Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-07, 06:46
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Din läsförståelse är begränsad.
Du hänvisar till en artikel, ditt argument, där det står att det inte finns några bevis för att kropparna har varit i planet.
Samtidigt finns det filmer från nedslagsplatsen. Fanns inga kroppar där. Inte i den omfattning som det borde göra.
Fake av Ryssland med andra ord.
Samt att det var totalt ologiskt att dom skulle varit ombord med tanke på planets rutt som jag kommer ihåg.
Citera
2025-03-07, 07:06
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jag baserar det på att Ryssland varit ett hot mot Europa, inklusive Storbritannien i över 100 år nu och ganska ofta århundradena innan det gällande östra och norra Europa (inklusive Storbritannien).

INGEN Europé tror på Ryska ledares ord att invasion och påverkan slutar med Ukraina. Alla tänkande Européer under 35 ser hur Belarus lider under Putins stövel och alla äldre minns eller har familj som minns Ryska stöveln bakom järnridån.
Ni är mer hatade än ni fattar.

Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Historielösa är vad du och de flesta andra i den här tråden är!

Har ingen som helst förmåga att tyda eller förutse era ideer eller vart er stridslystnad kommer att ta er...

Jag önskar er lycka till i kriget som kommer och avgör hur det egentligen står till.

Sanningen kommer ni aldrig nära och det gör er (krigshetsare) till förlorare!

Blod är blod och här rinner det på bra! (I ryssland )

Jag ser att du är historiskt intresserad.
Många gaphalsar i tråden surrar om saker som de inte vet så mycket om. Det blir så när det saknas förbindelse mellan hjärnan och munnen.

Putin pratar om Ryssland och det ryska. Ukraina är inte ett eget land.
Peter den stora, levde 1672-1725. Förebild för Putin.

Ukraina – Äldre historia

Citat:
I det som i dag är norra Ukraina grundades i slutet av 800-talet Kievriket som blev ett mäktigt furstendöme. Från 1200-talet hamnade området under först mongolisk och senare polsk och litauisk överhöghet. Från 1600-talet var det ryssar som dominerade, och 1922 blev Ukraina en del av Sovjetunionen. Ukraina drabbades av utbredd svältdöd och hårt förtryck under sovjetledaren Josef Stalin på 1930-talet, och under andra världskriget dog miljontals ukrainare i krig, umbäranden och utrensningar.
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/ukraina/aldre-historia/

89 år i Sovjetunionen, som Ryssland också var en del i, gör inte Ukraina till ryskt.
Lika lite som Finland och Norge vore svenskt.
Citera
2025-03-07, 07:16
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease

Ryssland har Aldrig varit ett hot mot Europa.

Ryssland är en stor del av Europa och historiskt sett, skulle det tjäna oss alla här att samarbeta istället för att kriga.

Två årtal.
1939. Polen. Finland. Estland. Lettland. Litauen.
2014. Ukraina.
2022. Mera Ukraina.
Sist jag kollade var de länder i Europa.
Men du har kanske nyheter på den fronten att komma med?

Det sista. Håller med. Dumt att man i sin utrikespolicy har tagit in Primakovs doktrin från 1996.
Citera
2025-03-07, 07:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ukraina säljer jordbruksmark för fullt till utländska investerare (främst USA vad jag förstår).
Jaså, det "förstår" du?

https://euvsdisinfo.eu/report/ukraines-fertile-lands-no-longer-belong-to-the-ukrainians/

Citat:
Such claims have been circulating since at least 2014 and are often linked to narratives about Western control over Ukrainian resources against the backdrop of geopolitical conflicts. These narratives are usually used to sow distrust among the Ukrainian population and fuel fears of external domination.

Du ljuger som vanligt ser jag.
Citera
2025-03-07, 07:24
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Jag ser att du är historiskt intresserad.
Många gaphalsar i tråden surrar om saker som de inte vet så mycket om. Det blir så när det saknas förbindelse mellan hjärnan och munnen.

Putin pratar om Ryssland och det ryska. Ukraina är inte ett eget land.
Peter den stora, levde 1672-1725. Förebild för Putin.

Ukraina – Äldre historia

https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/europa/ukraina/aldre-historia/

89 år i Sovjetunionen, som Ryssland också var en del i, gör inte Ukraina till ryskt.
Lika lite som Finland och Norge vore svenskt.

Ej att förglömma att Kievrus grundades av Svear, men men, stollen jag stångades med kallar ju oss EU-medborgare historielösa.

Men när han fick riktigt svar på tal blev det knäpptyst som alltid från vatniks, inga riktiga motargument, bara whataboutism, projektion och lögner.
Citera
2025-03-07, 07:28
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Fast så är det ändå Ryssland som attackerat sitt eget (tidigare) brödrafolk och slaktat tiotusentals civila, huggit huvudet av krigsfångar, våldtagit, malt städer till grus med artilleri.
Och fortsatt vägrar retirera, jo krigshetsarna är Putinister, allt annat är lögn.
Helt rätt! Problemet är egentligen inte ryska befolkningen, problemet är Kreml. En liten klick narcissister och syltryggar som inte bryr sig om människor, bara sig själva!
Citera
2025-03-07, 07:30
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nu är det inte jag som styr människor, varken rtssar eller ukrainare. Däremot verkar det finnas gott om svenskar som tror sig kunna styra vad ukrainare skall göra.

Ukraina säljer jordbruksmark för fullt till utländska investerare (främst USA vad jag förstår) och nu bönar och ber Zelenski för att få skriva under ett avtal där man lovar bort hälften av landets råvarotillgångar till USA. EU verkar vara intresserade av andra halvan.

Tittade du på den där filmen? Hur tror du det är att försöka inta en stad/by där nästan allt är raserat och det är mycket svårt att hitta skydd?

Vet du att hälften av dem som nu kommer till Sverige enligt "massflyktsdirektivet" är män?

Tydligen så vill man hellre vara styrda av USA framför Ryssland. Enkel mattemaik, eller hur?
Citera
2025-03-07, 07:32
Medlem
Citat:

89 år i Sovjetunionen...
Eller 69 år...
Citera
2025-03-07, 07:33
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
När det gäller de frysta ryska tillgångarna i Väst kan tilläggas.
Ryssarna har fryst Väst-tillgångar med ungefär samma värde.
Det handlar främst om Västs delägande i ryska olje och gas-projekt, samt investeringar i ryska aktier.

Så om man tar av Rysslands valutareserv för allehanda projekt till Ukraina , blir det i praktiken Väst-investerare i Ryssland som betalar

Nu finns det ingen lista över vad Ryssland har tagit eller förvaltar(t v).
Så du kan omöjligen säga det du påstår. Du har inte fakta att backa upp med.
Du hittar på.
Citera
2025-03-07, 07:34
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Eller 69 år...

Tack. Då blev det ännu mindre tid hos bolsjevikerna.
Citera
2025-03-07, 07:35
Medlem
Trump pressar både Ryssland och Ukraina om fredsavtal. Många eftergifter för Ukraina. Nästa vecka är det dags för USA och Ukraina att hålla möte i Saudiarabien där USA träffade Ryssland för några veckor sedan. Det känns som Ukraina vill ha fredsavtal ganska omgående. Men Ryssland verkar inte ha någon brådska. Hur är läget vid fronten ? Har de sprängt några fler kullar och lador ? Mycket viktig rapportering gällande krigets avgörande fas nu i slutet av kriget.

"Trumps ord om fred i Ukraina: Ryssland har inget val"

"Ett avtal där USA får rätt till stora delar av Ukrainas sällsynta mineraler och jordartsmetaller. Trumps administration har även offentligt sagt att Ukraina kommer behöva gå med på att avträda land och uteslutit ett framtida Nato-medlemskap."

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/trumps-ord-om-fred-i-ukraina-ryssland-har-inget-val/
Citera
2025-03-07, 07:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Förväntar du dig att Polens president öppet säger att det vore najs att ta tillbaka Lvov? Nej, det komer inte att hända. Därför skrev jag:

Vänd på frågan. Hade Polen haft något emot att få Lvov, OM det kunde ske smärtfritt?

Du för samma konspirationsteorier som Moretex, som sitter och hittar på fantasier.
Polens stöd till Ukraina har varit från första dagen.
Polen är en av Ukrainas största och viktigaste partners.
Polen har själva påtalat den roll de har haft för Ukraina.

Så dina fantasier och lögner har ingen bäring.
Klappträ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in