2025-03-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Väntade inte Chrippa ett mångårigt fängelsestraff?
Och var tog skattebrotten, hot och hela Sveriges åtalspunkter vägen?
🤔

Allt de där har inte gått till åtal än, detta är för att han sket i sin samhällstjänst för tidigare brott.
Citera
2025-03-03, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Allt de där har inte gått till åtal än, detta är för att han sket i sin samhällstjänst för tidigare brott.
Tack, då är jag med.
Citera
2025-03-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det blev fängelse 2 månader för undanröjning av samhällstjänsten.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Domen om jag gjorde rätt:

https://app.filemail.com/d/vhjjxmjpurtdmbp

Glöm inte att han påstod att samhällstjänsten hade han gjort. Lögner ständigt.

Härligt, bra jobbat!
Citera
2025-03-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Du behöver inte ta det så personligt. Jag blir bara trött på folk som inte kan föra seriösa diskussioner och hålla sig till ämnet.
Tex som när Anjos dokumentär släpptes och folk började kritisera advokatens utseende.

Men om du inte ens tror att chrippa skrivit brevet till Rask så finns det ju inget mer att diskutera. Bevisen talar ju för att chrippa inte gjort det. Och finns inga bevis som talar för att han gjort det. Så då är vi ju överrens

Jag ser det också så. Många ser att Chrippa har skickat breven andra inte.
Jag tycker dock att det är väldigt sjukt gjort eftersom i vart fall 1 har adresseras till ett barn. Innan dess brydde jag mig inte nämnvärt.
Citera
2025-03-03, 13:18
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
🤔

Det väcks väl åtal senare kring de brotten och då får han skaka galler igen.
Citera
2025-03-03, 13:21
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
🤔

Det är under utredning då det är väldigt mycket större brott att utreda osv.
Citera
2025-03-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram

Är de inte lite komiskt att i den yrkande domen står det ''Han vill dock göra rätt för sig och har för avsikt att sköta kontakterna med frivården framöver'' medan han själv säger att han aldrig tänker betala skatt, sina skulder etc. Är absolut vilja där att göra rätt ifrån sig
Citera
2025-03-03, 13:25
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Är de inte lite komiskt att i den yrkande domen står det ''Han vill dock göra rätt för sig och har för avsikt att sköta kontakterna med frivården framöver'' medan han själv säger att han aldrig tänker betala skatt, sina skulder etc. Är absolut vilja där att göra rätt ifrån sig

Sjukt ironiskt. På streamen är han så jävla tuff och stor i käften men sen gråter han och ber om ursäkt för att sedan upprepa samma beteende igen.

De andra brotten, de stora brotten kommer få han att falla som ett plockepinn sen.
Citera
2025-03-03, 13:26
Medlem
Citat:
Sjukt ironiskt. På streamen är han så jävla tuff och stor i käften men sen gråter han och ber om ursäkt för att sedan upprepa samma beteende igen.

De andra brotten, de stora brotten kommer få han att falla som ett plockepinn sen.

Jo när ena pinnen är fallen så kommer de troligtvis bli en dominoeffekt med och med tanke på hans tidigare misskötsel av samhällstjänst etc så kommer oavsett brott leda till fängelse för att inte upprepa det också.
Citera
2025-03-03, 13:27
Medlem
Citat:

Visst är det lite märkligt att i domskälet står det tydligt det som vi är flera som har ifrågasatt och påstått samtidigt som vissa har dumförklarat varenda en som förstod hur Chrippas fegt smet undan, i detta fall, samhällstjänsten skulle påverka honom. Han har haft sedan september 2023 på sig att fatta själv.
Citera
2025-03-03, 13:28
Medlem
Två månader fängelse för Chrippa

Citat:
Youtubern Christofer Berg får två månaders fängelse.

Han dömdes tidigare till villkorlig dom men under måndagen ändrades påföljden.

”Det är klarlagt att Christofer Berg allvarligt har misskött sina kontakter med frivården”, skriver tingsrätten i beslutet.

Christofer Berg, 35, mer känd som ”Chrippa”, döms till fängelse i två månader för dopingbrott, narkotikabrott och folkbokföringsbrott i Linköpings tingsrätt.

Inget om skattebrott eller penningtvätt just nu ser det ut som eller är detta bara för att han undvek sammhällstjänst?
Senast redigerad av HeltVild 2025-03-03 kl. 13:30.
Citera
2025-03-03, 13:28
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Var han 174 lång eller var det brorsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in