2025-03-04, 21:57
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Åtminstone en medarbetare på Aftonbladet klandras av Journalisternas yrkesetiska nämnd.
Det är lite nytt att gå på "reportrarna" direkt och sidospela ansvarig utgivare. Mycket bra tycker jag.
https://www.dn.se/kultur/reporter-pa-aftonbladet-klandras-for-orebrosamtal-utgivaren-forvanad/

Att man fortsätter på agendasättande vägen och jagar klick är nog tyvärr här för att stanna. Utopin att massmedia skulle vara "tredje statsmakten" är ett minne blott.

Ja de har onekligen grävt sin egen grav.
Citera
2025-03-04, 23:12
Medlem
vad är det för idioter på swebbtv och andra foliehattar Mikael Willgert och Lennart matilanen sitter på swebbtv och pratar med någon idiot som påstår att det är en gäng uppgörelse och bla bla att det inte är RA sånt trams in och checka det är ju nästan skrattretande ( han har studerat ljudfilerna ) och simulerat allting och menar på att det är andra gärningsmän och att det handlar om en kriminell uppgörelse sjukt
Citera
2025-03-04, 23:27
Medlem
Jklllls avatar
Samma uppgifter från Polisen som senast. Bilden av motivet verkar inte ha klarnat.
Citera
2025-03-04, 23:35
Medlem
Ryktas om ljudfiler där det var flera gärningsmän och den utpekade GM ett offer !
Citera
2025-03-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkllll
Samma uppgifter från Polisen som senast. Bilden av motivet verkar inte ha klarnat.

Polisen kommer aldrig att förstå motivet till det här dådet.
Har man inte gått i Rickards skor så kan man inte förstå.
Citera
2025-03-05, 00:53
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Polisen kommer aldrig att förstå motivet till det här dådet.
Har man inte gått i Rickards skor så kan man inte förstå.
För att få någon förståelse bör man nog släppa begreppet motiv och istället försöka se vilka bakomliggande orsaker det kan finnas och om det går att hitta något som kan ha varit en utlösande faktor.
Citera
2025-03-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
För att få någon förståelse bör man nog släppa begreppet motiv och istället försöka se vilka bakomliggande orsaker det kan finnas och om det går att hitta något som kan ha varit en utlösande faktor.

Det är ingen dum tanke alls, att vidga vyerna och inte fastna i ett begrepp. Men faktum kvarstår att någon som inte varit i Rickards skor aldrig kommer att förstå hur det är. Det kommer aldrig gå att sätta sig in i hur han upplevde motgångarna i livet, om man aldrig har varit i en liknande situation själv.

Vilket jag tvivlar att poliserna som utreder händelsen har.
Därav står jag fast vid att de aldrig kommer få bilden klar för sig.
Citera
2025-03-05, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Det är ingen dum tanke alls, att vidga vyerna och inte fastna i ett begrepp. Men faktum kvarstår att någon som inte varit i Rickards skor aldrig kommer att förstå hur det är. Det kommer aldrig gå att sätta sig in i hur han upplevde motgångarna i livet, om man aldrig har varit i en liknande situation själv.

Vilket jag tvivlar att poliserna som utreder händelsen har.
Därav står jag fast vid att de aldrig kommer få bilden klar för sig.

Man kanske ska titta på vad Rickard gjorde 2022 och 2023 för att se vad som ledde honom till detta?
Undrar hur det går med att knäcka hans krypterade filer...
Citera
2025-03-05, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox

"motiv
substantiv
underliggande orsak till viss handling
SYN. bevekelsegrund JFR drivfjäder, skäl "
Citera
2025-03-05, 07:36
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ryktas om ljudfiler där det var flera gärningsmän och den utpekade GM ett offer !

Vilka/Var ryktas det om detta?
Citera
2025-03-05, 08:29
Medlem
rubbergirls avatar
” Har ni hittat något som tyder på att fler var inblandade i detta?

– Det är en fråga som vi inte släpper förrän vi har kommit fram till ett svar som vi är säkra på. Men i nuläget har jag inget nytt att säga om det.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8q116r/masskjutningen-pa-risbergska-polisen-om-motivet
Citera
2025-03-05, 09:21
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det där med RA´s matteproblem i skolan...

Jag vet inte om det har nämnts här i tråden.

Kanske han hade ett problem/sjukdom som heter Dyskalkyli.

Dyskalkyli – att ha svårt att räkna
https://www.1177.se/Orebrolan/sjukdomar--besvar/hjarna-och-nerver/larande-forstaelse-och-minne/dyskalkyli/

Dyskalkyli
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dyskalkyli

Dyskalkyli kan ses som en form av funktionsnedsättning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in