2025-03-05, 11:32
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
OM DET ÄR INGEN MINUS BETYDER DET PLUS JU
och du kan stänka capslock, tack

BTW, fick oxå ta reda på min restskatt i chaten
BTW2, om man har skuld från förra året skickas INGEN påminnelse om skulden är under 2000kr , suck

Går restskatten till fogden direkt eller?
Citera
2025-03-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Vet redan min! Var ju jag som tipsade om det på Flashback därför det är fullt nu! 😅

Ok, då är jag med 👍🏻
Citera
2025-03-05, 11:43
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Går restskatten till fogden direkt eller?
Nope,
"Om din kvarskatt är högst 30 000 kronor behöver du inte betala kostnadsränta om du gör en inbetalning som är bokförd på ditt skattekonto senast 5 maj 2025."
Däremot ska jag betala nu de 700 som jag har från förra året.
Citera
2025-03-05, 11:49
Medlem
swebarbs avatar
Nu fick jag mitt besked på kivra får tillbaka lite över 5000
Citera
2025-03-05, 11:53
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
logga in o kolla
https://ps.maxm.se/ps/#/login
Nope, hittar inget där. I deklarationen står det att jag har en ISK hos Max Matthiessen Värdepapper AB. Men när jag loggar in där, så hittar jag bara gamla dokument om en tjänstepension, samt innehav i tjänstepensionen hos dem.
Citera
2025-03-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatji104
Det Står Bara Belopp Att Få Tillbaka Eller Betala Inghet Om Vad Det Blev Av Dessa Två Alternativ!

Men under den rubriken står det ju hur mycket skatt du ska betala torkat och hur mycket skatt m.satts av. Beroende på vilken som är störst fattar du om.du får tillbaka eller ska betala in mer.
Citera
2025-03-05, 13:12
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
DET STÅR BARA BELOPP ATT FÅ TILLBAKA ELLER BETALA INGHET OM VAD DET BLEV AV DESSA TVÅ ALTERNATIV!

Kan du inte avgöra om det ena talet är större än det andra? Om din slutliga skatt är lägre än vad som har betalats in så får du pengar tillbaka. Är den slutliga skatten högre än vad som har betalats in så får du stå för mellanskillnaden.

Man bör kunna förvänta sig att folk förstår detta.
Citera
2025-03-05, 14:16
Medlem
Kan någon vänlig själ berätta: Det står att jag har en hobby som jag själv måste betala egenavgift för. Dock är summan låg, 520 kr eller vad det var. Hur funkar det, får jag räkning på denna egenavgift från skatteverket?
Citera
2025-03-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nope, hittar inget där. I deklarationen står det att jag har en ISK hos Max Matthiessen Värdepapper AB. Men när jag loggar in där, så hittar jag bara gamla dokument om en tjänstepension, samt innehav i tjänstepensionen hos dem.

Har samma, kan det på något sätt vara kopplat till SEB (jag har en löneväxling där)?
Citera
2025-03-05, 14:41
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jag har inte fått någon deklaration. Har Kivra. Var inte idag sista dagen vi som har det via Kivra skulle få den?
Citera
2025-03-05, 14:52
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag har inte fått någon deklaration. Har Kivra. Var inte idag sista dagen vi som har det via Kivra skulle få den?
7 mars är sista dagen.
Citera
2025-03-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

3-7 så någon gång under den här veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in