2025-03-02, 18:36
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag trodde Erik Ekstrand skämtade när han sa att han skulle "skänka en del av pengarna" till scouterna. Men tydligen tävlade han alltså ensam och inte för välgörenhet. Va fan? Nu tar de in kändisar i program och de får gräddfil till heta stolen och får tävla för pengar till sig själv. Väldigt orättvist om han inte mot förmodan sökt sig till programmet och lyckades ta sig fram på hederligt vis men det tror jag icke
Citera
2025-03-05, 20:12
Medlem
https://www.expressen.se/ekonomi/wilmer-19-maste-betala-nastan-100-000-kronor-i-restskatt/?utm_campaign=EchoboxStory&utm_medium=Social&utm_s ource=Facebook&fbclid=IwY2xjawI1gSdleHRuA2FlbQIxMA ABHbDJFrvuvd3wnsPebA42DZ5cTwEWXN4-Tb5r8zlYtcuzZO2izef7ct1VWw_aem_ ohR_UKQMC16t-gHvf3EMTw#Echobox=1741199671-1

Wilmer som vann millen för ett tag sen verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan...
Citera
2025-03-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag trodde Erik Ekstrand skämtade när han sa att han skulle "skänka en del av pengarna" till scouterna. Men tydligen tävlade han alltså ensam och inte för välgörenhet. Va fan? Nu tar de in kändisar i program och de får gräddfil till heta stolen och får tävla för pengar till sig själv. Väldigt orättvist om han inte mot förmodan sökt sig till programmet och lyckades ta sig fram på hederligt vis men det tror jag icke

Knappast handplockar de väl kändisar för att tävla åt sig själva? Ifall kändisar skulle ha någon gräddfil i den normala uttagningsprocessen går det väl bara att spekulera i? Erik Ekstrand är inte den enda kändisen genom åren som varit med som en vanlig deltagare. T.ex. har väl pop-professorn i stjärnpanelen varit det redan innan panelen fanns och även Von Essen efter att han blev känd som minnesmästare i och med sin medverkan i Talang.
Citera
2025-03-07, 19:34
Medlem
När man inte trodde Postkodmiljonären kunde bli mer trams så ska Smash Into Pieces delta.
Citera
2025-03-07, 20:28
Medlem
Glidarmannens avatar
Brukar inte gnälla av mig här, men idag var det dags.
Sex personer kunde inte tillsammans ta frågan om vilken stad
(A. Köping B. Åmål C. Hjo D. Falköping) som inte låg vid en Sveriges fyra första sjöar. Herrgud så uselt, speciellt av stjärnorna.
Citera
2025-03-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
(A. Köping B. Åmål C. Hjo D. Falköping) som inte låg vid en Sveriges fyra första sjöar. Herrgud så uselt, speciellt av stjärnorna.

6? 2 tävlande + 3 i stjärnpanelen = 5. Efter 50:50 valde de två tävlande trots problem rätt svar. De har fortfarande ledtråden ring en vän kvar?
Citera
2025-03-07, 23:05
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
6? 2 tävlande + 3 i stjärnpanelen = 5. Efter 50:50 valde de två tävlande trots problem rätt svar. De har fortfarande ledtråden ring en vän kvar?

Jag får skylla på att jag var så upprörd att jag tänkte rejält fel , fem förstås.

Fem personer varav stjärnorna är två 50+ och en 60+ och har sannolikt rest runt mer i Sverige än medel-Svensson borde ta den utan livlinor.
Citera
2025-03-07, 23:53
Medlem
Citat:
Jag får skylla på att jag var så upprörd att jag tänkte rejält fel , fem förstås.

Fem personer varav stjärnorna är två 50+ och en 60+ och har sannolikt rest runt mer i Sverige än medel-Svensson borde ta den utan livlinor.
Vad säger du om att dom inte visste att rastafari är en religion då?
Citera
2025-03-08, 08:21
Medlem
Är det någon här som fortfarande tror på allvar att 50/50 tar bort två alternativ 100% slumpmässigt?
Citera
2025-03-08, 14:16
Medlem
Citat:

Ja man saknar von Essen bland stjärnorna.
Citera
2025-03-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.expressen.se/ekonomi/wilmer-19-maste-betala-nastan-100-000-kronor-i-restskatt/?utm_campaign=EchoboxStory&utm_medium=Social&utm_s ource=Facebook&fbclid=IwY2xjawI1gSdleHRuA2FlbQIxMA ABHbDJFrvuvd3wnsPebA42DZ5cTwEWXN4-Tb5r8zlYtcuzZO2izef7ct1VWw_aem_ ohR_UKQMC16t-gHvf3EMTw#Echobox=1741199671-1

Wilmer som vann millen för ett tag sen verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan...

Lätt att missa dock att man tror det ska räcka att skatta själva vinsten. Att man även helt plötsligt räknas som höginkomsttagare bara för att man vann pengar i Postkodmiljonären är ju rätt sjukt. Typiskt Sverige att det ska vara skatt på skatt på skatt på allting.
Citera
2025-03-08, 19:39
Medlem
Nog för att det oftast är lättare när kändisar tävlar men det här är ju löjligt .

Dom frågar alltså vilka färger Rumäniens flagga har på 150000-kronorsfrågan

Och dom ringer en vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in