2025-03-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Ah, men i v f ingen av mina 123sidpr har bett mej

Rätt säker på att Flashback har bett dig
Citera
2025-03-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Rätt säker på att Flashback har bett dig
Fb, jag har inte sett det?
Är rätt usel på att notera reklam
Årtionden i tunnelbanan gör så med en!
Citera
2025-03-06, 12:36
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Jag ger ingenting men det är för att jag är fattig som en kyrkråtta. Men jag tycker det ändå är rättvisst av dom att fråga efter donationer eller ta betalt beroende på vad dom erbjuder.
Att bedriva gratis sidor är inte gratis. Jag hade gärna gett lite pengar om jag hade till fria medier och youtube samt kanske flashback. Resten skiter jag i.
Har skänkt förr men det var länge sen nu. Får dåligt samvete att inte kunna ge något. Till ex Film streaming tjänster som gjort att jag sparat flera 100.000kr.

Nej då du behöver inte ha dåligt samvete för det.

Gratissiterna fortsätter leva och frodas.

Särskilt YouTube, Facebook och Instagram
Citera
2025-03-06, 12:44
Medlem
Citat:
Jo, för du slipper betala medlemskostnad.
Varför ska folk betala att ha gratissidor för att du ska uttnyttja deras tjänster? Det är inte logiskt för fem öre. Det är väl rimligt att man hjälps åt att betala för underhållet åtminstone. Vi snackar inte heller många kronor.

Har en sida en medlemskostnad så är det heller ingen gratissida.

Varför folk väljer att driva "gratis" sidor kan jag inte svara på men de flesta som inte är rena hobbyprojekt har givetvis hittat olika sätt att generera pengar: Reklamintäkter, vip-funktioner/medlemsskap som är åtskilda från grundinnehållet, merchförsäljning mm.
Citera
2025-03-06, 12:45
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Har du skänkt någon gång och hur mycket har du lagt som allt på att sådana sidor ska hålla sig flytande?

Ja, jag har skänkt pengar till Wikipedia. Femton spänn, för tio år sen. Får fortfarande mejl från Wiki-Jimmy där han ber om mer. De tre senaste gångerna lovade han att detta är sista gången.

Citat:
Har du skänkt till något som ändå blev tvunget att lägga ned?

Nej, femton spänn räcker längre än jag trodde.
Citera
2025-03-06, 12:49
Medlem
Vore jag rik skulle jag förstås skänka till alla sidor som jag använder, särskilt de jag använder nästintill dagligen. Nu är jag inte rik och när jag skänker pengar så går pengarna nästan alltid till cancerforskning. Sist donerade jag till prostata-forskningen.
Citera
2025-03-06, 12:56
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Okej. Så du tramsar bara? Noterat.

Jag ställde en seriös fråga förut.

Ska du inte svara?
Citera
2025-03-06, 13:00
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Jo, för det är ingen fast kostnad och det är för att dom ska kunna täcka omkostnaderna eftersom dom inte är vinstdrivande. Det kostar ju fortfarande att underhålla gratissidorna.

Du har fel, jag har rätt. Betalar man är det inte gratis. Tillbaks till skolbänken pöjk.
Citera
2025-03-06, 13:02
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Funkar inte verkligheten, vilket är redan bevisat på i Sverige och England. Kolla upp speakers corner.
Finns för dåligt skydd när vi talar om yttrandefrihet. I England har folk blivit knivhuggna när dom talar fritt om ex vad dom tycker om Islam.

I Sverige måste man ha polisskydd för att folk inte får säga sanningen om vad du tycker om saker ting utan att behöva riskera livet.
Samtidigt så riskera du fängslas om du uttrycker dig nedsättande så vad du än gör så går du inte vinnande ur någon diskussion strid.
Här får inte du säga vad du vill heller men du har fortfarande lite mer yttrandefrihet här än vanligtvis.

Jobbigt.

Man får samla 1 eller 3 vänner och sitta diskutera hemma i soffan i vardagsrummet istället.

Kanske är mysigare också
Citera
2025-03-06, 13:06
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Alla sidor har inte det ex Piratebay och alla får inte det att gå runt för att många har adblockers.

Om det är ett företag och inte får det att gå runt får de byta affärsmodell.

Kanske börja ta betalt för sin tjänst.

Men om det är en ren underhållningssite som är helt gratis att använda.

Då bör den ju vara helt gratis att använda
Citera
2025-03-06, 13:10
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ja, jag har skänkt pengar till Wikipedia. Femton spänn, för tio år sen. Får fortfarande mejl från Wiki-Jimmy där han ber om mer. De tre senaste gångerna lovade han att detta är sista gången.

Nej, femton spänn räcker längre än jag trodde.

Jag skänkte en gång.

Då fick jag mail nästa år för han ville ha mer

Sedan läste jag att Wikimedia foundation har någon fond som finansierar allt.

Och att de har mycket pengar över
Citera
2025-03-06, 13:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Då menar jag sidor som du använder.

Det kan var allt från att ladda ned filmer, media som lever på donationer, flashback och andra sidor som lever på donationer.

Har du skänkt någon gång och hur mycket har du lagt som allt på att sådana sidor ska hålla sig flytande?
Har du skänkt till något som ändå blev tvunget att lägga ned?

Varför skänker du ingenting och vad skulle få dig att skänka?

Hur resonerar du om allt?

Jag tycker personligen att det är en självklarhet att skänka och det behöver ju inte vara många kronor för om alla gör det så blir det mycket pengar till slut.

Konsekvenser blir ju att en sida man gillar inte finns längre och det är ju inte direkt så att dom kräver betald medlemskap.

Jag pröjsar nästan 600kr varje månad för internet och jag vill inte pröjsa mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in