Citat:
Ursprungligen postat av
platyzma
Jag baserar det på att Ryssland varit ett hot mot Europa, inklusive Storbritannien i över 100 år nu och ganska ofta århundradena innan det gällande östra och norra Europa (inklusive Storbritannien).
INGEN Europé tror på Ryska ledares ord att invasion och påverkan slutar med Ukraina. Alla tänkande Européer under 35 ser hur Belarus lider under Putins stövel och alla äldre minns eller har familj som minns Ryska stöveln bakom järnridån.
Ni är mer hatade än ni fattar.
Citat:
Ursprungligen postat av
peaceplease
Historielösa är vad du och de flesta andra i den här tråden är!
Har ingen som helst förmåga att tyda eller förutse era ideer eller vart er stridslystnad kommer att ta er...
Jag önskar er lycka till i kriget som kommer och avgör hur det egentligen står till.
Sanningen kommer ni aldrig nära och det gör er (krigshetsare) till förlorare!
Blod är blod och här rinner det på bra! (I ryssland )
Jag ser att du är historiskt intresserad.
Många gaphalsar i tråden surrar om saker som de inte vet så mycket om. Det blir så när det saknas förbindelse mellan hjärnan och munnen.
Putin pratar om Ryssland och det ryska. Ukraina är inte ett eget land.
Peter den stora, levde 1672-1725. Förebild för Putin.
Ukraina – Äldre historia
Citat:
I det som i dag är norra Ukraina grundades i slutet av 800-talet Kievriket som blev ett mäktigt furstendöme. Från 1200-talet hamnade området under först mongolisk och senare polsk och litauisk överhöghet. Från 1600-talet var det ryssar som dominerade, och 1922 blev Ukraina en del av Sovjetunionen. Ukraina drabbades av utbredd svältdöd och hårt förtryck under sovjetledaren Josef Stalin på 1930-talet, och under andra världskriget dog miljontals ukrainare i krig, umbäranden och utrensningar.
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/ukraina/aldre-historia/
89 år i Sovjetunionen, som Ryssland också var en del i, gör inte Ukraina till ryskt.
Lika lite som Finland och Norge vore svenskt.