2025-03-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fick min nu på morgonen, nästan 39 000 tillbaka för mig.

Fick min sent igår kväll. Samma siffra för mig.
Citera
2025-03-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
Det står bara en summa på min Inget plus+ eller -minus före beloppet?

Du har ju:
Din slutliga skatt x kr
Avdragen skatt y kr

Om x är större än y ska du betala in skillnaden.
Om y är större än x får du tillbaka skillnaden.
Citera
2025-03-05, 10:12
Medlem
Får 27000 tillbaka men blir nog bara 10k då jag ska fylla i NE bilaga för min hobbyverksamhet för första gången och behöver betala ca 17k där för skatt och moms...
Citera
2025-03-05, 10:26
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Fick min sent igår kväll. Samma siffra för mig.

Bytte jobb under året så blev lite extra semesterutbetalningar så även om jag gick på A-kassa någon månad så blev det ett bra år allt som allt. Nu med nya jobbet så blir det nog lite sämre nästa år då jag fick gå ner lite i grundlön men det ska nog lösa sig med provision istället, känns rätt hoppfullt om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2025-03-05, 10:33
Medlem
dovAkins avatar
Går inte ens logga in på skatteverkets hemsida. Loggar in med bankid men hamnar på samma sida igen efter jag verifierat
Citera
2025-03-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Chatten verkar borttagen nu. Fanns igårkväll men inte idag.

Får upp den nu, dock fullt.
Citera
2025-03-05, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Får upp den nu, dock fullt.

Fortsätt prova, helt plötsligt funkar det.
Citera
2025-03-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Fortsätt prova, helt plötsligt funkar det.

Vet redan min! Var ju jag som tipsade om det på Flashback därför det är fullt nu! 😅
Citera
2025-03-05, 11:09
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Det beror mest på om plattformarna du använt skickar uppgifter till Skatteverket. Troligen gör inte kryptosidor det. Då är det egentligen inte skatteverket du ska va orolig för då de inte har fått in nå uppgifter, utan det är banken som kan reagera. Men har du inte hört nåt från banken är det lugnt. Handlar mest om din moral. Handlar om det inte om flera hundra tusentals kronor skulle jag säga att det är minimal risk, men du kan absolut höfta. Du blir inte dömd för skattebrott direkt även om du mot förmodan skulle bli granskad. De kräver då bara in mer skatt från dig om de nu skulle få reda på dina transaktioner.
Safello skickar väl uppgifter till Skatteverket kan jag tänka mig men knappast binance eller? Det rör sig dock definitivt av summor för hundratusentals kronor
Citera
2025-03-05, 11:22
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Vet redan min! Var ju jag som tipsade om det på Flashback därför det är fullt nu! 😅

Jag lyckades också i chatten precis. Plötsligt hamnar man i kö och fick vänta 4 min.
Citera
2025-03-05, 11:23
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypekarfinger
Det brukar ju stå ”belopp som du ska få tillbaka” om du får tillbaka, alternativt ”belopp som du ska betala” om du ska betala. Så något plus eller minus ska inte behövas. Om det inte ser annorlunda ut det här året då.
DET STÅR BARA BELOPP ATT FÅ TILLBAKA ELLER BETALA INGHET OM VAD DET BLEV AV DESSA TVÅ ALTERNATIV!
Citera
2025-03-05, 11:29
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TOMATJI104
DET STÅR BARA BELOPP ATT FÅ TILLBAKA ELLER BETALA INGHET OM VAD DET BLEV AV DESSA TVÅ ALTERNATIV!
OM DET ÄR INGEN MINUS BETYDER DET PLUS JU
och du kan stänka capslock, tack

BTW, fick oxå ta reda på min restskatt i chaten
BTW2, om man har skuld från förra året skickas INGEN påminnelse om skulden är under 2000kr , suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in