2025-03-03, 20:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Gick in på 22 riksdaler. Tänkte efteråt att det kanske va dumt när den gick ner till 20 riksdaler. Men idag känns det mycket bättre igen. Köpte faktiskt mer idag då känslan att den kan ge mer är stark idag

På några års sikt, definitivt. Men bli inte förskräckt om den snart är nere på 14-15 kr igen. Den långsiktiga utvecklingen är det intressanta här, och det ser väldigt lovande ut. Fortfarande är det dock en alltför perifer aktie med för liten omsättning för att inte råka ut för plötsliga kursfall enbart på grund av vinsthemtagningar. Förhoppningsvis byter de snart lista från Spotlight.
Citera
2025-03-03, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
På några års sikt, definitivt. Men bli inte förskräckt om den snart är nere på 14-15 kr igen. Den långsiktiga utvecklingen är det intressanta här, och det ser väldigt lovande ut. Fortfarande är det dock en alltför perifer aktie med för liten omsättning för att inte råka ut för plötsliga kursfall enbart på grund av vinsthemtagningar. Förhoppningsvis byter de snart lista från Spotlight.

Det finns inte en chans att den skulle gå ner till 14-15 kr. Det har varit en stor omsättning den senaste tiden. Förra veckan låg omsättningen på över 130 miljoner flera dagar i rad. Väldigt många aktier bytte ägare och vinsthemtagningar gjordes på över 20 kr. Aktien finns inte med i blankningsregistret, alltså är det färre än 0,1% som blankar. Aktien kommer testa motståndet på 25,60 kr imorgon och mycket talar för att det bryts inom kort. Då blir det en köpsignal som skickar upp aktien ännu högre.

Hela Europa panikrustar så orderboken kommer bli sprängfylld hos Astor. Redan nu har de ordrar på över 190 miljoner så framtiden ser verkligen ljus ut.
Citera
2025-03-03, 21:40
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Det finns inte en chans att den skulle gå ner till 14-15 kr. Det har varit en stor omsättning den senaste tiden. Förra veckan låg omsättningen på över 130 miljoner flera dagar i rad. Väldigt många aktier bytte ägare och vinsthemtagningar gjordes på över 20 kr. Aktien finns inte med i blankningsregistret, alltså är det färre än 0,1% som blankar. Aktien kommer testa motståndet på 25,60 kr imorgon och mycket talar för att det bryts inom kort. Då blir det en köpsignal som skickar upp aktien ännu högre.

Hela Europa panikrustar så orderboken kommer bli sprängfylld hos Astor. Redan nu har de ordrar på över 190 miljoner så framtiden ser verkligen ljus ut.

Som Astor-ägare hoppas jag så klart att du har rätt. Men omsättningen är fortfarande relativt låg, vilket borgar för fortsatt volatilitet. RSI ligger också över 70 vilket inte har varit fallet sen förra våren vilket följdes av ett ras från 25-26 kr ner till 10-11. Förutsättningarna för en stabilare utveckling ser dock bättre ut nu. Som sagt hoppas jag på ett listbyte, men börsvärdet ligger för närvarande på strax över en miljard så det är i så fall Small Cap som kan bli aktuellt. Om aktien tas med i småbolagsfonder kan det i sig ge ett lyft, men där är vi inte än. Jag skulle även gärna se större institutionella ägare än Nordnets och Avanzas pensionsförsäkringar.

Tilläggas ska att min uppmaning att inte bli besviken vid plötsliga kursfall var lika mycket riktad till mig själv
Citera
2025-03-04, 18:54
Medlem
Kolonns avatar
Riktkurs 30 kr från NuWay idag tåget rullar vidare
Citera
2025-03-08, 19:24
Avslutad
Inte illa aktien ligger på 33:25 kr och det verkar inte finnas något stopp! Klev av med 3/4 av min aktiepost på 27 kr. Hade ett GAV på 14,50 så det blev nästan 100%, inte illa! Tänkte köpa tillbaka på dippen men aktien bara fortsätter uppåt så det kan jag nog glömma. Tänker inte sälja den kvarvarande posten, har en känsla att den kan dra flera hundra procent till.
Citera
2025-03-08, 20:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Förhoppningsvis byter de snart lista från Spotlight.

Eftersom ingen har påpekat det gör jag det själv: ASTOR handlas på Nordic SME och inget annat
Citera
2025-03-08, 21:08
Medlem
DVikings avatar
Allmänt hås i försvarssektorn och Astor har varit en besvikelse flera gånger tidigare. Vad skulle i dagsläget motivera en tredubblad kurs förutom hopium om att det ska strila ner lite pengar även till Astor när alla ändå tokrustar överallt?

Skulle inte bli ett dugg förvånad om vi ser <20kr redan i mars igen.
Citera
2025-03-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Allmänt hås i försvarssektorn och Astor har varit en besvikelse flera gånger tidigare. Vad skulle i dagsläget motivera en tredubblad kurs förutom hopium om att det ska strila ner lite pengar även till Astor när alla ändå tokrustar överallt?

SAG står inte och faller med Astor längre. Dom har äntligen visat vinst efter många år med negativt flöde. Numera har väl dom många fler ben att stå på och deras långsiktiga strategi har visats sig lönsam. Köpte in mig väldigt billigt men sålde av efter hand, men har återinvesterat då jag tror på långsikt att dom trots allt är ett litet bolag kan fortsätta att tjäna pengar. Rusningen är nog förbi, men med en seriös ledning och ett bra koncept kan dom fortsätta sin resa uppåt.
Citera
2025-03-08, 21:55
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:

Om du hade varit påläst om Astor så hade du vetat att man har positivt kassaflöde efter att man satsat stenhårt på sina bolag i gruppen. Man förbereder sig för att producera stora ordrar för sina bolag nu när Europa satsar stort. Mycket på gång!
Citera
2025-03-08, 22:07
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
SAG står inte och faller med Astor längre. Dom har äntligen visat vinst efter många år med negativt flöde. Numera har väl dom många fler ben att stå på och deras långsiktiga strategi har visats sig lönsam. Köpte in mig väldigt billigt men sålde av efter hand, men har återinvesterat då jag tror på långsikt att dom trots allt är ett litet bolag kan fortsätta att tjäna pengar. Rusningen är nog förbi, men med en seriös ledning och ett bra koncept kan dom fortsätta sin resa uppåt.

Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Om du hade varit påläst om Astor så hade du vetat att man har positivt kassaflöde efter att man satsat stenhårt på sina bolag i gruppen. Man förbereder sig för att producera stora ordrar för sina bolag nu när Europa satsar stort. Mycket på gång!

Lite uppumpad som sagt, +200% på en månad och BV på 1.5 miljard efter ett nollresultat 2024. Gäller att de levererar bra kvartal nu för att kursen ska hållas uppe på dessa nivåer.

Klev av Astor efter kräftgången under hösten så lite bitter är man kanske
Citera
2025-03-08, 22:25
Medlem
Citat:
Lite uppumpad som sagt, +200% på en månad och BV på 1.5 miljard efter ett nollresultat 2024. Gäller att de levererar bra kvartal nu för att kursen ska hållas uppe på dessa nivåer.

Klev av Astor efter kräftgången under hösten så lite bitter är man kanske
Dom har väl gjort allt man vill att ett litet skitföretag ska göra. Kommer ihåg när kursen låg på 3,70 då hade dom bara en produkt och man hoppades på en stororder. Nu är dom inte lika beroende av det och kommer på långsikt att vissa positivt kassaflöde. Tyvärr har jag sänkt mitt GAV på liknande tankar som du har, men läs på lite och kolla på längre sikt så ser framtiden positiv ut.
Citera
2025-03-08, 22:32
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Dom har väl gjort allt man vill att ett litet skitföretag ska göra. Kommer ihåg när kursen låg på 3,70 då hade dom bara en produkt och man hoppades på en stororder. Nu är dom inte lika beroende av det och kommer på långsikt att vissa positivt kassaflöde. Tyvärr har jag sänkt mitt GAV på liknande tankar som du har, men läs på lite och kolla på längre sikt så ser framtiden positiv ut.

Uppfyller de målen de satt (400msek, 15% ebitda) är väl nuvarande kurs inget extremt, men det innebär då att de ska upprepa Q4 varje kommande kvartal. Såklart inte omöjligt men tror att kursen kan ta en ordentlig smäll om de underleverar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in