Citat:
Ursprungligen postat av
sanningenska
När blir man dömd för skattebrott då? Jag kommer inte skatta på spelvinster (spelsida utan licens, tror det ska skattas på just den) på ca 130k, om jag blir granskad och spelar oförstående, kan jag då slippa dömas för skattebrott?
Du kommer inte behöva skatta för spel vinsterna om inte redan banken har kontaktat dig och frågat dig om de transaktionerna. Banken kan i sin tur meddela skatteverket. Men då ska du redan först ha blivit frågad av banken, har du inte hört nåt är det lugnt och du ska absolut inte deklarera något om spelvinster, då kommer skatteverket garanterat vilja veta mer. Jättedumt att göra det...
Folk verkar tro att skatteverket har något slags tillgång till folks bankkonton. Det fungerar inte så. Så du kan vara lugn. Du blir dömd för skattebrott om det blir en granskning på dig. Gäller det tillexempel spelvinster ska det gå till så att banken ska vara misstänksamma om dina transaktioner. Banken meddelar skatteverket "-ni borde kolla upp den här killen, han fått in massa pengar vi inte vet vart de kommer från".