2025-03-05, 10:05
Medlem
En kille har en falsk profil på Facebook där han kallar sig ” Lukas Jonsson ”, påstår att han har lägenhet i Abrahamsberg som han hyr ut. Han heter egentligen J*ymin Dors*y, jobbar på ett försäkringsbolag och har domar på sig i Södertörns tingsrätt.
Vet att många, många blivit blåsta av honom och personer som bor i lägenheten han påstår vara hans är vansinniga. Folk har kommit över hela landet för att möta upp honom, skickat pengar till honom etc, etc.
Han har Nordea som bank så har du blivit blåst av honom då vet du nu vad han heter.
Senast redigerad av MATCJoooo 2025-03-05 kl. 10:09.
Citera
2025-03-05, 10:11
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MATCJoooo
En kille har en falsk profil på Facebook där han kallar sig ” Lukas Jonsson ”, påstår att han har lägenhet i Abrahamsberg som han hyr ut. Han heter egentligen J*ymin Dors*y, jobbar på ett försäkringsbolag och har domar på sig i Södertörns tingsrätt.
Vet att många, många blivit blåsta av honom och personer som bor i lägenheten han påstår vara hans är vansinniga. Folk har kommit över hela landet för att möta upp honom, skickat pengar till honom etc, etc.
Han har Nordea som bank så har du blivit blåst av honom då vet du nu vad han heter.

Du måste ju skriva vilken bokstav * står för. * används bara för att undvika träff på googling, inte för att personen ska vara anonym. Jag antar att * = a, och då verkar han jobba på ett minilitet rekryteringsföretag, inte ett försäkringsbolag?

Har du några bevis för att det är denna personen som är den aktuella "Lukas Jonsson"?
Citera
2025-03-05, 10:34
Medlem
Konstnarren5s avatar
Låter som du blivit lurad av denne person, eller är bara arg på honom för att han gett dig däng?
Citera
2025-03-05, 11:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Absolut, det finns bevis.

Men fram med bevisen då för sabulen..

Editera också ditt inlägg så namnet har stjärnan igen.
Citera
2025-03-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men fram med bevisen då för sabulen..

Editera också ditt inlägg så namnet har stjärnan igen.
Det finns säkert ett tjugotal som han blåst och jag outar hans namn så att folk som blivit blåsta kan göra en anmälan mot honom. Som mest höll han på 2023 gällande lägenheten i Abrahamsberg.
Och ni som vet ni vet.
Citera
2025-03-05, 13:57
Medlem
Citat:
Absolut, det finns bevis.
Annars hade jag inte nämnt hans riktiga namn, J*ymin Dors*y. Han kan som du säger jobbar på ett rek,bolag nu men det beror isf på att han fått kicken. Flera har har kontaktat hans fd chef och berättat om honom och hans uthyrning i Abrahamsberg/Stockholm, en tvåa som ägs av en äldre kvinna egentligen och du fattar nog själv hur hon har mått när folk står utanför och ska flytta in i hennes lägenhet.
Riktar in sig på studenter som behöver bostad.
Citera
2025-03-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Låter som du blivit lurad av denne person, eller är bara arg på honom för att han gett dig däng?
De som han blåst ska veta hans riktiga namn.
Nu är det bara att hoppas på att några av de som han lurat på pengar ska läsa detta.
Citera
2025-03-05, 14:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det finns säkert ett tjugotal som han blåst och jag outar hans namn så att folk som blivit blåsta kan göra en anmälan mot honom. Som mest höll han på 2023 gällande lägenheten i Abrahamsberg.
Och ni som vet ni vet.

Så du bluffar bara då tolkar jag det som. Är det en personlig vendetta?

Annars fram med godtagbara bevis som motiverar en godkänd uthängning.
Citera
2025-03-05, 18:26
Medlem
Jordgubbes avatar
Dom'en (förekommer på Lexbase) skulle kunna vara ett bevis, men jag tänker inte ta den bollen.
Citera
2025-04-07, 16:38
Medlem
Citat:

Nej vet fortfarande inte vad han heter. Finns det ens folk som heter Jeym*n och isåfall vilket land är det?

Jag utgår ifrån att det är ett E iaf, eftersom efternamnet ser ut att vara D*rsey?

Eller menar du att det är ett A? Som i Jaym*n D'Orsa*?

Isåfall är förnamnet indiskt, och efternamnet franskt...

Och verkar som att han bor med en 79 årig Svensk kvinna inne i Hägersten?
Senast redigerad av TedGaandie 2025-04-07 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in