2025-03-07, 07:20
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
Jag rapporterade alla (typ 5-6) videor Pontus lagt upp där han antingen gör reklam för dokumentären i själva videon, eller har med Vimeo-länken i beskrivningen.
Sen poff, ingen reklam på någon video! Jag väljer att personligen ta åt mig all ära för hans förlorade inkomst

Jag har reklam kvar på hans videor.
Citera
2025-03-07, 07:24
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Dum fråga säkert -
Men varför anmäler inte, exempelvis Lokal, Chrippa, Cluee, Linnea etc Anjos kanal för brott mot upphovsrätt? Han har ju själv delat massor från andras kanaler, ofta med pitchat ljud eller i svartvitt, gissningsvis för att inte YTs själva ska upptäcka det.
Men om dessa kreatörer skulle anmäla är det ju betydligt fler än tre av Anjos videor som skulle strikas ner?

Bumbi försökte och Anjo skrattade ut henne. Det är en serie på 10 videor. Om de inte ligger kvar beror det på att han tycker sig vara finrummets kreatör och inte för att Bumbi ( som har en på papperet diagnostiserad funktionsnedsättning) bad om det i månader.
Citera
2025-03-07, 08:07
Medlem
Vem var på bilden där Anjo hyllade en familj som var även som hans familj?
Fru Books tjuvaktiga dotter?
Om det nu är så måste han vara inne i en sorts psykos alternativt totalt borta på benzo?
Tror han att genom tystnad och käcka familjebilder att folk glömma all skit han spridit i åratal?
Hoppas nu Cluee vågar ta upp all kritik som haglat de senaste veckorna det skulle få Anjo helt bindgalen.
Citera
2025-03-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Är nog mer att det varit ett etikettsbrott bland reaction youtubers och att de har moral nog att känna att der vore hyckleri att själva reacta på andras content men anmäla när andra gör det på deras content.

Våldtäktsförsvararen Pontus Anjo Björlund med vännen Stefan Hallgren har inte riktigt den moralen.
Exakt så
Citera
2025-03-07, 08:09
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Dum fråga säkert -
Men varför anmäler inte, exempelvis Lokal, Chrippa, Cluee, Linnea etc Anjos kanal för brott mot upphovsrätt? Han har ju själv delat massor från andras kanaler, ofta med pitchat ljud eller i svartvitt, gissningsvis för att inte YTs själva ska upptäcka det.
Men om dessa kreatörer skulle anmäla är det ju betydligt fler än tre av Anjos videor som skulle strikas ner?

Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Bumbi försökte och Anjo skrattade ut henne. Det är en serie på 10 videor. Om de inte ligger kvar beror det på att han tycker sig vara finrummets kreatör och inte för att Bumbi ( som har en på papperet diagnostiserad funktionsnedsättning) bad om det i månader.

Om jag förstått det rätt så är det främst material från youtube som går hyfsat lätt strikea ner, men i Bumbis fall var väl hennes material från tiktok och insta? Man kan säkert strikea sånt också men tror det är svårare att få youtube att granska saker manuellt utan ett nätverk i ryggen.

Men som någon skrev finns det ju någon slags hederskodex där man inte strikear. Vill minnas att Anjo varit skitförbannad på Cluee förr för att han strikeade videos och Anjos tyckte det var fegt och löjligt. Vilket det såklart är, vad hände med "är man med i leken.." ?
Citera
2025-03-07, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Om jag förstått det rätt så är det främst material från youtube som går hyfsat lätt strikea ner, men i Bumbis fall var väl hennes material från tiktok och insta? Man kan säkert strikea sånt också men tror det är svårare att få youtube att granska saker manuellt utan ett nätverk i ryggen.

Men som någon skrev finns det ju någon slags hederskodex där man inte strikear. Vill minnas att Anjo varit skitförbannad på Cluee förr för att han strikeade videos och Anjos tyckte det var fegt och löjligt. Vilket det såklart är, vad hände med "är man med i leken.." ?

Video där Anjo är irriterad på Pontus Rasmussion pga copyright strikes.
https://youtu.be/LkObARnsEdY?si=ZzF0slLJKgE8jV5C
Citera
2025-03-07, 08:27
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRS-80
Video där Anjo är irriterad på Pontus Rasmussion pga copyright strikes.
https://youtu.be/LkObARnsEdY?si=ZzF0slLJKgE8jV5C

time stamp sneeella?
Citera
2025-03-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Han brukade vara fet(are) , han är östgöte (det är så man skiljer honom från Verz) , han kan inte uttala "alla" korrekt utan säger aalla.
Nu verkar han satsa på att bli tubens exposer , först till stupstocken var Pontus Rasmusson, nu har han siktet inställt på Anis.
https://youtu.be/xZoNMj6GgGI

Spännande resonemang han hade, hans fästa kommentar under videon
Fäst av ANJO
@ANJO1
för 4 år sedan
För att slippa upprepa mig under vissa kommentarer så får ni ett sammanfattande här för dom som inte förstod videon genom att bara titta på den. Dom flesta har förstått men ser att många inte förstår... Jag är inte emot att prata/roasta/kritisera/hänga ut folk som gjort fel, mitt enda problem med Anis är hur han hanterat hela denna situation genom att polisanmäla, strika ner videos och hota kreatörer tillsammans med sitt ”Team”.Det jag menar på är att han har själv gjort de som folk gör mot honom nu och tar till dessa åtgärder som möten med Youtube för att ta ner videos han inte äger med hjälp upphovsrättsanspråk. Hade han blivit censurerad på samma sätt för 3 år sedan hade han aldrig varit där han är idag och mycket av det är min poäng. Hoppas jag slipper upprepa mig mer. Jag gör absolut samma sak som han gjorde, enda skillnaden är att om samma sak händer mig kommer jag besvara det och inte ta till möten med Youtube, polisanmäla, strika eller hota folk för då skulle jag precis som Anis anses vara en HYCKLARE! Ps. Tack för allt support. 90% förstår och supportar de jag gör vilket jag uppskattar men för er som inte fatta videon hoppas jag förstår bättre nu ❤️🙏🏼👍🏻"

Anjo är Sveriges värsta hycklare
Citera
2025-03-07, 08:31
Avslutad
Det finns hur många videor som helst där Anjo hånar och förtalar. Anmäl
Sen skulle en strikex3 betyda bye bye, vilket Chrippa och Linnea skulle kunna få till, om dom som drabbade anmälde.
Han har väl gjort en del videos där han tagit upp andras videor också, så som Släkten? Bara att anmäla
2025 kommer bli Anjos värsta år, och då är vi bara i Mars månad
Citera
2025-03-07, 08:32
Medlem
miapetters avatar
Enligt Medvikts senaste film är det Ninetone som gått ut hårt inatt för att strika ner filmer som är Anjo-kritiska.

Kan någon förklara för en newbie hur Ninetone kommer in i sammanhanget? Är inte det typ ett skivbolag?
Citera
2025-03-07, 08:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
time stamp sneeella?
1:30-3:00
Citera
2025-03-07, 08:34
Avslutad
Citat:
Enligt Medvikts senaste film är det Ninetone som gått ut hårt inatt för att strika ner filmer som är Anjo-kritiska.

Kan någon förklara för en newbie hur Ninetone kommer in i sammanhanget? Är inte det typ ett skivbolag?

Anjo har Ninetone som manager, dom sköter alltså sånt som Anjo inte kan själv, typ skatter och sånt
Doch tror jag att Anjo bara skrev med deras namn som en förstärkning. Skulle dom verkligen vilja bli sammankopplade till något Anjo gör nu för tiden? Tänker att Stefan H ångrar sig djupt när det gäller mockumentären, den kan stå bolaget dyrt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in