Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-03, 22:21
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
”Lätt”?

Nämen, är du pipeline-expert nu också, efter databrickorna, den förstärkta noskonen och Armata T-14.

Ryssfittorna kör en miljon fat med olja genom det där röret, varje dygn.

Vad tar det att byta 200 meter rör? 3 veckor?

Då kostar varje drönarattack ryssen lite drygt en miljard kr. Bara i stillestånd.

Väl investerade drönarbidrag…!

Ja,självklart är systemen byggda för att det kan ske en läcka. Ungefär som du att du har ett reservhjul i bilen om du får punka. Byta rör går ganska snabbt skulle jag säga.
Citera
2025-03-03, 22:21
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fredsskadade och nerlusade med muslimer som lika gärna kan slåss för Putin om han lovar dem ett kalifat i de länder som erövras, Europa har verkligen ställt till det för sig.

Tänk också att din granne gärna använder muslimer som argument för att göra ännu mera dumt.
Vi kan inte sluta ha fokus på våra verkliga problem.
Inte lägga kraft på de som skriker i minareter.
Citera
2025-03-03, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Läser detta motsägande stycke.

Trumps hyllning till Europa: ”Agerat bra”

29 min
Olivia Birgander
DELA
Under en frågestund hyllade Trump de europeiska ledarna.
– Jag känner de flesta av dem, de är mina vänner, säger han.
Presidenten uppgav att han pratat med fyra premiärministrar och fem presidenter under de senaste dagarna.
– Vi kommer att göra upp med alla, inklusive Europa, säger han och fortsätter:
– De har agerat mycket bra

Låter som att Trump nu är nöjd med att Europa agerar. Vilket vi alla håller med om.

Europa har agerat väldigt fegt. De borde redan ha trupper inne i Ukraina och Ryssland. Men det har de uppenbarligen inte (vad vi vet).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja,självklart är systemen byggda för att det kan ske en läcka. Ungefär som du att du har ett reservhjul i bilen om du får punka. Byta rör går ganska snabbt skulle jag säga.

Stämmer bra det. Pipelines är byggda för att sprängas. Det stärker så klart Ryssland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nä..Zelinsky har bara lyckats med konststycket att splittra Nato alliansen på en timme, som ryssland har försökt göra i åratal.
Annars är han ju helt ok..bra jobbat.

Gjorde han? Hur då?
Citera
2025-03-03, 22:25
Medlem
Citat:
”Lätt”?

Nämen, är du pipeline-expert nu också, efter databrickorna, den förstärkta noskonen och Armata T-14.

Ryssfittorna kör en miljon fat med olja genom det där röret, varje dygn.

Vad tar det att byta 200 meter rör? 3 veckor?

Då kostar varje drönarattack ryssen lite drygt en miljard kr. Bara i stillestånd.

Väl investerade drönarbidrag…!

Det fixar de med lite gas till Ryskland så har de finansierat återuppbyggnaden. Hörde Nordstream 1 och 2 är på gång igen. Kriget behöver finansieras så man letar alternativ. Vapentillverkning för kriget i Ukraina kostar pengar.
Citera
2025-03-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Läser detta motsägande stycke.

Trumps hyllning till Europa: ”Agerat bra”

29 min
Olivia Birgander
DELA
Under en frågestund hyllade Trump de europeiska ledarna.
– Jag känner de flesta av dem, de är mina vänner, säger han.
Presidenten uppgav att han pratat med fyra premiärministrar och fem presidenter under de senaste dagarna.
– Vi kommer att göra upp med alla, inklusive Europa, säger han och fortsätter:
– De har agerat mycket bra

Låter som att Trump nu är nöjd med att Europa agerar. Vilket vi alla håller med om.

Det låter ju bra.
Ja, självklart är de hans vänner. Säg nu för fan inget annat
Citera
2025-03-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, om det är som du skriver förstår jag inte oron i Europa och dessa krismöten som avlöser varandra, jag får känsla av att de (ledarna för Europas länder)inte tar lika lätt på den detaljen som du gör.

Detta har jag också påtalat flera gånger. Att om nu Ryssland är så svagt militärt och ett skämt varför är Europa rädda för Ryssland och varför kör de inte ut Ryssland från Ukraina omgående. Jag blev kallad "ryzzfitta" då.
Citera
2025-03-03, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Ja verkligen. Imorgon klipper Trump och Vance den sista slangen till den konstgjorda andningen och då blir det att åka av för Ukraina.

Det är EU som skickar mest stöd till Ukraina. Så, det kommer nog att gå bra ska du se 2 miljoner nya ukrainska drönare är redan i produktion.

200 000 tyska granater från fabriken i Unterlüß.

100 000 danska granater i den snart återöppnade fabriken i Elling.

Nästan lika många 155mm-granater i Lettland, om knappt ett år.

Norrmännen bygger produktionsanläggning i Ukraina för att producera robotar till NASAM.

Svenska Robot70 för över en miljard.

Lite ryss-slakt kommer Ukrainas säkert att ställa till med.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-03-03 kl. 22:42.
Citera
2025-03-03, 22:33
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Detta har jag också påtalat flera gånger. Att om nu Ryssland är så svagt militärt och ett skämt varför är Europa rädda för Ryssland och varför kör de inte ut Ryssland från Ukraina omgående. Jag blev kallad "ryzzfitta" då.

Du vet.
Går som en anka. Ser ut som en anka.
Det är inte en katt.
Citera
2025-03-03, 22:34
Medlem
Citat:
Men dom, ryssarna, har ju inte träffat något annat än dagis, förskolor och äldreboenden. Det vinner man inga krig på.

Du verkar blanda det som Ukraina gör med sina drönare och bomber och det som Ryssland gör. Ryssland koncentrerar sig på militära mål - Ukraina fokuserar på vanligt folk. Någon gång kan de träffa något ungefärligt militärt - men mest sysslar de med att bara få drönarna och missilerna att flyga.
Citera
2025-03-03, 22:34
Medlem
Citat:
Det är EU som skickar mest stöd till Ukraina. Så, det kommer nog att gå bra ska du se 2 miljoner nya ukrainska drönare är redan i produktion.

200 000 tyska granater från fabriken i Unterlüß.

Nästan lika många 155mm-granater i Lettland, om knappt ett år.

Svenska Robot70 för över en miljard.

Lite ryss-slakt kommer Ukrainas säkert att ställa till med.

Europa swishar pengar till Ukraina medans USA skänker vapen. En viktig skillnad i kriget och varför Zelenskyj hela tiden åker till Washington DC för dialog med USA om detta. USA:s president råkar nu heta Donald J. Trump vilket gör saken lite svårare framgent för Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in