2025-03-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Ja, tiden han satt häktad ska dras av.
Inkluderas häktning och tid i arresten och häkte för andra brott han har misstänkts för? En månad blir det ifall det är så och frigivning efter att han har avtjänat två tredjedelar.

Tio dagar är precis så Linnea hinner säga hejdå, åka på en kort solsemester med vännerna och slutligen möta upp Chrippedipp på vägen hem. Lagens långa tog i i underkant.
Citera
2025-03-03, 15:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
För att få permission så måste man först avtjänat 1/4 av strafftiden.. samma för alla.
Ja, jag vet. Och fördröjning kan det bli om man missköter sig.
Det lär inte handla om några år att vänta heller - och under den tiden kan han ta emot besök.
Sexet brukar vara det minsta problemet för de som har partner på utsidan ..
Citera
2025-03-03, 15:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag håller inte med. Han är själv hotfull och då får han tåla. Feg är vad han är.
Smart och Chrippa i samma mening går bort.
Man kan nog bli både förbannad och hotfull när man inte lämnas ifred ens i sitt hem.
Citera
2025-03-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kan nog bli både förbannad och hotfull när man inte lämnas ifred ens i sitt hem.

Det finns det fler som borde bli i så fall och då antar jag att du tycker att det också skulle vara bra.

Att polisen har stört dom, tja då finns det anledning till det.

Han glömde bort att det alltid finns en morgondag.
Citera
2025-03-03, 15:52
Medlem
Citat:
Det finns det fler som borde bli i så fall och då antar jag att du tycker att det också skulle vara bra.

Att polisen har stört dom, tja då finns det anledning till det.

Han glömde bort att det alltid finns en morgondag.

Vilka menar du här?
Citera
2025-03-03, 16:01
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag vet. Och fördröjning kan det bli om man missköter sig.
Det lär inte handla om några år att vänta heller - och under den tiden kan han ta emot besök.
Sexet brukar vara det minsta problemet för de som har partner på utsidan ..

Vad mig anbelangar så får dom sexa hur mkt dom vill o var dom vill… vill dom knulla i ett litet besöksrum… be my guest.. jag kunde inte bry mig mindre!
Citera
2025-03-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Vet inte om ni pratat om det...
Men får han inget för ekobrottet eller tar det fortsatt lång tid o utreda?
Ekobrottet utreds fortfarande. Rättegången har inte varit ännu.
Det här 2-månaders straffet är istället för samhällstjänsten han dömdes till för tidigare brott (doping+narkotika+folkbokföringsbrotten). Eftersom han har skitit i samhällstjänsten.
Citera
2025-03-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fyfan va gött! När åker han in?

Jag tror inte det finns nåt datum det ska verkställas. Christopher kan dock gå till ett fängelse och verställa domen med domen i sin hand om platser finns. Men det kommer han inte att göra. Jag tror dessa 2 månader blir pålägg på hans kommande fängelsestraff som lär bli flera år.
Citera
2025-03-03, 16:09
Medlem
Citat:
Detta är en ny upplevelse för Chrippa. Han är så van att bara glida genom allt. Nu kom sandbilen.

Jag glömmer inte att han sa att han gjort den.

Okej att Chrippa är fylld med lögner men att det fortfarande finns en liten liten klick människor som fortfarande skulle gå i döden för hans lögner och snickesnack är banne mig en gåta.
Allting kommer ikapp till slut, han är så jävla korkad, likaså hans försvarare här.

Nu kommer någon sörja igen, trist.

I made it!
https://ibb.co/N6JqCbdq
Citera
2025-03-03, 16:11
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Inkluderas häktning och tid i arresten och häkte för andra brott han har misstänkts för? En månad blir det ifall det är så och frigivning efter att han har avtjänat två tredjedelar.

Tio dagar är precis så Linnea hinner säga hejdå, åka på en kort solsemester med vännerna och slutligen möta upp Chrippedipp på vägen hem. Lagens långa tog i i underkant.

Endast frihetsberövanden i samma mål räknas av. Han kommer inte få räkna av tiden han satt häktad i eko-målet när det är dags att avtjäna det omvandlade samhällstjänst-straffet.
Citera
2025-03-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Jo när ena pinnen är fallen så kommer de troligtvis bli en dominoeffekt med och med tanke på hans tidigare misskötsel av samhällstjänst etc så kommer oavsett brott leda till fängelse för att inte upprepa det också.

Detta är väl Christophers första riktiga käftsmäll. Visst han satt häktad en månad nyligen men han är inte dömd för det - ännu. Detta är han dömd för och han har ljugit om samhällstjänsten.
Citera
2025-03-03, 16:18
Medlem
Citat:
Visst är det lite märkligt att i domskälet står det tydligt det som vi är flera som har ifrågasatt och påstått samtidigt som vissa har dumförklarat varenda en som förstod hur Chrippas fegt smet undan, i detta fall, samhällstjänsten skulle påverka honom. Han har haft sedan september 2023 på sig att fatta själv.

Hur han ständigt krånglade förbi samhällstjänsten och det ändå tog ett år innan Frivården undanröjde den är rätt sjukt. Under ett års tid meddelade han aldrig Frivården nya adresser eller tog kontakt med de på eget insiativ för att lösa frågan. Han verkar visat noll intresse att göra rätt för sig. Så domen idag är välkommen och bra. Han bytte 75 timmar samhällsstjänst mot 960 timmar fängelse. Bra jobbat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in