Citat:
Ursprungligen postat av
PolisenOrebro
Om du på fullaste allvar trodde att jag menade "alla" som alla som någonsin skrivit om det här i tråden så måste du nog, helt seriöst, kolla upp om du har någon form av autistiska drag.
Men om du nu på riktigt är osäker så kan jag meddela att jag med "alla" menade att väldigt många på twitter (numera x) samt vissa här i tråden gick ifrån att skriva att Bitcoin var en säkerhet vid inflation och safe haven till att - plötsligt - byta narrativ till risk on-asset och inflationskänsligt.
Så for future reference, om jag skriver "alla" eller något i stil med att "varje Bitcoin kommer vara värt 38 miljarder dollar om 3 dagar" så kan du utgå från att jag ironiserar eller är sarkastisk. Om inte annat så slipper du diskutera utifrån falska premisser eftersom jag oftast antar att folk förstår vissa språkliga nyanser och underliggande budskap.
Helt plötsligt vänder du från att kritiskt skärskåda varje formulering, i t.ex. Leastons lista, till att skriva "alla" när du menar "två personer", varav du inte har påvisat en enda...
Minns att du anmärkte på att formuleringen "okonfiskerbar" inte är adekvat, trots att innebörden är självklar i sammanhanget för alla som vet något om bitcoin. Av en så samvetsgrann språkrecensent måste man begära mer än att han blandar ihop två icke påvisade personer på twitter med alla som har hävdat att bitcoin är en trygg hamn.
Sluta slingra dig och erkänn i stället att du hittade på eller vantolkade i entusiasmen över att priset gick ner. Du är varken immun mot eller ensam om att dras med i känslostormar.
En hållning som förekommer är för övrigt att bitcoin är en potentiell trygg hamn men än så länge handlas som en risktillgång, typ. Inte heller detta är en motsägelse, kan jag tillägga för säkerhets skull.