2025-03-07, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smarT.Trams
Ursäkta mig, men har inte Åsa varit ovanligt anti-PK?
Jag är SD, super-Trump fortfarande t o m, men har alltid gillat Åsas åsikter faktiskt. Hon är intelligent.
Man får ha två tankar i huvudet samtidigt

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Jb2aQR/asa-linderborg-meghan-markle-far-mig-att-tanda-snett

Brittiska kungahuset triggar henne till att jämföra sig med Meghan, en människa vars blick hon vet med sig hon aldrig kommer kunna möta.

Bra självinsikt där Åsa.

Det är inte slätstruket alls att projicera sitt liv med brittiska kungahuset som fond, allt annat än mediokert tbh.
Citera
2025-03-07, 17:47
Avslutad
Det verkar som texten tagits bort?
Citera
2025-03-07, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Politisk korrekthet och dess konsekvenser =
- nedsättande beteckning på att med överdriven noggrannhet följa dominerande politiska värderingar och uttrycka åsikter som för stunden är allmänt accepterade i samhällsdebatten
- att övervaka och kräva att alla andra följer det som för tillfälligt är PK
- att starta hatdrev, digitala stupstockar och cancella de som inte följer det som är PK

Genererar likriktning, slätstrukenhet och ängslighet för att sticka ut.

Läste ett intressant citat i en bok nyligen om PK

Total democracy
: Where everyone has a say but everyone agrees, and the only reason to disagree is because you are the enemy of everyone else
Citera
2025-03-07, 18:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Läste ett intressant citat i en bok nyligen om PK

Total democracy
: Where everyone has a say but everyone agrees, and the only reason to disagree is because you are the enemy of everyone else
Ja, det är ett bra exempel på demokratisk diktatur.
Citera
2025-03-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
En ovanligt svag text för att vara Linderborg. Jag fastnar för följande:

"Jag vill inte romantisera kring sponken, själsligt fladder och rotlöshet – det finns inget vackert i Nacka Skoglunds öde – men jag sörjer att det inte längre finns nåt utrymme för de udda existenserna.

Det är bipolära tider vi lever i. Vissa människor kan öka intresset för sin person genom att vara hur gränsöverskridande som helst, de säljer ut precis allt de har, just nu kan man titta eller lyssna på ett dussin hel- och halvkändisar som tuggar med öppen mun om sitt sexliv.

Andra kan inte göra nånting utan att elden släpps lös.
"

Vad menar hon? Är det vita kränkta mäns rätt att tafsa som ska försvaras på bekostnad av den före detta tafsvakten Siri H som avhandlar sitt sexarbete tillsammans med Linda S i podden Gränslöst?

Eller något helt annat? Det är öppet för tolkning. Handlar det ens om sport när hon går över till hel- och halvkändisar.

"Tugga med öppen mun", en metafor hämtad ur det dåliga bordskickets kakafoni av störigheter vill väl signalera det osmakliga i att dela med sig av sitt sexliv som känd.

Och vad har detta med "udda existenser" att göra? Tyvärr är jag som sportanalfabet inte insatt i Nacka Skoglunds öde eller hur pass udda han var, även om det säkert finns någon tråd på Flashback som kan råda bot på min okunskap.

Jag blir mest nyfiken på vilka andra som inte kan göra någonting utan att elden släpps lös?

Vem som flocken far efter med högafflar är en fråga om samtid och vem som har momentum i en samtid. Den lilla människan kan använda den stora som hävstång. Det gäller att veta vem man ska hetsa mot och när det går att göra det, få folk med sig eller emot sig. Då släpps elden lös. Annars blir överorden enbart fäktande mot väderkvarnar.
Nacka var en talangfull bollbegåvning men också en opålitlig slarver. Tjänade en hel del stålar som proffs i Inter,
men brände allt. Slutade sina dagar som en gravt alkoholiserad skitstövel.
Citera
2025-03-07, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Nacka var en talangfull bollbegåvning men också en opålitlig slarver. Tjänade en hel del stålar som proffs i Inter,
men brände allt. Slutade sina dagar som en gravt alkoholiserad skitstövel.

Vad synd
Citera
2025-03-07, 18:46
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Åsa skriver att idrottsstjärnor blivit tråkiga, PK och slätstrukna och längtar sig tillbaks till tiden där stjärnorna präglades av aggressivitet och sexualitet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Oo2dRq/asa-linderborg-jag-saknar-idrottens-udda-personligheter

Visst kan man hålla med henne i mångt och mycket, men är det inte väl magstarkt att gnälla över något som man i allra högsta grad är medskyldig till? Hade inte en reflektion om den egna skulden till att det blivit som det blivit varit på sin plats? Om man i årtionden huggit som en hök på, skandaliserat och gett upphov till cancelling av udda människor, kallat dem för toxiska gubbslem som förstör världen, har man då inte ett eget ansvar för att människor för slippa hatdreven från media som i sin tur gör en till allmän persona non grata, just blivit slätstrukna, präktiga, PK och löjligt ödmjuka?

Kanske ingressen till artikeln borde lytt:
"Varför bär kniven som sitter i ryggen på mig mina egna fingeravtryck"?

Diskussionsunderlag:
Bär media ett ansvar för hur människor i offentligheten har blivit?
Om det är så, är det rimligt att svära sig fria från detta ansvar och ondgöra sig över konsekvenserna av det?
Om Åsa vill förändra det rådande klimatet, hade en rejäl pudel varit på sin plats, där hon sedan aktivt arbetar för att påverka mediehusen att sluta att skandalisera, cancella och marginalisera udda människor?
Mycket kan man säga om Linderborg men att hetsa en man till självmord kan knappast kallas slätstruket.
Citera
2025-03-07, 19:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Mycket kan man säga om Linderborg men att hetsa en man till självmord kan knappast kallas slätstruket.
Sant, kanske handlar hennes plötsliga infall av acceptans och tolerans, bara om att rädda sig själv.
Citera
2025-03-07, 20:11
Avslutad
Citat:
Sant, kanske handlar hennes plötsliga infall av acceptans och tolerans, bara om att rädda sig själv.

Hon drogs med i dreven sa hon i SvD under pandemin för några år sen, men hon var också ganska kritisk mot fenomenet #metoo.

Alltså hon och hennes buddies har lidit ett ideologiskt nederlag. Det var deras idéer det var fel på.

Hon kommer nog inte acceptera det nederlaget, för kommunister har aldrig fel.

De stöter med bajonetten till den slår i stål. Alltid.

Det är deras största svaghet tbh.
Citera
2025-03-07, 20:15
Bannlyst
Hon är jättebra. Hon har sunt folkförnuft till skillnad från resten av nylibera antisvenska nyliberaler och postmarxister på resten av aftonbladet. Per albin Hansson skulle nog skämmas över det degenererade aftonbladet blivit aftonhoran som ska hålla på med allt skit emot Svenska folket. Sinnesjuka, ondskan redskap emot Svenskar. DN är ännu värre.
Citera
2025-03-07, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det verkar som texten tagits bort?

Vi räddade dessa rara rader åt eftervärlden:

Citat:
"Jag vill inte romantisera kring sponken, själsligt fladder och rotlöshet – det finns inget vackert i Nacka Skoglunds öde – men jag sörjer att det inte längre finns nåt utrymme för de udda existenserna.

Det är bipolära tider vi lever i. Vissa människor kan öka intresset för sin person genom att vara hur gränsöverskridande som helst, de säljer ut precis allt de har, just nu kan man titta eller lyssna på ett dussin hel- och halvkändisar som tuggar med öppen mun om sitt sexliv.

Andra kan inte göra nånting utan att elden släpps lös."
Citera
2025-03-07, 22:03
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Vi räddade dessa rara rader åt eftervärlden:

Spännande. Avpublicerad artikel. Man blir nyfiken.
Vilka sportstjärnor kan hon ha nämnt mer än Nacka Skoglund? Mike Tyson?
Tugga med öppen mun om sitt sexliv, hm. Det låter äckligt. Inte prata om sex alltså. OK. Men andra kan inte göra nånting utan att elden släpps lös. Göra vad?!

Alltså Åsa Linderborg har en rätt märklig kvinnosyn. Den här krönikan där hon tycker synd om Donald Trump?

Citat:
Varje gång jag ser Donald Trump tillsammans med Melania tycker jag synd om honom.
I måndags försökte han kyssa sin fru på kinden, men det gick inte då hon hade tryckt en Zorro-hatt över huvudet. Förmodligen hade han inte fått komma till ändå, eftersom Melania alltid vrider bort kroppen så fort han vill nudda vid henne.

Det är förnedrande scener som Melania utsätter sin man för.
Man kan skratta åt det skadeglatt, men inget blir bättre av att de farligaste ledarna har miserabla äktenskap.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mPWd4l/inget-blir-battre-av-att-melania-gor-donald-olycklig

Kvinnan måste släppa till om mannen vill och helt oavsett om hon vill. Inte bara för att han kräver det utan för att det är hennes plikt att hålla en farlig världsledare på gott humör.
Obs tycker inte synd om Melania Trump. Men blir nästan lite, lite rädd när jag läser en kvinna som har samma syn på kvinnokroppen som... tja, Pastor Gregorius.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in