2025-03-07, 12:27
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tycker du vinklar och vrider som vanligt. Ayari Jr, Fesshaie, och Abdihakin hade med allra största säkerhet alla fått rikligt med speltid om dom lyckats hålla sig skadefria. Victor var ojämn och tog inte riktigt chansen när han fick den. Den enda av dom yngre som kan gnälla över att han inte riktigt fick chansen att visa vad han gick för var Faqa. Tror till och med Järeteg fått spela under MT om han inte skadat sig på hösten.
Ja kanske, kanske inte.

Tycker inte Ayari, Victor eller Fesshaie alls tog dom kliv dom behövde ta förra året. Abdihakin har jag ingen koll på.
Visst kanske dom tar klivet i år, men jag är mer skeptisk till dem nu än för ett år sen.

Citat:
Fanne var ju 18 och fick spela mer eller mindre varje match för övrigt.
Ja, det var imponerande av honom.
Vissa tar klivet, men innan dom gör det går det inte garantera något i förväg.
Citera
2025-03-07, 12:35
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vilka tänker du på? Jag köper Redkin, även om jag tycker "er" totala hype kring honom ännu är lite obefogad.

Wilson har varit katastrofal av det jag sett av honom i år.

Om du skall nämna Pavey och den där rödhåriga backen, så skulle jag kunna nämna över 10 stycken i Bajens ungdomsled som ser minst lika spännande ut. Bättre att ingen av oss drar för stora slutsatser på dessa spelare förens dom levererat någorlunda i a-lags sammanhang på något vis.
Redkin är fin, VA ser bättre ut än tidigare, Charlie Pavey och Elvis är såpass unga att de måste få mogna in i det.

Håller inte med dig om Stanley Wilson fullt ut, men han ska absolut upp i nivå om han ska vara nyttig för AIK.

Förhoppningsvis kan någon av Ayari, Fesshaie och Abdihakin Ali komma tillbaka och göra bra ifrån sig.

Kazper Karlsson och Uddenäs har jag svårt att uttala mig om.

Min poäng är att de unga spelarna på bänken nog är bättre än i fjol. T.ex är både Gono och Stoch Rydell är utlånade iår men satt på bänken förra året.
Citera
2025-03-07, 12:54
Avslutad
Är Abdihakin han som spelar centralt? Tyckte han såg oerhört intressant ut på våren innan han gick sönder.
Citera
2025-03-07, 12:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Redkin är fin, VA ser bättre ut än tidigare, Charlie Pavey och Elvis är såpass unga att de måste få mogna in i det.

Håller inte med dig om Stanley Wilson fullt ut, men han ska absolut upp i nivå om han ska vara nyttig för AIK.

Förhoppningsvis kan någon av Ayari, Fesshaie och Abdihakin Ali komma tillbaka och göra bra ifrån sig.

Verkar vara ganska eniga. Redkin ser spännande ut även om han behöver ta steget, medans det är desto osäkrare seda.

Citat:
Min poäng är att de unga spelarna på bänken nog är bättre än i fjol. T.ex är både Gono och Stoch Rydell är utlånade iår men satt på bänken förra året.
Förra året hade ni ändå Ayari, Victor, Gono, Fesshaie, Sichenje, Faqam Ring, Fanne, Bonde, Abdihakin och Edh vid den här tiden. Det var rätt höga förhoppningar på några av dem då.
Citera
2025-03-07, 13:13
Medlem
Citat:
Man undrar ju vilka lag som har mest dragningskraft just nu, skulle en ung anfallare välja AIK framför Sirius? AIK ska ju pissa på Sirius i alla lägen men känns ju som att ni är på uppgång och har ett fint projekt som kan locka unga spelare medan AIK är mer turbulent men lockar med annat.

Nästa steg för Sirius är väl att börja sälja direkt till topp fem ligorna i högre utsträckning, samt att köpa in dyrare spelare. Får ni träff där så kommer det att börja rassla till rejält.

Jeng till Ligue 1 och Salech till Championship är ju en rätt bra start. Det går dessutom överlag väldigt bra för dom spelarna vi skickat utomlands senaste två åren. Hur dyrt vi köper får vi se närmsta veckorna, både Walta och Salech kostade runt 6 miljoner(och med vfk pröjsade vi Bröndby närmare 15 för Salech).

Tror vi betalar hyfsat konkurrenskraftiga löner för unga spelare nu ändå. Det är att spendera stora summor på äldre spelare vi ryggat lite för och inga dragkamper vi tagit, ens på våra egna äldre på utgående kontrakt. Det är där vi håller nere våra lönekostnader.
Citera
2025-03-07, 13:16
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Verkar vara ganska eniga. Redkin ser spännande ut även om han behöver ta steget, medans det är desto osäkrare seda.

Förra året hade ni ändå Ayari, Victor, Gono, Fesshaie, Sichenje, Faqam Ring, Fanne, Bonde, Abdihakin och Edh vid den här tiden. Det var rätt höga förhoppningar på några av dem då.
Exakt, men i osäkerheten kan man konstatera att Kazper och Uddenäs har varit dugliga och bra allsvenska spelare, något som grabbarna Ring, Faqa och Bonde har haft svårt med. Uddenäs gjorde ju 7+3 i Häcken på 1665 minuter, kan jämföras med Abrahams 7+3 på 1637 minuter förra säsongen.

Sichenje var ett huvudlöst tapp såhär i efterhand.

Naivt att tro att alla tre av de skadade kommer tillbaka bra men hoppas att någon av dem lyckas bra iaf.

Men men, vi får väl se hur det blir under säsongen.
Citera
2025-03-07, 13:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag tyckte att Mikkjal (eller vad han heter) sa kloka saker i podden med Lundh och har en sund tanke på hur unga spelare ska slussas in långsamt så att det läggs för stor börda på deras axlar så det kan slå fel men jag läste också in mellan raderna att det också är ett sätt att skydda sig själv; litet väl defensiv kanske?
Citera
2025-03-07, 13:47
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tyckte att Mikkjal (eller vad han heter) sa kloka saker i podden med Lundh och har en sund tanke på hur unga spelare ska slussas in långsamt så att det läggs för stor börda på deras axlar så det kan slå fel men jag läste också in mellan raderna att det också är ett sätt att skydda sig själv; litet väl defensiv kanske?
Där har du väl problemet i ett nötskal, vad man än gör så är det utfallet som avgör om man är geni eller dåre. Just det uttalandet en gardering för att skydda sig i framtiden.

Men samtidigt kan man tänka på det där med börda. Är den tyngre om man får spela mycket eller är det kanske rent av lättare om man får ett större förtroende. Är väl individuellt för både spelare och tränare.

Jag hoppas att han slussar långsamt där det behövs och snabbt när de är redo.
Citera
2025-03-07, 13:49
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Tycker du vinklar och vrider som vanligt. Ayari Jr, Fesshaie, och Abdihakin hade med allra största säkerhet alla fått rikligt med speltid om dom lyckats hålla sig skadefria. Victor var ojämn och tog inte riktigt chansen när han fick den. Den enda av dom yngre som kan gnälla över att han inte riktigt fick chansen att visa vad han gick för var Faqa. Tror till och med Järeteg fått spela under MT om han inte skadat sig på hösten.

Fanne var ju 18 och fick spela mer eller mindre varje match för övrigt.
Fanne är 21? Eller missar jag något?
Citera
2025-03-07, 13:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Exakt, men i osäkerheten kan man konstatera att Kazper och Uddenäs har varit dugliga och bra allsvenska spelare, något som grabbarna Ring, Faqa och Bonde har haft svårt med. Uddenäs gjorde ju 7+3 i Häcken på 1665 minuter, kan jämföras med Abrahams 7+3 på 1637 minuter förra säsongen.

Sichenje var ett huvudlöst tapp såhär i efterhand.

Naivt att tro att alla tre av de skadade kommer tillbaka bra men hoppas att någon av dem lyckas bra iaf.

Men men, vi får väl se hur det blir under säsongen.
Uddenäs gjorde det i ett Häcken som vann guld, Abraham i ett Göteborg som kom på trettonde plats. Det är en jävla skillnad.
Citera
2025-03-07, 13:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Fanne är 21? Eller missar jag något?
Inte när han debuterade
Citera
2025-03-07, 13:59
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Uddenäs gjorde det i ett Häcken som vann guld, Abraham i ett Göteborg som kom på trettonde plats. Det är en jävla skillnad.
Uddenäs var 19 och Abraham 22, apropå en jävla skillnad. Men ja, det är inte helt analogt. Menar mest att Uddenäs inte är en sopa även om det verkar som det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in