Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-07, 01:56
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Lägg til UK, Nederländerna och Tjeckien , + 90 miljoner.

Jag tror dom enda inom EU man kan dra av är Ungern och Slovakien, och fan vet med Slovakien efter regeringsbyte där, men visst alla ni radat upp skulle nog gå i rent krig mot Putin om vi måste, Portugal kanske duckar just det.
Citera
2025-03-07, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jag tror dom enda inom EU man kan dra av är Ungern och Slovakien, och fan vet med Slovakien efter regeringsbyte där, men visst alla ni radat upp skulle nog gå i rent krig mot Putin om vi måste, Portugal kanske duckar just det.
Vad baserar du det på? Jag har extremt svårt se svenskar anmäla sig till ett krig mot Ryssland. Det gäller alla människor som har något att förlora. Inga opinionsundersökningar behövs för att bekräfta tesen.

Se bara hur många som vill ha med tyska Bundeswehr att göra. Den dominerande åsikten är att det militära är waste of time och förlorade inkomster. Att sedan riskera liv och lem i ett krig någonstans i Ryssland är bara no-no.

Citat:
Published: 20 Dec, 2023
A new poll has found that over 60 percent of Germans wouldn’t pick up a weapon to defend their country if it was attacked.
https://www.thelocal.de/20231220/revealed-would-germans-take-up-arms-to-defend-their-country
Gissa hur många skulle gå med på att ge sig ut i ett krig mot Ryssland.
Senast redigerad av SleepyJoe 2025-03-07 kl. 02:08.
Citera
2025-03-07, 02:42
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Omöjligt. Krimkriget pågick 1853-1856. Ukrainska SSR fick Krim av Chrusjtjov 1954 under en kväll när Chrusjtjov var packad.

Är "alla" ett en- eller etttvåsiffrigt tal?

Krim är Ukrainskt, vartannat beslut minst fattas av packade eller psyksjuka ledare i Ryssland och har varit så sen gammalt.

Det är väl i runda slängar tiodubbel flotta, jämnstark armé mantalsmässigt och gravt överlägset flygvapen vi snackar om, sen har du Ukraina på det.
När jag tänker efter ska inte ens Portugal och södra Europa räknas bort, Medvedev och flera Ryska idiotledare har pratat om att tvätta sina stövlar i Lissabon flertalet gånger.
Turken ska vi inte heller glömma, finns ingen kärlek till Ryssen där, det är ett stort Natoland och via hav grannland med Ukraina…
Citera
2025-03-07, 02:55
Medlem
Citat:
Jag baserar det på att Ryssland varit ett hot mot Europa, inklusive Storbritannien i över 100 år nu och ganska ofta århundradena innan det gällande östra och norra Europa (inklusive Storbritannien).

INGEN Europé tror på Ryska ledares ord att invasion och påverkan slutar med Ukraina. Alla tänkande Européer under 35 ser hur Belarus lider under Putins stövel och alla äldre minns eller har familj som minns Ryska stöveln bakom järnridån.
Ni är mer hatade än ni fattar.

Vilket jävla svammel!

Ryssland har Aldrig varit ett hot mot Europa.

Det är vissa som tror det dock och drar upp saker som faktiskt ligger i Rysslands favör...

Ryssland är en stor del av Europa och historiskt sett, skulle det tjäna oss alla här att samarbeta istället för att kriga.

Samtidigt undrar jag... vad händer egentligen på fronten?

Ukraina borde ha dragit sig tillbaka nu, eller spelar de fortfarande allan med Usch-ulla et al ?
Citera
2025-03-07, 02:59
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
160000ton rysk ammo förstördes. Har helt missat detta. Kollosal förstörelse

När inträffade detta?

https://www.instagram.com/share/reel/BAJJ51il3e
Toropets stod i lågor 17 september 2024 och framåt. Stort ammunitionslager från sovjettiden som har byggts ut i flera etapper senaste tjugo åren.

Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Han bryr sej inte om Ukraina och dess välbefinnande övh. Den dag det är över, om han lyckas behålla huvudet dvs, kommer han förmodligen bosätta sej i något EU land vars toppar har gett honom garantier och skydd mot åtalsprocesser. Hoppas Sverige har gett honom det (och jag har sagt det förut) jag hoppas han av en ren slump blir min granne. Jävlar vad jag ska skita i hans satans brevlåda! En tolle för varje krona han stulit från det svenska folkets skattepengar.
Det är inte ukrainare du har problem med. Det är alla skandinaver du har problem med. Det och din avföring får du ta med dina boendestödjare.

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är den mediabild vi ska köpa, ja.

Kiev är en är stad med ca Tre miljoner människor. Putin har nu skickat missiler, granater och bomber mot staden i över tre år.
Inga granater har fallit över Kyiv sedan mars 2022.

Citat:
Har du någon aning om hur många civila offer det genererat? Det finns nämligen officiella ukrainska siffror på det.
Faktum är att det är väldigt, vääldigt få.
Luftvärnet runt Kyiv har haft en stor påverkan på den siffran.

Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Vet absolut att Storbritannien stått upp som skyddsmakt och allierad till Polen, eller polska intressen under många hundra år.
När polackerna blivit överfallna av tyskar och ryssar, då har alltid Storbritannien och Frankrike försökt skydda Polen.
Därför är det absolut ingen tillfällighet att just Starmer och Macron besökte Trump i Vita Huset, för att skydda "polska intressen" i Ukraina!
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Vi får väl snart se hur det går, med polackernas ambitioner om Ukraina?

Säger bara en sak, ifall ryssjävlar och skitpolacker inte kan enas om Ukraina, vad fan rör det oss?

Ta detta om Polen i en egen tråd. Du kan kalla den "Min teori om Polens intressen i Ukraina".
Citera
2025-03-07, 03:08
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Vilket jävla svammel!

Ryssland har Aldrig varit ett hot mot Europa.

Det är vissa som tror det dock och drar upp saker som faktiskt ligger i Rysslands favör...

Ryssland är en stor del av Europa och historiskt sett, skulle det tjäna oss alla här att samarbeta istället för att kriga.

Samtidigt undrar jag... vad händer egentligen på fronten?

Ukraina borde ha dragit sig tillbaka nu, eller spelar de fortfarande allan med Usch-ulla et al ?

Vilket jävla svammel att påstå att Ryssland sldrig varit ett hot mot Europa, minst 20% av hur Hitler kom till makten var Rysskräck.
Tror du Patton var den enda som ville fortsätta hela vägen till Moskva 45?
Ryssland kan säkert bli ett bra Europeiskt land, men Putler måste bort i så fall.
Citera
2025-03-07, 03:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Har Ryssland någonsin krigat i Storbritannien? Nej! Det omvända har dock skett.

Ryssland har tidigare krigat desto mer i Finland, Baltstaterna, Polen och Ukraina apropå historielektioner....

Citat:
Efter den lilla historielektionen kan du förklara varför du vill ut och kriga mot Ryssland, medan 60% tyskar inte ens skulle försvara sitt eget land.

Tyskland får väl "hyra in" legosoldater precis som Ryssland har gjort 😁

"Ryssland har tvångsrekryterat hundratals legosoldater från Jemen för att strida i Ukraina, enligt Financial Times. ”Jag skrev på för att jag var rädd”, säger en av dem till tidningen"

https://www.svd.se/a/Ooa2K3/ryssland-starks-av-hundratals-legosoldater-fran-jemen
Citera
2025-03-07, 03:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Som ni vet så har Ryssland "annekterat" de fyra länen Donetsk, Luhansk, Zaporizhia och Kherson (även om de inte lyckats ockupera dem än i sin helhet). En intressant sak är att den amerikanska ambassadören Adrian A. Basora spådde redan år 2014 att Ryssland kommer försöka lägga beslag på just dessa fyra län (oblast) och eventuellt annektera dem i framtiden.

Det var vid den tiden uppenbart för många fler att Putin inte skulle nöja sig med mindre än att säkra landväg till den nyligen annekterade Krimhalvön. Därför kom det också väldigt väl till pass att underblåsa oroligheterna i Donbass.

Nu blev det mer än så, men där låg grunden
Citera
2025-03-07, 03:59
Medlem
Citat:
Fast så är det ändå Ryssland som attackerat sitt eget (tidigare) brödrafolk och slaktat tiotusentals civila, huggit huvudet av krigsfångar, våldtagit, malt städer till grus med artilleri.
Och fortsatt vägrar retirera, jo krigshetsarna är Putinister, allt annat är lögn.

Har de verkligen gjort det?

Fram med bevis då för det jag sett liknar inget annat än folkmord och förföljelse av ryssar.

Lögnaren här är du!
Citera
2025-03-07, 06:08
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Jo, jag har bra koll och sopar mattan med Zelenskys fanboys i tråden.

Planet med de ukrainskafångarna, som Ukraina "lyckades" skjuta ned. Ja, de ljög ju att det inte fanns några ukrainskkrigsfångar på planet. De ljög något barnsligt om missiler från Iran.
Ett år senare är det bekräftat att Ryssland hade rätt, och Ukraina i vanlig ordning ljöööög.

Det dröjer nog inte länge förrän Ukraina erkänner Butcha-scam.

Din läsförståelse är begränsad.
Du hänvisar till en artikel, ditt argument, där det står att det inte finns några bevis för att kropparna har varit i planet.
Samtidigt finns det filmer från nedslagsplatsen. Fanns inga kroppar där. Inte i den omfattning som det borde göra.
Fake av Ryssland med andra ord.
Citera
2025-03-07, 06:16
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:

De proryska Separatisterna ville ha självstyre under Ukraina, eller bli självständiga.

"Val" genomförs i "folkrepublikerna" Donetsk och Luhansk. (2014)
Separatistledarna Aleksandr Zachartjenko och Igor
Plotnitskij väljs till "presidenter" i Donetsk respektive Luhansk med omkring 79 respektive 63 procent av rösterna.

Dessa regioner har dessutom alltid tidigare röstat på pro-ryska presidentkandidater.

Men snälla nån.
Jag påvisar att opinionen vill tillhöra Ukraina.
Att man röstat för pro-rysk president, i Ukraina, har inget med saken att göra.
Eller du tänker att svenskar som alltid bott i Sverige och som röstar för kommunister, helt plötsligt vill bryta ut sitt valdistrikt och införlivas i Ryssland? För att moderaterna styr i riksdagen?

Sedan att dessa omröstningar är olagliga. Bortser du ifrån.
Det finns ryska styrkor på plats. Igor Girkin. Är också en liten detalj som du ”glömmer” bort.
Allt gick rätt till…
Jomenvisst
Citera
2025-03-07, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Och varför skall ryska soldater riskera sina liv i denna grushåla? Riskera dom i Ryssland istället.

Nu är det inte jag som styr människor, varken rtssar eller ukrainare. Däremot verkar det finnas gott om svenskar som tror sig kunna styra vad ukrainare skall göra.

Ukraina säljer jordbruksmark för fullt till utländska investerare (främst USA vad jag förstår) och nu bönar och ber Zelenski för att få skriva under ett avtal där man lovar bort hälften av landets råvarotillgångar till USA. EU verkar vara intresserade av andra halvan.

Tittade du på den där filmen? Hur tror du det är att försöka inta en stad/by där nästan allt är raserat och det är mycket svårt att hitta skydd?

Vet du att hälften av dem som nu kommer till Sverige enligt "massflyktsdirektivet" är män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in