Citat:
Citat:
Som f d nationell i min ungdom anser jag att all slags identitetspolitik är en del av mental ohälsa. Även om allt det Hitler skriver i "Mein Kampf" skulle vara 100% sant, så leder dynamiken identitet/grupptillhörighet till en ekokammare och stagnation.
Christofer Ragne ruttnade på det, liksom Anders Högström. Jag förstår dem. Det är liksom lättare för psykiskt normala människor att bära en ideologi själva inom sig, än att hamna i sällskap med folk som drar ner gruppen till något man föraktar.
Christofer Ragne ruttnade på det, liksom Anders Högström. Jag förstår dem. Det är liksom lättare för psykiskt normala människor att bära en ideologi själva inom sig, än att hamna i sällskap med folk som drar ner gruppen till något man föraktar.
Citat:
Det går inte att rädda ett sånt folk. Ofta tänker jag att det hos svenskar ligger ett kollektivt självförakt på det undermedvetna planet och därför förhåller de sig passiva till folkutbytet. Moderna svenskars kultur och identitet går ut på att inte ha någon kultur eller identitet. Istället har svenskarna internaliserat diverse degenererade och omanliga vänsteridéer såsom svenska.
Vänsterism och nihilism är vad ni ger varsitt koncist exempel på. Ingen politik bedrivs utifrån någon sorts eteriskt, självgående folk. Allt handlar om vad ovanliga, extra vetgiriga och påstridiga människor gör. Och alla som har minsta tendens till högre känsla förkastar direkt er gemensamma impuls att romantisera det meningslösa borttynandet.
Ni befinner er i en sits där ni förstår att svenskarna är hotade, men eftersom ni har svalt vänsterns horisontella politiksyn och är nihilister ser ni det inte som er uppgift att bli den typ av människa som driver på den huvudlösa massan. Allt som kommer ur er blir därför långsökta försök att rättfärdiga er egen andefattigdom. Bara en sån sak som att alla tre har användarnamn på engelska: de andefattigas stämma i världen.