2025-03-03, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallgran
In på Cluee:s instastory och rösta om vad ni tkr om filmen. Såhär ser det ut just nu:
Jag älskar den 22%
Jag hatar den 17%
Jag har inte sett den 61%

Tror inte man skall ta dessa siffror på så stort allvar
Citera
2025-03-03, 15:14
Avslutad
Förstår ni ironin i att Anjo vill försöka bevisa Antonios oskuld som är dömd i två instanser.

Men samtligt vill han också helt publikt avrätta och karaktärsmörda Chrippa(?) som inte ens är dömd och dom kunde inte ens omhäkta honom.

Trasig snubbe, allt handlar om cash?
Citera
2025-03-03, 15:14
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Fattar inte heller vad syftet är och varför. Är det någon form av vänskapskorruption i bakgrunden? Hela förklaringen kring att Anna Book förtvivlad skulle nått ut till Anjo som hon bara följde och inte känner och att det från det blir en hel jävla film känns bara skumt. Eller när Anjo någon sorts dröm att bli nästa Janne Josefsson?

Klart hon och Anjo känner varandra, de har ju gjort Biggest Loser VIP ihop. Anjo bodde i Jockes rumpa. Hon springer hos Jocke och Jonna. Säkert i förhoppningen om att få rå om deras barns kusin Julias och Chrippas dotter litegrann.

Helst vill hon bli extramamma åt henne, nu när hon inte får vara hos sin pappa. Anna gillar inte Chrippa hon lägger ut texter om honom ibland.

Så får hon ersättning för att gå hemma och vara familjemamma som hon är nu. Då kan hon bädda rent och få betalt som ett jobb.

Då behöver ju sonens dom som barnvåldtäktsman tvättas rumsren. Då hon inte kunde kasta ut honom hemifrån. Det ser inte bra ut om han bor hemma med lilla barnet. Så hon pratar online sålänge i flera timmar med den lilla, Lillen som hon kallats. Anna har delat massor om det i sina storys hon som vill vara så privat. Ingen pratar om mina barn väser hon ibland.

När han får resning och frikänns så rullar skadeståndspengarna in sen kan de fira med kändisadvokaten och Jocke och Jonna.

Så tror jag hon ber till Gud om. 🙏

Sen hur det blir blir intressantare än min fantasi om hur Anna fantiserar.
Citera
2025-03-03, 15:26
Avslutad
Dags för en spådom :

Under senvåren kommer bråk uppstå mellan familjen Book och Anjo.

Båda parter kommer känna sig huggna i ryggen och lurade av varandra.

Familjen Book kommer hävda att de får mottaga hat och hot pga dokumentären som dom menar att Anjo har vinklat för mycket till deras sons fördel.
Anjo kommer kontra med att i video efter video spela upp inspelade samtal med Anna Book.

"Samtalet Anna Book inte ville skulle komma ut".

Book kommer i sin tur hämnas även hon med smyginspelningar.
Bråket mellan Book och Anjo kommer bli ett stort drama på Youtube.

Axel kommer reagera på eländet och ha 10 000 följare innan året är slut.
När vi går in i 2026 är Anjo borta och ett nytt drama kan ta vid.

Detta tror jag.
Citera
2025-03-03, 15:43
Medlem
kanblikuls avatar
Tror ni Vimeo har en dialog med Anjo om innehållet pga alla rapporteringar? Därav att Anjo tog bort sin reklam? Jag skulle tro att Vimeo gör en fuling och när de ser att videon dalar i köp och betalningen ska ske till Anjo så "strikar" de videon och tar alla Anjos pengar pga att han bryter mot reglerna?

Om BO's hotar om rättsliga åtgärder till Vimeo så skrattar de sig rikare och Anjo blir garanterat av med sina försäljningar. Han har trots allt gått emot Vimeos avtal.
Citera
2025-03-03, 15:48
Medlem
Har vi några juridiskt kunniga personer här på Flashback?
Hade vart najs om någon kunde gå igenom vad som är juridiskt okunnigt i dokumentären eller helt felaktigt.

Hade vart najs att få lite mer aspekter av felaktigheter i dokumentären på ett sakligt sätt
Citera
2025-03-03, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Har vi några juridiskt kunniga personer här på Flashback?
Hade vart najs om någon kunde gå igenom vad som är juridiskt okunnigt i dokumentären eller helt felaktigt.

Hade vart najs att få lite mer aspekter av felaktigheter i dokumentären på ett sakligt sätt

Det finns en fb-användare som heter Lessler som är jurist. Men hen kanske inte hänger i detta delforum.

Hur taggar man nån?
Citera
2025-03-03, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Skickade PM till Lessler

men en tråd i juridikforumet kanske vore nåt? Men jag kan inte skriva en bra trådstart. Men nån annan kanske kan?
Alltså en tråd om enbart filmen och inte så mycket om köttbullens förehavanden.
Citera
2025-03-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter2024
Jag har skickat till atilla, tnkvt samt till Nina rung på Instagram och hoppas de lyfter detta ämne angående dokumentären!!!! Vilka mer kan man upplysa att lyfta detta osmakliga?
Hmm, Brottsofferjouren borde ju ha ett intresse? Det här blir ju en form av eftervåld för offret. Barnombudsmannen skulle kanske också ha synpunkter, ska barn riskera att deras identitet blir röjd pga att klåpare som Anna Book delar dokument till andra klåpare?
Citera
2025-03-03, 16:28
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.Marin
Jag skulle precis skriva detta, de lär nog ha fått betalt. Kanske handlar om pengar i slutändan
Tror jag inte. Varför skulle Anjo behöva ge dem pengar. Det räcker väl om att övertyga familjen Book att det kommer hjälpa till vid rensningen ....😕 Han är för girig för att dela med sig. Hela upplägget med trailer, haussen innan filmen Och själva filmen var för att tjäna pengar. Sen att ingen seriös aktör ville ta i filmen med tång ens.....han hade nog hoppats att Tv4 skulle göra typ Uppdrag Grandskning av den.....😀
Citera
2025-03-03, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
Domen har vunnit laga kraft genom Högsta domstolens beslut den 27 september 2017 i mål nr B 4127-17

Finns ett rätt spännande försök till resningsansökan knutet till detta också… :-) …lilla smuts, …ni som vet, vet…

Överklagandet till högsta domstolen:

https://delafil.se/d307c78c10ba4f5d/HD_B_4127-17_Aktbil_4.pdf

Antar att detta är vad du syftar på? Ser inte mycket av intresse på det målnumret.
Senast redigerad av Brottslig 2025-03-03 kl. 16:48.
Citera
2025-03-03, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
men en tråd i juridikforumet kanske vore nåt? Men jag kan inte skriva en bra trådstart. Men nån annan kanske kan?
Alltså en tråd om enbart filmen och inte så mycket om köttbullens förehavanden.

Lessler svarade att hen skulle titta in här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in