Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-07, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jaså, det "förstår" du?

https://euvsdisinfo.eu/report/ukraines-fertile-lands-no-longer-belong-to-the-ukrainians/

Du ljuger som vanligt ser jag.

Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Ja just det!

Ukraina är inget land, det är ett jävla skithål som vore bra om ryssarna tog hand om så vi, åtminstone här i Sverige slapp.

Vad i helvete ska vi med det jävla träsket att göra?

Har det hänt något på fronten eller, sitter ni stumma i väntan på vad ryssen kan göra, idioter!

Hoppas nästan det dimper ner en atombomb i huvet på mig så jag slipper era hjärndöda jävla haranger här och moderatorerna borde brinna i helvetet för hur de "modererar"!
Varför alltid samma svammel från er putinkramare?
Det börjar med att ni påstår att ni är neutrala och bara vill ge en ”mer samlad bild” och bara vill ha ”fred”(Läs Ukrainas kapitulation) sen efter ett tag kryper sanningen fram, som i detta fallet där Ukraina tydligen inte är ett land. Och tydligen därför inte har rätt att finnas och därmed inte att försvara sig heller.

Varför inte bara vara ärliga från början att ni hatar Ukraina och älskar Ryssland och Putin?
Citera
2025-03-07, 07:41
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Vad är det du inte fattar? Att vissa saker kan inte sägas av presidenten, men kan sägas av en partiledare på högerkanten? Ett axplock:

Logiken (svårt för dig att hänga med i, jag vet) är att det som aldrig sagts, existerar inte heller.
I din hjärna, visst. Men det har inget värde.
Citera
2025-03-07, 07:51
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Skulle inte tro det, snarare tvärt om.

Jo, så är det.
Putin och Ryssland invaderade Ukraina.
T o m Trump har förstått det.
Inte är du sämre i skallen än Trump?
Citera
2025-03-07, 07:52
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Trump pressar både Ryssland och Ukraina om fredsavtal. Många eftergifter för Ukraina. Nästa vecka är det dags för USA och Ukraina att hålla möte i Saudiarabien där USA träffade Ryssland för några veckor sedan. Det känns som Ukraina vill ha fredsavtal ganska omgående. Men Ryssland verkar inte ha någon brådska. Hur är läget vid fronten ? Har de sprängt några fler kullar och lador ? Mycket viktig rapportering gällande krigets avgörande fas nu i slutet av kriget.

"Trumps ord om fred i Ukraina: Ryssland har inget val"

"Ett avtal där USA får rätt till stora delar av Ukrainas sällsynta mineraler och jordartsmetaller. Trumps administration har även offentligt sagt att Ukraina kommer behöva gå med på att avträda land och uteslutit ett framtida Nato-medlemskap."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-ord-om-fred-i-ukraina-ryssland-har-inget-val/

Blir detta Trumppaket verklighet lär det fira i Kreml för det är ju ett fredsavtal på Rysslands villkor.
Citera
2025-03-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jaså, det "förstår" du?

https://euvsdisinfo.eu/report/ukraines-fertile-lands-no-longer-belong-to-the-ukrainians/

Du ljuger som vanligt ser jag.

Nej, det gör jag INTE.

Att svenska och andra politiskt korrekta medier inte bryr sig om detta och att EU har lögnmedia om att detta inte är sant förändrar inte saken.

Här är en amerikansk forskningsrapport angående detta:

https://www.oaklandinstitute.org/new-report-take-over-ukrainian-agricultural-land

Hur som helst: Hur känns det när det pågår en huggsexa mellan USA och EU angående de ukrainska råvarutillgångarna?

Är det också en rysk propagandalögn?

Vad är det för "demokrati" när ett lands befolkning INTE äger råvarotillgångar och jordbruksmark? Det är ju tamigfan en KOLONI! Eller?
Citera
2025-03-07, 07:55
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

Ukraina är inget land, det är ett jävla skithål som vore bra om ryssarna tog hand om så vi, åtminstone här i Sverige slapp.

Hoppas nästan det dimper ner en atombomb i huvet på mig så jag slipper era hjärndöda jävla haranger här och moderatorerna borde brinna i helvetet för hur de "modererar"!

Din uppfattning är tydlig. Den är dock helt orelevant.
Din nästa kommentar, visar på vilken mental nivå du befinner dig.
Citera
2025-03-07, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Folkomröstningar om statusen för Donetsk och Luhansk oblaster, som tillsammans utgör Donbasregionen, ägde rum den 11 maj 2014.

Dessa regioner har dessutom alltid tidigare röstat på pro-ryska presidentkandidater.

Jag bor i en kommun som aldrig röstat borgerligt. Ger det oss rätt att starta separatistuppror så vi slipper den borgerliga regeringen? Eller vänta, eftersom jag alltid röstar borgerligt så kanske jag borde flytta från min uppväxtort?

Hm knivigt hur man ska göra när jag gillar regeringen och grannarna ogillar den. Kanske det bästa är att acceptera att vi tycker olika? Eller vad tror du?
Citera
2025-03-07, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nu finns det ingen lista över vad Ryssland har tagit eller förvaltar(t v).
Så du kan omöjligen säga det du påstår. Du har inte fakta att backa upp med.
Du hittar på.

Det är dock mycket stora tillgångar det rör sig om som är västägda i Ryssland.

Det riktigt allvarliga om EU/Storbrittannien beslagta ryska tillgångar i europa är ju att det kan vålla misstro och att länder börjar dra tillbaka tillgångar från Europa för att inte drabbas själva. Om länder utanför Euro och Dollar börjar misstro dessa valutor kan det få riktigt katastrofala konsekvenser för världsekonomin.

Jag tror tunga ekonomiska aktörer i västerlandet varnar mycket skarpt för detta. Beslagtagande är ett tve-eggat svärd.
Citera
2025-03-07, 08:00
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Har de verkligen gjort det?

Fram med bevis då för det jag sett liknar inget annat än folkmord och förföljelse av ryssar.

Lögnaren här är du!

Vi kan börja med dig och dina folkmord och förföljelse av ryssar.
Kan man ana att du kommer att dra upp Donbass?
Du blir inte den förste i så fall.

Rapporter från oberoende och neutrala källor har redovisats ett flertal gånger i fallet med Donbass.
UNHCR, HRW m fl.
Kan du göra bättre ifrån dig?
Nyfiken på vad du har att komma med….😁
Citera
2025-03-07, 08:01
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Det är dock mycket stora tillgångar det rör sig om som är västägda i Ryssland.

Gå tillbaka till inlägget jag svarade på.
Ta det som utgångspunkt.
Citera
2025-03-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Tack. Då blev det ännu mindre tid hos bolsjevikerna.
Men 1945...
Sju år före sin död, som förberedelse för att Sovjetunionen gick med i det nybildade FN, framförde Stalin förslaget att Ukraina var en självständig stat.

Hans uttalande kom till under konferensen som etablerade FN i San Francisco våren 1945. Där krävde Stalin att Ukraina skulle tas in i organet som en separat, distinkt nation med alla de rättigheter och privilegier som följer med fullt medlemskap, inklusive dess egen ambassadör och deltagande som medlemsland i alla FN-sessioner.
Citera
2025-03-07, 08:05
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Det riktigt allvarliga om EU/Storbrittannien beslagta ryska tillgångar i europa är ju att det kan vålla misstro och att länder börjar dra tillbaka tillgångar från Europa för att inte drabbas själva. Om länder utanför Euro och Dollar börjar misstro dessa valutor kan det få riktigt katastrofala konsekvenser för världsekonomin.

Jag tror tunga ekonomiska aktörer i västerlandet varnar mycket skarpt för detta. Beslagtagande är ett tve-eggat svärd.

Jag tror att världen inte skulle se några problem i detta, utifrån fakta om att Ryssland har invaderat Ukraina.
Förstört stora områden.
Mördat civila. Barn, kvinnor och äldre.
Våldtagit.

Krigsbrott i mängder.

Men låt oss säga så här.
Beslagta de ryska tillgångarna nu och använd de till Ukrainas intressen.

Efter kriget, kan Ryssland anföra klagomål i Haag.
Skulle man anse att Ryssland har rätt, får de tillbaka sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in