2025-03-06, 11:23
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Varför skulle du skänka 100 kr/månaden till Google för?

Kan du ge 10 anledningar till att man skulle skänka 100 kr i månaden till Google ?

Notera. Du får inte svara:

”För att det är fint att ge gåvor.”

Det är nämligen ett oseriöst svar.
Citera
2025-03-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Då menar jag sidor som du använder.

Det kan var allt från att ladda ned filmer, media som lever på donationer, flashback och andra sidor som lever på donationer.

Har du skänkt någon gång och hur mycket har du lagt som allt på att sådana sidor ska hålla sig flytande?
Har du skänkt till något som ändå blev tvunget att lägga ned?

Varför skänker du ingenting och vad skulle få dig att skänka?

Hur resonerar du om allt?

Jag tycker personligen att det är en självklarhet att skänka och det behöver ju inte vara många kronor för om alla gör det så blir det mycket pengar till slut.

Konsekvenser blir ju att en sida man gillar inte finns längre och det är ju inte direkt så att dom kräver betald medlemskap.

Om jag skänkte till en gratissida så är det inte längre en gratis sida utan en betaltjänst, och betaltjänster som drar i plånboken har jag redan så det räcker och blir över.
Citera
2025-03-06, 11:31
Medlem
Citat:
Då menar jag sidor som du använder.

Det kan var allt från att ladda ned filmer, media som lever på donationer, flashback och andra sidor som lever på donationer.

Har du skänkt någon gång och hur mycket har du lagt som allt på att sådana sidor ska hålla sig flytande?
Har du skänkt till något som ändå blev tvunget att lägga ned?

Varför skänker du ingenting och vad skulle få dig att skänka?

Hur resonerar du om allt?

Jag tycker personligen att det är en självklarhet att skänka och det behöver ju inte vara många kronor för om alla gör det så blir det mycket pengar till slut.

Konsekvenser blir ju att en sida man gillar inte finns längre och det är ju inte direkt så att dom kräver betald medlemskap.
ingen har bett mej dom tar betlt genon klickfarming
Citera
2025-03-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Kanske

Du borde prova.

Gör ett litet forum och ta 100 kr i månaden.
Och annonsera genom att köpa annonser här på Flashback.

Då får vi se hur det går

(Alltså det var ingen riktig uppmaning bara så folk inte blir arga, folk kan ju bli så arga ibland)

Den biten går inte. Det funkar bara om du har ett provat koncept. Om inte det man erbjuder är för bra för att vara sant.
Spotify och streaming sidor som Netflix som uppenbarligen funkar för folk vill verkligen se filmarna och lyssna på musiken. Det som är märkligt att båda kan man få gratis utan att betala något lol
Citera
2025-03-06, 12:02
Medlem
Citat:
Jag är lite nyfiken.

Hur mycket ger du till gratissidorna du använder varje månad?

Och hur mycket tycker du alla andra ska ge?

Jag ger ingenting men det är för att jag är fattig som en kyrkråtta. Men jag tycker det ändå är rättvisst av dom att fråga efter donationer eller ta betalt beroende på vad dom erbjuder.
Att bedriva gratis sidor är inte gratis. Jag hade gärna gett lite pengar om jag hade till fria medier och youtube samt kanske flashback. Resten skiter jag i.
Har skänkt förr men det var länge sen nu. Får dåligt samvete att inte kunna ge något. Till ex Film streaming tjänster som gjort att jag sparat flera 100.000kr.
Citera
2025-03-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
För Flashback? Ja, det tror jag.

De får kanske inte in hundratals miljarder kronor årligen som Facebook och Youtube, men det räcker garanterat.

Har för mig att dom har bett om donationer vid flera gånger för att folk har adblocker vilket gör att dom inte får ihop tillräckligt.
Citera
2025-03-06, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Men om man betalar är det ju inte gratis, duuuuh

Jo, för det är ingen fast kostnad och det är för att dom ska kunna täcka omkostnaderna eftersom dom inte är vinstdrivande. Det kostar ju fortfarande att underhålla gratissidorna.
Citera
2025-03-06, 12:06
Medlem
Citat:
Hur mycket tjänar Flashback per månad?

Det måste väl ändå vara så att admin får lön?

https://www.allabolag.se/foretag/fla.../2K1MD2EI5YIA2
Citera
2025-03-06, 12:10
Medlem
Citat:
Man skulle kunna starta ett riktigt forum också i verkliga livet.

Skaffa en lokal.

Låt folk komma och diskutera saker en gång i veckan.

Ta 100 kr i månaden (eller låt det vara gratis )

Funkar inte verkligheten, vilket är redan bevisat på i Sverige och England. Kolla upp speakers corner.
Finns för dåligt skydd när vi talar om yttrandefrihet. I England har folk blivit knivhuggna när dom talar fritt om ex vad dom tycker om Islam.

I Sverige måste man ha polisskydd för att folk inte får säga sanningen om vad du tycker om saker ting utan att behöva riskera livet.
Samtidigt så riskera du fängslas om du uttrycker dig nedsättande så vad du än gör så går du inte vinnande ur någon diskussion strid.
Här får inte du säga vad du vill heller men du har fortfarande lite mer yttrandefrihet här än vanligtvis.
Citera
2025-03-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Om jag skänkte till en gratissida så är det inte längre en gratis sida utan en betaltjänst, och betaltjänster som drar i plånboken har jag redan så det räcker och blir över.

Jo, för du slipper betala medlemskostnad.
Varför ska folk betala att ha gratissidor för att du ska uttnyttja deras tjänster? Det är inte logiskt för fem öre. Det är väl rimligt att man hjälps åt att betala för underhållet åtminstone. Vi snackar inte heller många kronor.
Citera
2025-03-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
ingen har bett mej dom tar betlt genon klickfarming

Alla sidor har inte det ex Piratebay och alla får inte det att gå runt för att många har adblockers.
Citera
2025-03-06, 12:17
Medlem
Citat:
Alla sidor har inte det ex Piratebay och alla får inte det att gå runt för att många har adblockers.
Ah, men i v f ingen av mina 123sidpr har bett mej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in