Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jodå, det kommer Zelensky att göra, det kan du vara helt säker på.

Jag är inte alls säker på det. Man ska inte ge efter för as som Trump oavsett hur mäktiga dom är. Men vi får se som sagt.
Citera
2025-03-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Nu säger han mineralavtalet inte är dött och at strupad stöd inte är diskuterad än. Kan lika väl logga av all media 3 månader och vänta till dess för att få facit

Detta är dock rent tragikomiskt;

"Enligt rådgivaren måste Zelenskyj be om ursäkt, berätta att han är redo att signera mineralavtalet och vara redo för fredssamtal.
– Det är inte så mycket begärt, säger Waltz".

Och Ukraina får.. inget i gengälld. Vilka förhandlare!
Citera
2025-03-03, 21:43
Medlem
Ja där ser man. Ursäkt alltså? Det får man ge Trump, det är allt ett snyggt gäng fjollor han samlat. Mobbarna vill ha en ursäkt

Citat:
Trump har tre krav på Zelenskyj.

Det säger Vita husets säkerhetsrådgivare Mike Waltz i en intervju med Fox News.

Enligt rådgivaren måste Zelenskyj be om ursäkt, berätta att han är redo att signera mineralavtalet och vara redo för fredssamtal.

– Det är inte så mycket begärt, säger Waltz.

Först när Zelenskyj uppfyllt kraven kommer Trump vara redo för fortsatta samtal, fortsätter säkerhetsrådgivaren
Citera
2025-03-03, 21:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Att Fenrisulven är lös...
Jag spår fördärv.

— Björketorpstenen i Blekinge

Det visar sig vem som har mest rätt. Jag hoppas förstås att det ska vara jag.

USA som allierad kan vi lika gärna stryka från ekvationen redan nu. Vi får anpassa oss efter det. Jävla trist om det blir EU som ska organisera vårt försvar, bara...
Citera
2025-03-03, 21:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Nu säger han mineralavtalet inte är dött och at strupad stöd inte är diskuterad än. Kan lika väl logga av all media 3 månader och vänta till dess för att få facit

Tidigare lät Trump positiv gentemot Europa och deras fredsbevarande styrka etc. Han klagade bara på Zelensky. Så Trump kan nog fortsätta med stöd för Europas skull, han var ju rätt positiv innan mötet med Zelensky också så det är nog bara han som är stötestenen.
Citera
2025-03-03, 21:50
Bannlyst
Nu brinner det så där härligt igen. En oljeledning i Rostov.

https://english.news.cn/20250304/31395036697541478d6f6982efe6fbd8/c.html
Citera
2025-03-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Håller fullständigt med!
Nä..Zelinsky har bara lyckats med konststycket att splittra Nato alliansen på en timme, som ryssland har försökt göra i åratal.
Annars är han ju helt ok..bra jobbat.
Citera
2025-03-03, 21:52
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Nu brinner det så där härligt igen. En oljeledning i Rostov.

https://english.news.cn/20250304/31395036697541478d6f6982efe6fbd8/c.html

Lätt fixat tyvärr. Stäng några ventiler, släck elden, byt ut några rörbitar.
Citera
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Hmm, om det är som du skriver förstår jag inte oron i Europa och dessa krismöten som avlöser varandra, jag får känsla av att de (ledarna för Europas länder)inte tar lika lätt på den detaljen som du gör.
Det handlar nog om oron för Ukrainas överlevnad och en världsordning som är i fara mera än att ryssen skal komma och ta Paris.
Visst är inte Europas försvar på topp nu, men att Ryssland skulle ha någon chans mot Europa som dom står nu finns inte på kartan.
Finland och Polen tror jag också faktisk kunde vara redo för ett krig nu också.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag spår fördärv. — Björketorpstenen i Blekinge Det visar sig vem som har mest rätt. Jag hoppas förstås att det ska vara jag.

USA som allierad kan vi lika gärna stryka från ekvationen redan nu. Vi får anpassa oss efter det. Jävla trist om det blir EU som ska organisera vårt försvar, bara...

Jag hoppas de håller EU ute, det som talar för det är att flera EU-medlemmar är antingen allierade med Ryssland eller neutrala (Ungern, Slovakien, Österrike, Irland), medans viktiga aktörer inte är med i EU (Storbritannien, Kanada, Turkiet och Norge). Bättre att göra ett "mini-NATO".
Citera
2025-03-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas de håller EU ute, det som talar för det är att flera EU-medlemmar är antingen allierade med Ryssland eller neutrala (Ungern, Slovakien, Österrike, Irland), medans viktiga aktörer inte är med i EU (Storbritannien, Kanada, Turkiet och Norge). Bättre att göra ett "mini-NATO".

Nato finns redan, fullt möjligt och mer realistiskt att steppa upp inom Nato.
Citera
2025-03-03, 21:57
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tidigare lät Trump positiv gentemot Europa och deras fredsbevarande styrka etc. Han klagade bara på Zelensky. Så Trump kan nog fortsätta med stöd för Europas skull, han var ju rätt positiv innan mötet med Zelensky också så det är nog bara han som är stötestenen.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=a67c6283-546f-4769-ad55-03dff1a834ba
"Vi behöver en deal med Ryssland och en deal med Ukraina. Alla behöver ses i ett rum och göra en deal. Om någon inte vill göra deal. Den personen kommer vi inte lyssna på länge. Jag tror att Ryssland vill göra en deal, och människorna i Ukraina."
Kloka ord från Trump egentligen, bara han hittar någon som kan förhandla och fixar en fair deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in