2025-02-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Det har inte framgått om det är en beställd analys eller inte, men det får man nog förmoda. Givetvis så får man ta alla såna här rekar för vad det är eftersom det kan föreligga en intressekonflikt. Men det ligger trots allt i analyshusets intresse att vara någorlunda opartisk och göra en genomgripande och korrekt analys. Ser fram emot rapporten om 8 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Skagget123
Det var en köpt analys men ändå en riktigt bra analys.

Det var en fin rapport och kursen har ju gått bra även den.
Citera
2025-02-21, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skagget123
Det var en fin rapport och kursen har ju gått bra även den.

Ja, rapporten var otroligt bra, kul! När riktkursen kom så tyckte man att den var hög men nu är vi förbi den med råge. Det blev en köpsignal vid 14:50 och det gamla motståndet som låg där blev ett stöd istället. Det nya motståndet ligger runt 25:60 kr på medellång sikt.

På sista tiden har dessutom omsättningen varit väldigt hög och många vill in i aktien. Nu ökar alla länder i Europa kraftigt sina försvarsbudgetar.

Lite siffror från rapporten:

Omsättningen steg 328,6 procent till 91,3 miljoner kronor (21,3).

Ebitda-resultatet blev 20,2 miljoner kronor (-0,5), med en ebitda-marginal på 22,1 procent.

Justerat ebitda-resultat uppgick till 20,2 miljoner kronor (1,2), med en justerad ebitda-marginal på 22,1 procent (5,6).

Rörelseresultatet blev 15 miljoner kronor (-1,8), med en rörelsemarginal på 16,4 procent.

Resultatet före skatt var 14 miljoner kronor (-2,3).

Resultatet efter skatt blev 12,9 miljoner kronor (0,1), en ökning med 12 800,0 procent mot föregående år.

Resultat per aktie uppgick till 0,28 kronor (-0,01).

Orderingången landade på 115 kronor (56), en ökning med 105,4 procent mot föregående år. Orderboken uppgår till 190 miljoner kronor.

Ser fram emot nya riktkurser! Dessa borde ligga runt 25 kr, det är en ren gissning. Men granskar man rapporten så är det fantastiska siffror på alla plan, så kraftigt höjda riktkurser från analyshusen kommer snart dugga in.
Citera
2025-02-21, 20:01
Medlem
Kolonns avatar
Väldigt spännande med Astor Eclipse. Produktionen är redan igång sen årsskiftet men man kommer under året öka produktionen ytterligare, enligt årsrapporten. Måste ha fått stor efterfrågan.
Citera
2025-02-27, 15:23
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är så oförutsägbart.
Så hur gick det för dig dom här sista dagarna?
Jag gjorde mig en fin hacka på Astor och Saab.
Tack för att du gav mig förtroende i aktien. Gick in med nästan allt.
Såg riktigt bra ut i förrgår.
Citera
2025-02-27, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Så hur gick det för dig dom här sista dagarna?
Jag gjorde mig en fin hacka på Astor och Saab.
Tack för att du gav mig förtroende i aktien. Gick in med nästan allt.
Såg riktigt bra ut i förrgår.

Sålde strax före 20 i måndags.

Jag har inte nerverna till sådant där.
Citera
2025-02-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Sålde strax före 20 i måndags.

Jag har inte nerverna till sådant där.
Det är väl nu resan börjar...man förvärvar inte företag för snabba resultat.
Citera
2025-03-02, 08:33
Medlem
Kolonns avatar
Dumt att sälja nu. Ja det är en volatil aktie men riktningen säger 30 kr innan årets slut.
Citera
2025-03-02, 12:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Jag behåller. Jag har en tillräckligt stor post för att glädja mig när det går upp, men tillräckligt liten för att jag ska klara av en nedgång utan att gräma ihjäl mig.

Här måste man vara beredd på både rejäla upp- och nedgångar.
Citera
2025-03-02, 16:50
Medlem
Vågar påstå att vi når 30 kronor innan sommaren....
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Dumt att sälja nu. Ja det är en volatil aktie men riktningen säger 30 kr innan årets slut.
Citera
2025-03-02, 17:23
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabuka1974
Vågar påstå att vi når 30 kronor innan sommaren....
Finns absolut mycket som talar för det. Nån positiv nyhet om Eclipse så blir det åka av.

Förövrigt intressant att lyssna på Billström om just Eclipse. Tydligen är det en utveckling från Astor IV, med samma teknik som grund. Allt fokus ligger på Eclipse - när många på marknaden förväntat sig nyheter om Astor IV. Hade ingen aning om detta. Kan Eclipse störa ut radar också, eller är det bara signaler till drönare?

Men det fina med bolaget är att dom har fem inriktningar just nu. Vilket minskar sårbarheten
Senast redigerad av Kolonn 2025-03-02 kl. 17:34.
Citera
2025-03-02, 20:59
Medlem
iDiot5s avatar
Eclipse är redan testad in action i Ukraina med mycket gott resultat. Nu ökar Astor din kapacitet att ta ordrar på Eclipse, vilket borde ske när som helst.
Citera
2025-03-03, 17:56
Medlem
Gick in på 22 riksdaler. Tänkte efteråt att det kanske va dumt när den gick ner till 20 riksdaler. Men idag känns det mycket bättre igen. Köpte faktiskt mer idag då känslan att den kan ge mer är stark idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in