Nja lite bryr vi oss här men vem fan lyssnar på något inlägg på flashback, men vi är ju tafatta Svenskar som finner oss i allt som myndigheterna hittar på.
Ja nu skall vi ta ett litet blodprov för din sänka och blodtryck och ett test avseende om du dricker för mycket, även när du inte framför ett fordon.
Nja tyvärr skall du få svar på övrig hälsa så blir det så här.

PEth-resultatet får bara Transportstyrelsen reda på, dina övriga värden hanterar jag som din läkare.
Behöver du medicin för blodtryck så ordnar jag det, körkortet blir Transportstyrelsens sak, jo jag vet att du nyligen vart på semester men det påverkar ju inte blodtrycket negativt så jag skriver ut kandesartan så får vi se vad som händer framöver, mvh leg läkare Mustafa el tranprorto.

Edit: Jag glömde fråga om du har skjutvapen? För då behöver jag ett intyg till som jag återkommer om när jag fått svar hur säpo eller vad heter i Sverige, men du kan i värsta fall köpa dig en moped bil den kan du köra med eller en sådan där A-traktor, jag bokar in dig för en tid om 14 dagar så får vi se om jag skall öka dosen för kandesartan till det dubbla vi får prova oss fram men börja med 38 gram om du blir yr skall du inte köra bil eller cykla.
Senast redigerad av flugornas 2025-03-07 kl. 23:41.
2025-03-07, 23:39
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Den svenska Socialstyrelsen är helt enkelt under all kritik och Transportstyrelsen har alltid varit vrickad .

Om jag hade var yngre och suttit på en relevant utbildning så hade jag lämnat detta mjuktotalitära skräckvälde per omgående. Om någon i sina 20 utan familj eller barn läser detta. Snälla, erbjud din kompetens till utlandet och flytta direkt. Saknar du vänner och anhöriga så finns de 24/7 i luren idag medelst en swipe. Fly. Fly nu.
2025-03-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja63
Hela Sverige har blivit ett skitland att leva i.Det påminner om ett Gestapo samhälle

Det är ingen mänsklig rättighet att ha körkort. Jag litar på läkare och myndigheter. Anser dessa att vissa individer ska förbjudas att köra bil antar jag att de gör rätt bedömning.
2025-03-07, 23:46
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Det är ingen mänsklig rättighet att ha körkort. Jag litar på läkare och myndigheter. Anser dessa att vissa individer ska förbjudas att köra bil antar jag att de gör rätt bedömning.
Du litar på myndigheterna? Fan, sök hjälp!
2025-03-07, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Det är ju det.
Mitt körkort rykte för att jag hamnade i fyllecell för många gånger.
(Tror gränsen är tre gånger under en 24 månadersperiod).
Tack för den, fick undvika rekommenderade brev för att behålla mitt jävla jobb tiden ut trots att jag inte var onykter när jag jobbade.

Skulle aldrig kört onykter innan. Höll det heligt.
Men gränser luckras, ser man mig som bov, blir jag bov. Blir jag dömd för ett brott jag inte begått så börjar jag begå brott.
Det luckrar upp samhället på ett sätt som inte är bra för tilliten eller gemenskapen.
Man undrar ju var detta gulliga att "skilja på sak och person" i realiteten och i verkligheten egentligen tar vägen någonstans?
Så är det, utpekas någon som brottsling, och döms därefter, så får den heller inget annat val rent överlevnadsmässigt att börja begå brott då den samhällsmässigt placeras i det facket.

Sedan är det ju också dessutom att drograttfyllerier idag är betydligt mer vanliga än en rattfylla orsakad av alkohol.
Dömda drograttfyllor alltså, här handlar det om algoritmer och statistik som sätter dit folk som inte ens har fastnat i kontroller medan de kört onyktra med alkohol i blodet.
Man sätter alltså dit folk på förhand?
Vad är nästa statistik och algoritm som skall visa på att en oskyldig KOMMER att inte vara skyldig, men ändå sättas dit?
Senast redigerad av zondera 2025-03-07 kl. 23:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in