2025-03-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du skriver rena dumheter. Att jämföra Frida med Anna Haag är som att jämföra hummer med mört.

Okej det är din personliga åsikt, motbevisa mig gärna. Jag är alltid öppen för att krypa till korset om jag har fel.
Citera
2025-03-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nej,nu ljög du så tungan blev svart.
Det råder inga som helst tvivel om att Frida Karlssons meriter vida överstiger Anna Haags.
Vem som helst som kan läsa en meritförteckning ser ju detta svart på vitt.

Däremot så är det uppseendeväckande att Frida ännu inte har vunnit ett stort individuellt seniorGuld.

Jag får inte ihop hennes lopp igår.Frida var snabbast i fältet från 5,9 och in till mål 11 Km.

Frida i toppförfattning lägger inte upp sina lopp så.Hon tar kommandot direkt.
Jag undrar om hon inte spände sig..när Guldchansen var sumpad så slappnade hon av och var snabbast.

Jag hoppas att hon vinner fem milen.Jag tror dock inte det.

Som jag nämnt innan motbevisa mig gärna.
Citera
2025-03-05, 09:06
Medlem
Först och främst så vill jag nu se en bra stafettinsats från Frida.Det har varit lite både si som så på denna front sedan Seefeld 19..och SWE vinner inte traditionella stafetten utan en bra insats av Frida Karlsson.
Citera
2025-03-05, 09:06
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Okej det är din personliga åsikt, motbevisa mig gärna. Jag är alltid öppen för att krypa till korset om jag har fel.

Nej det är inte min personliga åsikt. Det är ren fakta.
Citera
2025-03-05, 09:07
Medlem
Citat:
Som jag nämnt innan motbevisa mig gärna.

Det har jag ju redan gjort.
Vad är det du inte förstår?
Meritförteckningar eller svenska språket?
Citera
2025-03-05, 09:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Nej,nu ljög du så tungan blev svart.
Det råder inga som helst tvivel om att Frida Karlssons meriter vida överstiger Anna Haags.
Vem som helst som kan läsa en meritförteckning ser ju detta svart på vitt.

Däremot så är det uppseendeväckande att Frida ännu inte har vunnit ett stort individuellt seniorGuld.

Jag får inte ihop hennes lopp igår.Frida var snabbast i fältet från 5,9 och in till mål 11 Km.

Frida i toppförfattning lägger inte upp sina lopp så.Hon tar kommandot direkt.
Jag undrar om hon inte spände sig..när Guldchansen var sumpad så slappnade hon av och var snabbast.

Jag hoppas att hon vinner fem milen.Jag tror dock inte det.

Läs gärna tråden:

Citat:
Att det skiljde 12 sekunder till guldet på 10 kilometer berodde mer på det tunga föret än på den egna prestationen, säger Karlsson.

– Det jag framför allt har utvecklat i år är stakningen. Och i dag gynnade det inte dem som är starka i den tekniken.

Citera
2025-03-05, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Läs gärna tråden:

Jo,jag vet..men förklarar detta den plötsliga fartökningen andra halvan av loppet fullt ut?
Jag tycker nog inte det.
Citera
2025-03-05, 09:15
Medlem
Citat:
Det har jag ju redan gjort.
Vad är det du inte förstår?
Meritförteckningar eller svenska språket?

Nej det har du inte gjort? Sopan Anna har som sin främsta merit ett stafett guld i OS (tack vare kallas bragdinsatts). Vad menar du att Frida har producerat som är så mycket bättre?
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:
Jo,jag vet..men förklarar detta den plötsliga fartökningen andra halvan av loppet fullt ut?
Jag tycker nog inte det.

Nej inte fullt ut. Du har en poäng. Var ju samma tendens i skiathlonen även om materialet var sämre då i den klassiska delen. Jag tror dock Ebba vunnit ändå igår oavsett.
Citera
Medlem
Citat:

Frida har elva (11) VM- och OS-medaljer.

Anna Haag har åtta (8).

Då har Anna Haag deltagit i fyra VM och tre OS.

Frida har deltagit i fyra VM och ett OS. Utöver detta har Frida vunnit TdS totalt och har 13 individuella VC-segrar, Haag har en (1).

Slutsatsen blir att Frida Karlsson redan vid sina unga år har en helt annan meritlista och sannolikt be bästa resultaten framför sig. Anna Haag var mer som Moa Ilar.
Citera
2025-03-05, 09:16
Medlem
Citat:
Jag tycker nog inte det.

Frida åker ofta snabbt mot slutet, särskilt som det igår slutade snöa…
Citera
2025-03-05, 09:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Frida har elva (11) VM- och OS-medaljer.

Anna Haag har åtta (8).

Då har Anna Haag deltagit i fyra VM och tre OS.

Frida har deltagit i fyra VM och ett OS. Utöver detta har Frida vunnit TdS totalt och har 13 individuella VC-segrar, Haag har en (1).

Slutsatsen blir att Frida Karlsson redan vid sina unga år har en helt annan meritlista och sannolikt be bästa resultaten framför sig. Anna Haag var mer som Moa Ilar.

Haag har ju dessutom sju av sina åtta medaljer i stafett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in