Citat:
Ursprungligen postat av
ImovaneKungen
Nej alltså det är klart att det alltid är en fördel att vara positiv på Opi..men för mig avrådde läkaren mig ifrån att ta heroin och att istället ta sub. Då han trodde jag skulle dö. Är man en relativt renodlad opi beroende person så ska det inte vara några problem att komma in. Sedan gör alltid alla läkare olika bedömningar. Det brukar börja med att man kallas till urinprov etc. kanske träffa kuratorn o sånt. Pissa ett tag framöver, sedan bokas man in till ett läkar bedömningssamtal där tar läkaren ställning till din historik och tillstånd. Och gör sedan en bedömning om du är ev. LARO kandidat. Man kan säkert få svar direkt, men i vissa fall behöver läkaren göra en mer djup utredning på en. Gå igenom journalen & soc etc. ...om man inte gjort det innan. Sen får man svar om man har alla krav som dem ställer på en och att man "kommit in" (kan ta nån/2 veckor). Sedan planeras start man fortsätter gå där pissa om man inte har tur och allt går snabbare. EDIT : Skriver rent generellt hur det fungerar, det behöver inte vara exakt så överallt. Det du ska veta är att dem flesta i dagsläget har mer elr mindre ett blandmissbruk. Det är inte som för 20-30 år sen när det bara var rena heroinister. Klart dem finns kvar men dem är få. Det kommer säkert gå bra! Det viktiga är att du uttrycker hur viktigt det är! Och att det handlar om liv eller död. Och att suget är det största problemet..för det är ju just det man medicinerar emot.
Ja jag ska träffa kurator och lämna UP två gånger innan dom bestämmer sa min kurator där. Första gången är imorgon, tycker inte heller det borde vara några problem eftersom jag har dokumenterat missbruk sedan jag var i tonåren.
Jag sa på första mötet att detta är sista alternativet och att jag kommer säkert dö ifall jag inte får medicinsk hjälp