2025-03-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Ni som har lite mer kunskap än vad jag har!

Detta är stora summor vi pratar nu, så vill inte gambla för mycket.

1 Btc - 35% 11900000 SEK

2. Eth 25% 8.5 M

3. Solana 15% 5.1 M ( har inget nu, ligger i USDT, men funderar på att köpa på idag eller innan fredag)

4. PAXG 25% 8.5 M

Just nu har jag inte det uppdelat såhär! Men funderar på att lägga ut det såhär!

Det enda jag har klart är ETH Där det ligger 8.5 M som jag köpte till priset av 2636:-

Btc köpte jag på mig mer igår på 93700:-

Solana , Inget för tillfället.

Tänker långsiktigt! Så inget hat tack. Oavsett om jag varit en idiot och köpt på mig Eth till 2636:- och btc 93700:-

Så ligger jag givetvis Väldigt mycket + inom krypto Mycket på tur 🍀

Jag skulle ha lagt allt i bitcoin, utom möjligen PAXG som kunde vara kvar som gardering. Dock skulle jag i så fall växla en del av det till fysiskt guld i ett kassaskåp. PAXG-positionen är emellertid i största laget, kan jag tycka, kanske skulle en del av den kunna växlas till bitcoin.

ETH- och SOL-positionerna är inte en gardering, däremot. Faller bitcoin så faller dessa positioner ännu hårdare. Och i nästa cykel kan båda vara obsoleta. Växla rubbet till bitcoin vid första bästa pump.

Sedan bör du tänka igenom förvaringen och den personliga säkerheten ordentligt när du har så pass stort kapital att hantera.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-03 kl. 11:40.
Citera
2025-03-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Tack. PAXG är en stablecoin knutet till guld.

Okej ja du har rätt 💪
Jag skulle inte satsa på några metaller. Det finns en viss sannolikhet för att research AI hittar alkemiska lösningar med nanotillverkning, då kan vi eventuellt tillverka guld av sand om 10 år. Bättre att satsa på en AI / teknikfond vars företag bara gynnas av att priset på metaller kraschar. Man vill vara högre upp i näringskedjan i dag.
Citera
2025-03-03, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Fuck, och källan är cryptorover?
Ja, enligt artikeln. Plus att Eric Trump har sagt att de vill skattebefria amerikanska kryptobolag t.ex XRP. USA är ju mycket för fri och rättvis företagsamhet så om en slipper skatt borde alla få samma villkor.
Citera
2025-03-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag skulle inte satsa på några metaller. Det finns en viss sannolikhet för att research AI hittar alkemiska lösningar med nanotillverkning, då kan vi eventuellt tillverka guld av sand om 10 år. Bättre att satsa på en AI / teknikfond vars företag bara gynnas av att priset på metaller kraschar. Man vill vara högre upp i näringskedjan i dag.

Redan i dag kan man tillverka guld. Problemet är bara att det blir alldeles för dyrt i jämförelse med vanlig guldbrytning eller att köpa guld på marknaden. Gissar utan att ha satt mig in att det blir samma sak med den nanotillverkning du nämner.
Citera
2025-03-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ja, enligt artikeln. Plus att Eric Trump har sagt att de vill skattebefria amerikanska kryptobolag t.ex XRP. USA är ju mycket för fri och rättvis företagsamhet så om en slipper skatt borde alla få samma villkor.

Att avveckla kapitalvinstskatt överhuvudtaget skulle väl gå i linje med Trumps politik.
Citera
2025-03-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Redan i dag kan man tillverka guld. Problemet är bara att det blir alldeles för dyrt i jämförelse med vanlig guldbrytning eller att köpa guld på marknaden. Gissar utan att ha satt mig in att det blir samma sak med den nanotillverkning du nämner.
Ja, till en början blir det så. Det är ju även billigare att tillverka en st bil manuellt än med robotar. Men det blir mycket billigare med robotar när du ska tillverka 10.000 bilar.
Citera
2025-03-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ja, till en början blir det så. Det är ju även billigare att tillverka en st bil manuellt än med robotar. Men det blir mycket billigare med robotar när du ska tillverka 10.000 bilar.

Ja, någon gång kan det kanske bli lönsamt. Energiåtgången torde emellertid bli hög oavsett vilken metod man använder.
Citera
2025-03-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ja, någon gång kan det kanske bli lönsamt. Energiåtgången torde emellertid bli hög oavsett vilken metod man använder.
Ja, men om 10-100 år har AI-robotarna byggt en Dyson Sphere runt solen
Citera
2025-03-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ja, men om 10-100 år har AI-robotarna byggt en Dyson Sphere runt solen

Ja, med gratis elenergi öppnas förstås nya dörrar...
Citera
2025-03-03, 12:04
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Jag skulle ha lagt allt i bitcoin, utom möjligen PAXG som kunde vara kvar som gardering. Dock skulle jag i så fall växla en del av det till fysiskt guld i ett kassaskåp. PAXG-positionen är emellertid i största laget, kan jag tycka, kanske skulle en del av den kunna växlas till bitcoin.

ETH- och SOL-positionerna är inte en gardering, däremot. Faller bitcoin så faller dessa positioner ännu hårdare. Och i nästa cykel kan båda vara obsoleta. Växla rubbet till bitcoin vid första bästa pump.

Sedan bör du tänka igenom förvaringen och den personliga säkerheten ordentligt när du har så pass stort kapital att hantera.

Tack för din åsikt.

Absolut är fysiskt guld också bra. Men har kollat på tex tavex, och dom tar ju ganska rejäl spread vilket man slipper med PAXG. Och mycket enklare att få sålt.

Ja absolut, allt ligger på en ledger 💪
Citera
2025-03-03, 12:05
Medlem
BombaMoskvas avatar
Citat:
Ja, med gratis elenergi öppnas förstås nya dörrar...
Skulle inte gratis energi innebära stora problem för btc ?
Citera
2025-03-03, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaMoskva
Skulle inte gratis energi innebära stora problem för btc ?

Nej, det tror jag inte. Hur tänker du? Vad gäller brytningen så blir det tillgången till hårdvaran snarare än tillgången till billig elenergi som blir den avgörande konkurrensfördelen.

(Med gratis avser jag snarare "nästan gratis" egentligen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in