Citat:
Ursprungligen postat av
HugoTheGreat
Ni russofober som fortfarande inte fattat hur vidsträckt korruptionen i pissukraina är, läs det här:
https://dbr.gov.ua/en/news/sud-areshtuvav-eksposadovcya-minoboroni-cherez-yakogo-bojovi-pidrozdili-otrimali-nepridatni-kulemeti
Fy satan vad jag hade skämts om jag vore ukrainare. När nu till och med tjänstemän på lägre nivå skor sej på kriget och alla de miljarder och åter miljarder som väst skickat till Ukraina som lån, enligt vissa, hamnar i djupa fickor. Det pratas nu om denne korrumperade tjänsteman hade 40 miljoner dollar i kontanter. Vart han lyckats skrapa ihop dess 40 miljoner från vet man inte i dagsläget men det har länge spekulerats att vapen som egentligen skulle nått pissukrainas pissmilitär har istället säljts vidare till skumrasktyper i Afrika och rena narkotikasyndikat i Mexiko.
Själv skulle jag, om jag som den ryzzfitta du är, skämts över att skriva drapor om korruptionen i Ukraina, när alla vet att situationen är bra mycket jävligare i ryzzland. Till och med du vet.
Men det är du väl för hjärndöd för?
Överallt i hela världen finns det enskilda individer som tar chansen att sko sig på det allmänna bekostnad. Utom i Ryssland. Utom i Ryzshelvetet, det värsta skitlandet av dem alla.
Där är korruptionen själva ryggraden, själva systemet.
Ett friskhetstecken, som artikeln visar, är att kriminella människor lagförs för korruption. Hade dom gjort samma sak i ryzzland hade dom blivit belönade och fått medalj av putin.