2025-03-07, 08:36
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Enligt Medvikts senaste film är det Ninetone som gått ut hårt inatt för att strika ner filmer som är Anjo-kritiska.

Kan någon förklara för en newbie hur Ninetone kommer in i sammanhanget? Är inte det typ ett skivbolag?

Ninetone sysslar även med management.

Med det sagt - att skilja Anjo och Ninetone åt i detta sammanhang är dumt. Hade Anjo ogillat att Ninetone går runt och strikear videor så hade han kunnat plocka upp telefonen och säga åt dom att ge fan åt det eller så hittar han någon annan att representera honom. Men Anjo kommer säkert ha det som ursäkt när folk börjar bli alltför kritiska.
Citera
2025-03-07, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Spännande resonemang han hade, hans fästa kommentar under videon
Fäst av ANJO
@ANJO1
för 4 år sedan
För att slippa upprepa mig under vissa kommentarer så får ni ett sammanfattande här för dom som inte förstod videon genom att bara titta på den. Dom flesta har förstått men ser att många inte förstår... Jag är inte emot att prata/roasta/kritisera/hänga ut folk som gjort fel, mitt enda problem med Anis är hur han hanterat hela denna situation genom att polisanmäla, strika ner videos och hota kreatörer tillsammans med sitt ”Team”.Det jag menar på är att han har själv gjort de som folk gör mot honom nu och tar till dessa åtgärder som möten med Youtube för att ta ner videos han inte äger med hjälp upphovsrättsanspråk. Hade han blivit censurerad på samma sätt för 3 år sedan hade han aldrig varit där han är idag och mycket av det är min poäng. Hoppas jag slipper upprepa mig mer. Jag gör absolut samma sak som han gjorde, enda skillnaden är att om samma sak händer mig kommer jag besvara det och inte ta till möten med Youtube, polisanmäla, strika eller hota folk för då skulle jag precis som Anis anses vara en HYCKLARE! Ps. Tack för allt support. 90% förstår och supportar de jag gör vilket jag uppskattar men för er som inte fatta videon hoppas jag förstår bättre nu ❤️🙏🏼👍🏻"

Anjo är Sveriges värsta hycklare

Och ändå har Anis, trots fel och brister, tagit sig så mycket längre än Anjo Lundell och Joakim Björlund
Citera
2025-03-07, 08:42
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Anjo har Ninetone som manager, dom sköter alltså sånt som Anjo inte kan själv, typ skatter och sånt
Doch tror jag att Anjo bara skrev med deras namn som en förstärkning. Skulle dom verkligen vilja bli sammankopplade till något Anjo gör nu för tiden? Tänker att Stefan H ångrar sig djupt när det gäller mockumentären, den kan stå bolaget dyrt

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Med det sagt - att skilja Anjo och Ninetone åt i detta sammanhang är dumt. Hade Anjo ogillat att Ninetone går runt och strikear videor så hade han kunnat plocka upp telefonen och säga åt dom att ge fan åt det eller så hittar han någon annan att representera honom. Men Anjo kommer säkert ha det som ursäkt när folk börjar bli alltför kritiska.

Är det någon mening att kontakta dem o ifrågasätta samarbetet de har med YTs största mobbare?
Citera
2025-03-07, 08:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Anjo gick ju dessutom ut och sa att han skulle strikea allt som hanterade dokumentären och att han harnätverk som gör att inte en enda skulle bli kvar.
Citera
2025-03-07, 09:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är det någon mening att kontakta dem o ifrågasätta samarbetet de har med YTs största mobbare?
De står ju bakom dravlet om Antonio, så troligen inte.
Anjo är en kassako för dem.
Citera
2025-03-07, 09:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De står ju bakom dravlet om Antonio, så troligen inte.
Anjo är en kassako för dem.

Varför hittar jag inte Anjo/Pontus i deras klientlista?
https://www.ninetone.com/management/clients
Citera
2025-03-07, 09:14
Medlem
Hillsongsekts avatar
Några livstecken från Anjo på insta eller kör han en rask och gömmer sig i väntan på att detta magiskt ska glömmas bort?
Citera
2025-03-07, 09:19
Medlem
Citat:

https://www.ninetone.com/ninetone-nation/booking
Citera
2025-03-07, 09:24
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
https://www.ninetone.com/ninetone-nation/booking

Tack!
Det vore intressant att se vad övriga artister inom bolaget, eller kvällspressen, tycker kring vem de står bakom.
Citera
2025-03-07, 09:42
Medlem
Citat:

Men julia frölich är med 🤣 då ser man vad ninetone har för kvalitet på sitt klientel.
Citera
2025-03-07, 09:52
Avslutad
Alex är tydligen bekant med Ninetone-Stefan så han borde kunna göra en intervju och fråga om deras ställningstagande till vad som hänt och händer
Citera
2025-03-07, 09:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Han finns med under previous artists, så tydligen inte längre aktuell
Vad har hänt och när hände detta?

Jag uppfattade det också så men tänkte att jag kanske inte fattade hur det funkar...
Testade att gå in o boka honom men då är det tomt.

Å andra sidan ser man i Brott o blandats film från igår att Ninetone OCH Anjo står bakom anmälningarna av hans filmer.

Jag fattar inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in